eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Opel Mokka 1,7 CDTi 4x4 Cosmo - dobry półśrodek?

Opel Mokka 1,7 CDTi 4x4 Cosmo - dobry półśrodek?

2014-06-16 13:02

Przeczytaj także: Smakowity Opel Mokka 1.7 CDTI 4x4 Cosmo


Uzupełniając informację o osiągi, Opel nie popisuje się rekordowymi danymi technicznymi, ale przecież nie jest do tego stworzony. Do pierwszej setki rozpędza się w niecałe dziesięć sekund, a drugiej setki niestety nie osiąga. Jego v-max to 184 km/h. Dlatego też Mokka nie jest demonem autostrad i najlepiej spisuje się w mieście oraz po osiągnięciu 2 tysięcy obrotów. Wysokim prędkościom nie służy również wyciszenie samochodu, które wpuszcza do środka zarówno dźwięk powietrza, jak i silnika. Z góry uprzedzam także przed szybkim pokonywaniem zakrętów, ponieważ ciężki przód lekko nurkuje, a auto czasem staje się podsterowne.

Taki stan rzeczy wynika też z miękkiego zawieszenia. Takie zestrojenie amortyzatorów bardzo dobrze tłumi wszelakie nierówności, nawet poprzeczne, lecz nijak ma się do sportowej jazdy. Na szczęście nikt tak Mokki nie definiuje, więc nie czujemy żadnego rozczarowania. Poza tym dobrze czasem przejechać polskie drogi bez uszkodzenia ani swojego ciała, ani własnych „czterech kółek”.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1,7 CDTi 4x4 Cosmo - widok z boku

Patrząc na Opla widzimy sporą sylwetkę na 18-calowych aluminiowych felgach z dużym grillem oraz czarnymi, plastikowymi nakładkami na zderzaki.


Opel Mokka podczas naszego testu spalił umiarkowane ilości paliwa. Średnio było to 6 litrów na 100 km. W mieście oraz na autostradzie ten wynik podniesie się o około 1,5 litra. Nie są to rekordowo ekonomiczne wartości, ale należy pamiętać, że mamy do czynienia z cięższym i mało aerodynamicznym samochodem. Ponadto posiada on napęd 4x4 co podnosi spalanie.

Okiem przedsiębiorcy

Opel Mokka startuje z poziomu prawie 70 tysięcy złotych. Moda na crossovery wywindowała cenę do wysokiej poprzeczki, którą żaden producent nie chce zbytnio obniżyć. Wybór silnika 1,7 CDTi wraz z napędem na wszystkie koła oraz topowym wyposażeniem Cosmo podnosi cenę auta do ponad 100 tysięcy. Wiadomo, że nie każdemu potrzebne są wszystkie opcje, aczkolwiek konkurencja może zaoferować podobne specyfikacje za niższą kwotę. Opel by skusić klientów zaprasza do skorzystania z atrakcyjnego leasingu oraz promocji kredytowych i sezonowych.

fot. mat. prasowe

Opel Mokka 1,7 CDTi 4x4 Cosmo - widok tyłu

Opel Mokka startuje z poziomu prawie 70 tysięcy złotych.


Znalezienie złotego środka w każdej dziedzinie życia nie należy do prostych. W przypadku samochodu również nie łatwo jest wybrać uniwersalną rację i trzeba decydować się na półśrodki. Opel Mokka jest kompromisem ponieważ oferuje opcje których konkurencja nie posiada (napęd 4x4 jest rzadki w przypadku crossoverów), lecz za zbyt wysoką cenę. Tę łatwo jednak można obniżyć korzystając z rabatów na roczniki 2013, więc kupno modnego i solidnego samochodu może być prostsze do osiągnięcia.
Przeczytaj także: Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4 Opel Mokka 1,7 CDTI 4x4

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: