Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi
2013-10-15 13:43
Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance
Na koniec spalanie. Producent optymistycznie założył, że Citan powinien zadowalać się 4,7 l paliwa w cyklu miejskim. O dziwo przy jeździe zgodnie z przepisami i zachowując odrobinę zasad eco-drivingu wynik ten jest jak najbardziej realny. Z pomocą przychodzi tutaj system BlueEFFICIENCY z układem Start-Stop. Kiedy jednak zapomnimy na chwilę o przepisach i zaczniemy jechać tak, jak się jeździ, bo przecież przepisy przepisami, a zdążyć trzeba, bardzo łatwo jest dojść ze spalaniem do poziomu 7,0 l. W trasie jest dużo lepiej. Deklarowane spalanie powinno wynosić 4,2 l. Osiągnięcie takiego poziomu nie powinno być dla nikogo uciążliwe, przy odrobinę sprzyjających warunkach da się zejść nawet do 4,0 l. Średnio zaś Citan do przejechania 100 kilometrów potrzebuje około 4,3 l.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi - detale
W aucie wszystko rozmieszczone jest tak, że wsiadając do Citana po zmroku pierwszy raz bez problemu znajdziemy wszystko to, co chcielibyśmy włączyć lub ustawić.
Okiem przedsiębiorcy
Cena Citana jest dość wysoka jak na tej klasy samochód oraz ubytki w wyposażeniu standardowym. Decydując się na osobową odmianę niemieckiego dostawczaka musimy być przygotowani na wydatek rzędu 77 391 zł. A to dopiero początek. Mercedes niestety za wiele rozwiązań w innych markach od dawna oferowanych jako standard każe sobie płacić, za niektóre nawet całkiem sporo. Na przykład przyszłoby Wam do głowy, że ktoś może kazać Wam płacić 151 zł za przedni zamykany schowek przed pasażerem? Albo po prostu za popielniczkę, która w tym wypadku określona jest jakże prestiżową nazwą „pakiet dla palących”, kolejne 151 zł. Sporo przyjdzie nam również zapłacić za boczne, przesuwane drzwi z lewej strony – 1513 zł (tak drogo pewnie dlatego, że zawierają schowek w drzwiach). Opcji do wymienienia jest jeszcze cała masa, także kwota bazowa rośnie szybciej niż dług publiczny. Dodać trzeba, że Mercedes póki co nie przygotował żadnych opcji rabatowych, ani specjalnych ofert kredytowych, które dodatkowo mogłyby zachęcić potencjalnego kupca.
fot. mat. prasowe
Mercedes Citan 109 CDI BlueEFFICIENCY Kombi - silnik
Testowanego Citana napędzał silnik wysokoprężny 109 CDI, generujący moc rzędu 90 KM.
Podsumowanie
Choć Citan od dziś będzie mi się kojarzyć z wysoką ceną i całą masą ekstra płatnych dodatków, to muszę przyznać, że auto to ma naprawdę dużą szansę na sukces. Wszystko za sprawą wyglądu, który prezentuje się znacznie lepiej niż u konkurencji. Dodatkowo do jego zakupu zachęca solidne wykonanie, niewielkie zużycie paliwa, duże możliwości przewozowe, dobre właściwości jezdne, oraz znakomita funkcjonalność.

1 2
oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)