Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI dla rodziny
2014-07-29 00:15
Przeczytaj także: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Highline. Normalny kompakt
Zapytacie zapewne jak Golf Variant VII generacji jeździ. Niedużo gorzej niż hatchback. Dodatkowe centymetry tu i tam nie wpływają drastycznie na pogorszenie prowadzenia. Zwykły Golf jest dopracowanym autem więc na dobrą sprawę konstruktorzy mieli dość łatwe zadanie do wykonania. Precyzyjny układ kierowniczy wraz z optymalnie zestrojonym zawieszeniem, które o dziwo idealnie pasuje do wytworów GDDKiA i połyka wszystkie efekty uboczne budowy polskich dróg. Golf kombi radzi sobie również z różnymi warunkami pogodowymi ponieważ system XDS+ z selektywnym hamowaniem kół dzięki czemu samochód nie wpadnie w prawie żaden poślizg.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI - silnik
Do jazdy potrzebny jest przecież również silnik, a testowany egzemplarz posiadał sprawdzoną jednostkę TDI (tak - nie bójmy się tych liter) o pojemności 2 litrów i mocy 150 KM. To naprawdę dobry motor, który świetnie radził sobie w każdym dotychczas testowanym przez nas aucie. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 320 NM pozwala na sporo zarówno na autostradzie, jak i w ruchu miejskim. Jednostka ta to idealne połączenie między osiągami (0-100 km/h w 8,9 sekundy i 218 km/h prędkości maksymalnej) a umiarkowanym spalaniem. Razem z manualną skryznią biegów, która jest przyjemna w użyciu i dobrze wpasowuje się do silnika, dzięki czemu auto jest w miarę oszczędne.
fot. mat. prasowe
Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI - tył
Okiem przedsiebiorcy
Niestety Golfy nigdy nie należały do najtańszych samochodów. Auto prezentacyjne polskiego imporetera jest tego najlepszym przykładem, ponieważ ze wszystkimi bajerami oraz w takiej konfiguracji silnikowej kosztuje 118 tysięcy złotych. "Goła" wersja z najsłabszym silnikiem (1,2 TSI 85 KM) to wydatek prawie połowę mniejszy. W naszym teście w ruchu miejskich dobiliśmy 5,5 litra ON na 100 km, a w trasie udało się nam zejść poniżej 4 litrów. Biorąc pod uwagę, że auto waży 1,5 tony i może ciągnąć 700 kg przyczępę bez hamulca najazdowego (z hamulcem do 1800 kg) to wynik jest doskonały i lekko zawstydza konkurencję.
Jak widać auto słabo nadaje się dla przedsiębiorców, ponieważ dla nich koszty są najważniejsze. Przez takie rozumowanie z grupy VAG zyskuje Skoda. Golfa zakwalifikowałbym jako idealne auto rodzinne, które pomieści każdego jej członka, a w razie potrzeby dobrze posłuży jako auto dostawcze, bo przecież każdy Polak czasem lodówkę lub cegły przewieść musi.
1 2
oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl
Przeczytaj także
-
Rodzinny Volkswagen Golf R Variant podniesie poziom adrenaliny
-
Volkswagen Golf GTI Performance - kontynuuje legendę
-
Volkswagen Golf 1.5 eTSI mHEV DSG R-Line
-
Volkswagen Golf 1.5 TSI Style, czyli ikona po liftingu
-
Volkswagen Golf R. Hot hatch idealny?
-
Volkswagen Golf 1.5 TSI 130 KM - kondycja króla nadal dobra
-
Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI - garbaty anioł
-
Volkswagen Golf R 310 4Motion - cichociemny
-
Volkswagen Golf 1.5 TSI ACT DSG Highline
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)