eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Audi SQ5

Audi SQ5

2013-08-20 12:34

Przeczytaj także: MINI Cooper SD Paceman ALL4


Konstruktorzy nie zapomnieli też i innych „ułatwiaczach” i „uprzyjemniaczach”. Nam najbardziej podobało się elektryczne otwieranie klapy bagażnika. Nie do przecenienia, kiedy właśnie opuszcza się centrum handlowe z drobnymi zakupami swojej małżonki. Wystarczy tylko wcześniej wytłumaczyć małżonce, jak system działa… Nie mniej ważne jest nagłośnienie. W tym przypadku system Bang i Olufsen uczynił akustyczne cuda we wnętrzu Audi SQ5.

Wrażenia z jazdy

SQ5 to SUV, jak się patrzy. Ale jak się nie patrzy, tylko przyciśnie, diabełek wyskakuje z pudełka. 5,1 sekundy do setki w dwutonowym aucie – robi wrażenie. Równie wielkie wrażenie robi samo prowadzenie auta. Potężny silnik wprost katapultuje SQ5 do przodu. Zaawansowana elektronika stoi jednak na straży bezpieczeństwa kierowcy. I nie chodzi tu o jakieś zupełnie oklepane ABS czy kontrolę trakcji. Aktywny tempomat z radarem zapobiegającym kolizjom jest kapitalnym ułatwieniem nie tylko na autostradach. Równie sprawnie działa na zwykłych drogach a nawet w miejskich korkach. Gdyby ktoś zechciał przyznawać Nobla za nowatorskie rozwiązania w świecie motoryzacji, za to byłby na pewno!

fot. mat. prasowe

Audi SQ5 - bagażnik

Tylny bagażnik pozwala załadować około 550 litrów.


Jazda autem nie przyprawia o stany lękowe. Układ kierowniczy działa lekko i precyzyjnie. W każdym z ustawień. A zawieszenie? No cóż, to już według upodobań. W trybie Comfort jest naprawdę komfort. Prawie miękko (na ile pozwala 313 KM), ale też pewnie. Nawet w ostrych łukach, przy absurdalnych prędkościach, z zawieszeniem dalej nastawionym na komfort (no cóż, test to test) auto mierzące o wysokości 1,6 metra nie wykazywało nadmiernych tendencji do pochylania się na boki. Jedyny problem stanowił mój własny zad ześlizgujący się z fotela...

Największe wrażenie zrobiła jednak wstrzemięźliwość pierwszego, sportowego SUV-a Audi. 11 litrów w mieście, 7,5 na trasie i niewiele ponad 8 średnio, to dla auta o takich parametrach silnika i osiągach na miarę supersamochodu, mniej niż niewiele.

Okiem przedsiębiorcy

Do Audi SQ5 musimy podejść z sercem Wszak pojazd bazujący na Audi Q5 (cena od 155 do ok. 230 tys.), zapewniający tylko nieco wyższy komfort, za to niesamowite, choć niezbyt przydatne na co dzień osiągi, kosztuje od ponad 270 tys. złotych!

fot. mat. prasowe

Audi SQ5 - tył auta

Auto osiąga 313 KM i 650 Nm (przy… 1450 obrotach). Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,1 sekundy, a do 200 km/h w niespełna 20!


Finansowanie zakupu w postaci leasingu lub kredytu załatwimy oczywiście w salonie poprzez Volkswagen Bank Polska. Wysokość raty kredytu lub leasingu zależy od długości umowy i wkładu własnego. Warto podkreślić, że obecnie w ofercie leasingowej można sfinansować 101% ceny auta.
Audi AG udziela na swoje auta 2-letniej gwarancji bez limitu kilometrów, 3-letniej gwarancji na powłokę lakierniczą lub 12 lat na perforację nadwozia. Do tego, u każdego dealera Audi można dokupić tzw. dożywotnią gwarancję mobilności i to zarówno na auta nowe jak i używane.

Podsumowanie

Z pozoru rodzinny, spokojny. Ba, wprost dystyngowany! Kiedy jednak dotykamy pedału gazu, budzimy demona. W tym aucie pogodzono to, co z pozoru jest nie do pogodzenia. Jak? Po prostu, przewaga, dzięki technice. I na koniec, sakramentalne pytanie: czy warto? A ja tym razem niegrzecznie odpowiem innym pytaniem. Czy lepiej być zdrowym czy bogatym…?

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: