Nowy Ford Mondeo trafił do Polski
2014-11-25 12:54
Przeczytaj także: Ford Mondeo - to już piąta generacja
W aucie zastosowano technologię Active Park Assist z układem Perpendicular Parking wykrywającą odpowiednie miejsce postojowe i pozwalającą kierowcom zaparkować pojazd równolegle lub prostopadle pomiędzy innymi pojazdami bez konieczności dotykania kierownicy. Uzupełnieniem tej zaawansowanej technologii jest system Park-Out Assist, który pomaga kierowcom podczas wyjazdu z równoległego miejsca parkingowego, a także system Side Parking Aid, który przedstawia na ekranie wizualizację przeszkód znajdujących się po obu stronach auta, jak również z przodu i z tyłu, emitując jednocześnie ostrzeżenia dźwiękowe.
W nowym Mondeo zastosowano po raz pierwszy opracowany przez Forda system Pre-Collision Assist z technologią wykrywania pieszych Pedestrian Detection. System wykrywa osoby znajdujące się na drodze przed autem oraz pieszych, którzy przecinają tor ruchu pojazdu, a następnie automatycznie aktywuje układ hamulcowy, jeśli nie zrobi tego kierowca.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - widok z tyłu i boku
Sporo zmian także w kabinie. Oczywiście nowe, bardzo wysokiej jakości wykończenie kokpitu. Nowy system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji sterowany głosem, nowe są również 10-calowa cyfrowo-analogowa tablica przyrządów, podgrzewana kierownica oraz pierwsza w klasie elektrycznie regulowana kolumna kierownicy z funkcją pamięci!
A jak to wszystko jeździ? Otóż, całkiem nieźle. Do testów otrzymaliśmy zarówno auto napędzane motorem benzynowym o mocy 150 KM jak i 180-konnego diesla. Oczywiście, diesel jest elastyczniejszy i bardziej, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu, dynamiczny, ale i motorowi benzynowemu niczego nie brakuje. Oba auta miały podobne zużycie. Jednostka benzynowa konsumowała średnio 7,7 litra, a diesel – dokładnie 7 litrów. Warto jednak dodać, że autem z silnikiem benzynowym jechało więcej (wagowo) dziennikarzy, co mogło przełożyć się na wyższą konsumpcję.
fot. mat. prasowe
Ford Mondeo - silnik
Czy nowy Mondeo jest skazany na sukces? Pewnie tak. To auto wręcz stworzone dla floty. Zapewnia komfort, prestiż, dobre prowadzenie, lepiej niż niezłe spalanie a na koniec – wysoką wartość rezydualną. A to może oznaczać tylko jedno: starego Forda Mondeo, króla flot, zdetronizuje kolejna generacja Mondeo. Umarł Król, niech zyje Król…
1 2
oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Ford Mondeo 1.5 Ecoboost 160 KM – to jednak nie Aston
-
Ford Mondeo Kombi 1.5 EcoBoost Titanium - ulubione auto flotowe
-
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi jak krążownik
-
Ford Focus - sprawdziliśmy facelifting
-
Ford Focus po face liftingu
-
Jeździliśmy nowym Fordem Mondeo
-
Nowy Ford S-MAX gotowy do debiutu
-
Nowe stylowe Fordy C-MAX i Grand C-MAX
-
Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi Titanium to klasyka
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)