eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Zwinna Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY

Zwinna Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY

2014-03-05 13:10

Zwinna Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Mazda konsekwentnie biegnie pod prąd. Podczas gdy większość producentów ulega modzie na downsizing (mała jednostka napędowa plus turbodoładowanie), japońska marka decyduje się na odważniejszy krok - w swoich samochodach montuje silniki o „normalnej” pojemności z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wysokim stopniem sprężania. Kolejnym modelem opartym na tej technologii jest kompaktowa "Trójka". Czy zdobędzie zaufanie klientów?

Przeczytaj także: Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny

Karoseria

Nowy nurt stylistyczny Mazdy, zapoczątkowany przez model CX-5, jest naprawdę udany. Prezentowany kompakt jest tego namacalnym dowodem. Ciekawy przód z grillem łączącym łagodnie narysowane reflektory za pomocą chromowanej listwy robi świetne wrażenie. Nie podoba mi się jedynie umieszczona zbyt wysoko tablica rejestracyjna. Gdyby znalazło się dla niej miejsce nieco niżej (podobnie jak w „Szóstce”), przód prezentowałby się jeszcze bardziej okazale, prawda?

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY - przód

Ciekawy przód z grillem łączącym łagodnie narysowane reflektory za pomocą chromowanej listwy robi świetne wrażenie.


Patrząc na profil auta, trudno nie zauważyć pięknych przetłoczeń, dzięki którym jego sylwetka wydaje się być wyjątkowo płynna. W razie stłuczki blacharze będą mieli trochę pracy… Najbardziej imponuje jednak tylna część karoserii. Mocno pochylona szyba, lampy w typowo japońskim stylu, delikatny spojler na dachu, obły zderzak i dwie końcówki wydechu umieszczone po przeciwnych stronach sprawiają, że Mazda 3 od tej strony wygląda masywnie i dynamicznie zarazem. Krótko mówiąc (czyt. pisząc), designerzy tej marki zaprojektowali jeden z najlepiej wyglądających kompaktów na naszej planecie.

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY - wnętrze

Na górze konsoli centralnej znajduje się wyświetlacz z czytelnym interfejsem. Tuż pod nim umieszczono łatwy w użyciu panel klimatyzacji. Natomiast wszystkie multimedia obsługuje się za pomocą pokrętła HMI i kilku przycisków znajdujących się między fotelami.


Wnętrze

Kokpit testowanej Mazdy przypomina niemiecką, a dokładniej bawarską szkołę. Na górze konsoli centralnej znajduje się wyświetlacz z czytelnym interfejsem. Tuż pod nim umieszczono łatwy w użyciu panel klimatyzacji. Natomiast wszystkie multimedia obsługuje się za pomocą pokrętła HMI i kilku przycisków znajdujących się między fotelami. To naprawdę wygodne rozwiązanie. Korzystanie z jakiejkolwiek funkcji, już po kilku minutach, nie powinno nikomu sprawiać problemów. Warto również zwrócić uwagę na materiały, a także ich spasowanie – w tej dziedzinie japoński producent odrobił lekcje i widać spory postęp. Teraz „Trójka” nie ustępuje jakością najlepszym przedstawicielom segmentu C.

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY - przednie i tylne fotele

Siedziska, podobnie jak i oparcia, mają odpowiednią wielkość i dobre wyprofilowanie. Ich twardość również nie budzi zastrzeżeń.


Zdarzało się, że w japońskich samochodach fotele były trochę za małe. Testowana Mazda nie ustępuje w tej kategorii ani niemieckiej, ani francuskiej konkurencji. Siedziska, podobnie jak i oparcia, mają odpowiednią wielkość i dobre wyprofilowanie. Ich twardość również nie budzi zastrzeżeń, o czym mogłem się przekonać podczas kilkugodzinnej podróży. Na tylnej kanapie miejsca jest pod dostatkiem dla dwóch pasażerów o wzroście około 185 cm. Na pochwałę zasługuje przede wszystkim odpowiednie pochylenie oparcia.

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY - bagażnik

Mazda posiada 363 litrów pojemności bagażowej, a złożeniu oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1250 litrów.


Kompakty bardzo często pełnią rolę aut rodzinnych, dlatego istotnym elementem jest bagażnik. Co ciekawe, atrakcyjna sylwetka nie zmniejszyła jego pojemności. Wynik na poziomie 363 litrów należy bowiem uznać za przyzwoity. Przeszkadza tylko dość wysoki próg załadunku. Po złożeniu oparć przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1250 litrów.

fot. mat. prasowe

Mazda 3 2.0 Skyactiv-G SkyENERGY - tył

Mocno pochylona szyba, lampy w typowo japońskim stylu, delikatny spojler na dachu, obły zderzak i dwie końcówki wydechu umieszczone po przeciwnych stronach sprawiają, że Mazda 3 od tej strony wygląda masywnie i dynamicznie zarazem. Krótko


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: