eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 So Chic, czyli elegancja-Francja

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 So Chic, czyli elegancja-Francja

2014-11-19 00:15

Przeczytaj także: Citroen DS5 2.0 HDi Hybrid4 Pure Pearl


Technologia


Trudno się dziwić faktowi, że DS to auto wszystkomające. W ofercie znajdziemy trzy wersje wyposażenia. Niezależnie którą wybierzemy, otrzymujemy w zasadzie wszystko, co motoryzacja oferuje. ABS, ASR, ESP, EBD, EBA, przednie i boczne poduszki powietrzne, kurtyny. O wygodę kierowcy dba Head-Up Display, zwany przez Francuzów VTH (Visualisation Tete Haute), skórzane wykończenie deski rozdzielczej oraz dwustrefowa automatyczna klimatyzacja z nawiewami w drugim rzędzie, system audio CD RDS MP3 z sześcioma głośnikami, lub opcjonalny system HiFi Denon z dziesięcioma głośnikami i wzmacniaczem cyfrowym. Do tego lampy ksenonowe, nawigacja, kamera cofania, czy podgrzewane fotele. W testowanym egzemplarzu znajdują się ponadto 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów i 181-konny motor BlueHDi pozwalający rozruszać ważące około 1500 kg auto do pierwszej setki w około 9,2 sekundy.

fot. mat. prasowe

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 So Chic - panel sterowania

Kilkanaście przycisków i do tego wszystkie standardowe. Miejsce pracy kierowcy wygląda jak miejsce pracy kierowcy, a nie kosmonauty.


Wrażenia z jazdy


Czego nie znajdziemy? Otóż, wspominanego już wyżej zawieszenia hydropneumatycznego. Jest konwencjonalne, ale jego sprężysta charakterystyka pasuje do możliwości prawie 200-konnego silnika. Zawieszenie nie psuje też tradycyjnie wysokiego komfortu tłumienia nierówności, choć nie daje możliwości wyboru bardziej miękkich czy twardych nastawów. Układ kierowniczy zapewnia natomiast dużą precyzję działania. Choć „DS-ka” to nie auto sportowe, bezpośredniość jego działania daje sporo frajdy z jazdy.

Silnik, czyli ekologiczny diesel BlueHDi wywarł na mnie spore wrażenie. Oczywiście, miedzy bajki włóżmy podane przez producenta dane o spalaniu w granicach 5,2 litra oleju napędowego w mieście czy 4,1 litra w trasie. W realnym świecie auto konsumuje około litra więcej. Średnia z redakcyjnego testu wyniosła około 6 litrów, co, zważywszy na gabaryty i wagę auta, uważam za wynik doskonały.
Reakcja na gaz, pomimo skrzyni automatycznej, jest wręcz wzorcowa Jednostka chętnie wchodzi na obroty, jest też bardzo elastyczna. Po prostu moc 181 koni (osiągana przy około 3700 obrotach i 400 Nm przy 2000 obrotów) idealnie pasuje do rozmiarów tego auta, a ostre wciśnięcie pedału gazu zapewnia miłe dla ucha efekty dźwiękowe.

Okiem przedsiębiorcy


Citroen DS5 do tanich, niestety, nie należy. Producent życzy sobie za najtańszy wariant około 105 700 złotych. Z kolei najdroższy to koszt w granicach 140 tys. złotych. To sporo, zwarzywszy że marka DS (Citroen traktuje DS-y w zasadzie jako oddzielną markę) mimo wszystko jeszcze do motoryzacyjnej ekstraklasy nie awansowała.

fot. mat. prasowe

Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 So Chic - widok z boku i przodu


Jak sfinansować zakup? Poprzez Citroen Bank. W ofercie znajdziemy kredyt bez wpłaty własnej i okresem od 6 do 86 miesięcy. W przypadku leasingu, dealerzy podchodzą do ewentualnych leasingobiorców bardzo indywidualnie. Można więc wynegocjować całkiem dobre warunki. Wpłata własna w przypadku leasingu wynosi minimum 10% wartości, a okres trwania umowy leasingowej – do 60 miesięcy.

Podsumowanie


Auto ma naprawdę sporo atutów. Wyjątkową stylistykę, wysoką jakość wykończenia, mocny, dynamiczny i oszczędny silnik 2.0 BlueHDi i bogate wyposażenie standardowe. Ma też jedną wadę. Jest nią, w mojej opinii, cena! Ale, może się mylę…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: