eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mazda CX-5 2,0 SKYACTIV-G AT

Mazda CX-5 2,0 SKYACTIV-G AT

2013-03-28 11:05

Mazda CX-5 2,0 SKYACTIV-G AT

Mazda CX-5 © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (17)

Gama modelowa bez kompaktowego SUV-a jest jak sklep odzieżowy bez koszulek - niby można oferować inne, ciekawe produkty, ale dlaczego rezygnować z czegoś, co sprzedaje się najlepiej? Właśnie to pytanie zadała sobie niegdyś Mazda. Odpowiedziała na nie dopiero w 2012 roku, ale teraz już wiemy, że warto było czekać. Zapraszamy na test modelu CX-5 z dwulitrowym silnikiem benzynowym pod maską.

Przeczytaj także: Mazda 3 2.0 SkyPassion warta swojej ceny

Karoseria

Poprzednia generacja Mazdy 6 zapoczątkowała złoty okres marki w dziedzinie designu. Od tamtej pory, każdy nowy model wygląda bardzo atrakcyjnie. CX-5 reprezentuje najnowszy nurt stylistyczny zwany „KODO - dusza ruchu”. Nie mam pojęcia, co autorzy mieli na myśli, ale istotniejsze jest to, że japoński SUV prezentuje się wyjątkowo ciekawie. Tak naprawdę trudno znaleźć bardziej spójną karoserię w tej klasie. Przód samochodu zdobią bi-ksenonowe reflektory o dynamicznym kształcie, między którymi znalazł się ogromny grill będący cechą charakterystyczną najnowszych Mazd. Tylna część nadwozia została narysowana równie dynamicznie, co uwydatniają skośne reflektory znajdujące się tuż pod mocno pochyloną szybą i spojlerem pokaźnych rozmiarów. Wokół auta biegną natomiast plastikowe nakładki w kolorze czarnym podkreślające lekko terenową osobowość.

fot. mat. prasowe

Mazda CX-5 - przód

Przód samochodu zdobią bi-ksenonowe reflektory o dynamicznym kształcie, między którymi znalazł się ogromny grill będący cechą charakterystyczną najnowszych Mazd.


Wnętrze

W kabinie panuje konserwatywny, wręcz skandynawski styl. Kokpit nie ma w sobie francuskiego smaku, ani komputerów od NASA. Jest za to wykonany z materiałów bardzo dobrej jakości, które wyjątkowo starannie spasowano. Na pochwałę zasługuje również rozmieszczenie wszystkich przycisków i pokręteł – wszystko jest po prostu na swoim miejscu. Kolejny plus należy się za czytelny zestaw wskaźników. Jedynym niecodziennym zabiegiem jest kolorystyka urządzeń pokładowych – zegary podświetlone są na biało, centralny wyświetlacz na niebiesko, a panel klimatyzacji na czerwono. Warto jednak dodać, że nie przeszkadza to nawet po zmroku.

fot. mat. prasowe

Mazda CX-5 - wnętrze

W kabinie panuje konserwatywny, wręcz skandynawski styl. Kokpit nie ma w sobie francuskiego smaku, ani komputerów od NASA. Jest za to wykonany z materiałów bardzo dobrej jakości, które wyjątkowo starannie spasowano.


Przednie fotele są dobrze wyprofilowane i nie brakuje na nich miejsca. Posiadają także spory zakres regulacji, dzięki czemu łatwo dobrać odpowiednią pozycję. Na tylnej kanapie jest lepiej niż mogłoby się wydawać. Nawet wysokie osoby będą mogły zabrać w drogę... swoje nogi i głowy. Ponadto podróż na tylnej kanapie nie przypomina wyprawy Maluchem do Bułgarii. Tu jest naprawdę wystarczająco dużo przestrzeni dla trójki pasażerów, co nie jest oczywistością w tym segmencie. Dla osób, które często wyjeżdżają, ważnym elementem jest bagażnik. Do kufra CX-5 „wlejemy” 503 litry. Jeśli ktoś chce więcej, zawsze można złożyć oparcia kanapy (40/20/40) jednym ruchem ręki. Wtedy przestrzeń wzrasta do 1602 litrów.

fot. mat. prasowe

Mazda CX-5 - przednie i tylnie fotele

Przednie fotele są dobrze wyprofilowane i nie brakuje na nich miejsca. Posiadają także spory zakres regulacji, dzięki czemu łatwo dobrać odpowiednią pozycję. Na tylnej kanapie jest wystarczająco dużo przestrzeni.


Przeczytaj także: Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance Suzuki Jimny 1.3 VVT Elegance

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: