eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Luksusowe Audi A8 3.0 TDI quattro

Luksusowe Audi A8 3.0 TDI quattro

2014-03-22 01:22

Luksusowe Audi A8 3.0 TDI quattro

Audi A8 3.0 TDI quattro © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Audi A8, flagową limuzynę koncernu z Ingolstadt od zawsze cechowała perfekcja wykonania. Przez cztery kolejne odsłony, od 1994 roku, firmie nie zdarzyła się żadna wpadka z tym modelem. Zupełnie inaczej zresztą niż konkurencji produkującej duże i ekskluzywne sedany. Audi nie daje się też swoim autom „opatrzyć”.

Przeczytaj także: Audi A3 Limousine 1.8 TFSI S-Tronic

Z zewnątrz…

Designerzy z Ingolstadt wytrzymali niespełna rok, nim zdecydowali się na face lifting A8. Tradycyjnie, jak to w koncernie VW bywa, zmiany były kosmetyczne. Lifting poszedł bowiem raczej w kierunku indywidualizacji tego luksusowego auta. Oczywiście, nie obeszło się i bez ingerencji w technologię. Wszystko dla dodatkowego komfortu i, choć to może wydać się dziwne, poprawienia „ekonomiki eksploatowania” auta.

D4 po liftingu wygląda więc omalże identycznie, jak przed. Zmiany? Delikatnie przestylizowany grill, dostępne w opcji lampy typu Matrix, nieco inna linia tylnych świateł i… w sumie tyle. A8 było, jest i będzie ogromnym sedanem z przepastnym bagażnikiem o bardzo zachowawczej linii. Nie, nie sądzę żeby designerzy poszli tropem tych ze Stuttgartu. Jeżeli już, to raczej bliżej im do tych z Monachium.

fot. mat. prasowe

Audi A8 3.0 TDI quattro - przód

Lifting poszedł raczej w kierunku indywidualizacji tego luksusowego auta. Oczywiście, nie obeszło się i bez ingerencji w technologię. Wszystko dla dodatkowego komfortu.


… i w środku

Zmiany stylistyczne w kokpicie też nie są rewolucyjne. Bo tak naprawdę Audi chodziło bardziej o modyfikacje… potencjalne. Tak, w Ingolstadt postawili na indywidualny styl auta. Zresztą, według zapewnień przedstawicieli Audi w Polsce, klienci coraz częściej już w salonie pytają o możliwości aranżacji auta według własnych potrzeb i upodobań. I w tym właśnie kierunku koncern zamierza podążać. Każdemu, wedle potrzeb… A co można? Właściwie wszystko. W opcji nie ma tylko basenu w bagażniku. Choć, kto wie? Standardowe, ale oczywiście ekskluzywne wnętrze można wykończyć jednym z kilkunastu rodzajów skóry, detalami z drewna, aluminium i lakieru fortepianowego. Jest też propozycja dla melomanów – imponujący system nagłośnienia Bang & Olufsen. Oczywiście, za dopłatą. A w standardzie, lepiej niż dobry zestaw Denona. Lista opcji i możliwości jest bardzo długa. I tylko od koloru karty kredytowej zależy, ile ostatecznie w nasze auto zainwestujemy. No i ile za gotowy produkt zapłacimy.

fot. mat. prasowe

Audi A8 3.0 TDI quattro - wnętrze

Standardowe, ale oczywiście ekskluzywne wnętrze można wykończyć jednym z kilkunastu rodzajów skóry, detalami z drewna, aluminium i lakieru fortepianowego. Jest też propozycja dla melomanów – imponujący system nagłośnienia Bang & Olufsen.


Dwa łyki arytmetyki

Audi A8 to największy dostępny obecnie na rynku model segmentu luksusowych limuzyn. Ma 5137 mm długości, 1949 mm szerokości i 1460 mm wysokości. Rozstaw osi? 2992 mm. Pojemność bagażnika auta, równie imponująca – 510 litrów. Do tego, dzięki składanemu podłokietnikowi tylnej kanapy, do wnętrza zmieszczą się nawet narty. I jeszcze jedna liczba. Ten imponujący sedan, dzięki aluminiowej konstrukcji waży niespełna 2 tony.

fot. mat. prasowe

Audi A8 3.0 TDI quattro - fotele

Audi A8 stało się jeszcze bardziej komfortowe. I to niekoniecznie dlatego, że do wykończenia wnętrza użyto jeszcze delikatniejszej skóry czy jeszcze bardziej drewnianego drewna.


Technologia

Obok indywidualizacji, inżynierom Audi przyświecał też inny cel: A8 ma być jeszcze bardziej bezpieczne. I nie chodzi tu o inną konstrukcję nadwozia. Ta jest bowiem bliska ideałowi i póki co, nic zmieniać nie potrzeba. O wyższy poziom bezpieczeństwa zadba elektronika. Po pierwsze to odnowiony system Night vision z kamerą, która stara się wyszukiwać ruchome obiekty: ludzi, rowerzystów, zwierzęta. I jeszcze ostrzega o zagrożeniu. Kolejna zmiana to nowe reflektory z 25 diodami LED. Współpracują one z kamerą i włączają lub wyłączają poszczególne punkty świetlne lub całe ich sekcje. Dzięki temu wynalazkowi nie musimy w ogóle włączać świateł drogowych. Inni użytkownicy drogi i tak nie będą oślepiani. Warunek? System musi ich dostrzec. Tylko wtedy zadziała.

fot. mat. prasowe

Audi A8 3.0 TDI quattro - bagażnik

Pojemność bagażnika auta, równie imponująca – 510 litrów.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: