eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT

Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT

2013-05-24 09:27

Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT

Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Projekt „A-Klasa” rozwija się w pożądanym kierunku. Auto rośnie, „ekskluzywnieje” i, niestety, staje się coraz droższe. Ale i tak jest najtańszym Mercedesem na rynku. Czy stał się przez to bardziej egalitarny? Raczej nie, ale i tak dzięki A Klasie coraz więcej aut ze Stuttgartu trafia pod przysłowiowe strzechy. Historia najmniejszego auta ze stuttgardzkiej stajni nie jest zbyt długa. Pierwszy W168 zjechał z taśmy produkcyjnej w 1997 roku, W169 w 2004, a najnowszy, oznaczony jako W176 trafił do salonów w ubiegłym roku. Nie namieszał wprawdzie na rynku Premium, ale jego udział w sprzedaży koncernu jest bardziej niż zauważalny. Nic więc dziwnego, że projekt się rozwija. I to tak bardzo, że najnowszy Mercedes klasy A nie ma nic wspólnego ze swoimi poprzednikami.

Przeczytaj także: Mercedes Klasy B dla ekstrawaganckich

Karoseria

Ta „inność” to rzucający się w oczy sportowy charakter auta. Nowa klasa A jest niższa, dłuższa i szersza od poprzedniczki. Coraz dalej postępująca unifikacja modeli sprawiła, że przód auta jest identyczny jak w klasach B, C, E czy w „Esce”. To narzuciło designerom pewien reżim projektowy. Musieli stworzyć auto najmniejsze w stajni, ale nie małe. Prostsze od droższych modeli, ale jak one, ekskluzywne i przede wszystkim, podobne do Mercedesa. Powstał elegancki „dwubryłowiec” o sportowej linii i z kilkoma smaczkami stylistycznymi. W oczy rzucają się duże lampy przednie i tylne. Uroku dodaje też zadziorny, tylny „spojlerek” oraz przeszklony w 2/3 dach.

Linia boczna auta to bardziej odniesienie do nowej klasy B. Nie zamierzam jednak z tego czynić zarzutu. Wprost przeciwnie. Auto po prostu jest ujmująco ładne.

fot. mat. prasowe

Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT

Nowa klasa A jest niższa, dłuższa i szersza od poprzedniczki.


Wnętrze

Wnętrze, mówiąc w skrócie, to typowy Mercedes. Skóry, miękkie eleganckie plastiki i elementy z polerowanego aluminium (lub dobrze udające je plastiki). Innymi słowy, szykownie, na granicy luksusu i elegancko niczym u Harrodsa. Nie, tym razem Mercedes niczym nie zaskoczył. Wielkie koncerny lubią nieraz chodzić na skróty i swoje najtańsze modele traktują po macoszemu. W przypadku A-Klasy nic z tych rzeczy. Piękne zegary z jasnymi tarczami podkreślają usportowiony charakter auta. Tak jak głębsze, świetnie wyprofilowane fotele. Panel środkowy, to zestaw audio identyczny jak w innych modelach. Podobnie zresztą, jak sterowanie klimatyzacją. Nowy jest za to wyświetlacz nawigacji i funkcji życiowych auta. Tak jak i pokrętło, które zastąpiło lewarek automatycznej skrzyni biegów. Wprawdzie, trzeba się do niego przyzwyczaić, ale „idzie” to bardzo szybko.

fot. mat. prasowe

Mercedes A180 BlueEFFICIENCY 7G-DCT - wnętrze

We wnętrzu są miękkie skóry, eleganckie plastiki i elementy z polerowanego aluminium.


Przednie fotele, o czym wspomniałem wyżej, jakby żywcem przeniesiono ze sportowego auta. Są ładne, a do tego bardzo wygodne i zapewniają lepiej niż niezłe trzymanie boczne. Kanapa to natomiast ukłon w stroną luksusu. Jedynym minusem jest nieprzesadnie duża ilość miejsca na kolana i na głowę. Szczególnie, jeżeli kierowca mierzy około 180 cm. Ale, nawet w takiej konfiguracji podróżować w 4 osoby się da. Choć wtedy na komfort a`la Mercedes nie ma co liczyć.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Volvo V60 D4 AWD R-Design

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: