eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Seat Toledo 1.4 TSI DSG - gdzie ten temperament?

Seat Toledo 1.4 TSI DSG - gdzie ten temperament?

2015-06-22 15:25

Przeczytaj także: Seat Toledo 1.4 TSI DSG Style - typ nieskomplikowany


Testowany egzemplarz wyposażono w jednostkę 1.4 TSI o mocy 122 KM, którą standardowo w tej specyfikacji sprzężono z 7-biegową skrzynią DSG. Moim zdaniem obligatoryjny automat jest kiepskim rozwiązaniem – Toledo o wiele przyjemniej jeździło by z manualem. A tak biegi nie wchodzą zawsze tak, jakbyśmy sobie tego życzyli – zdarzają się momenty zawahania, np. przy redukcji podczas wyprzedzania. Nie sądzę jednak, żeby znalazł się kierowca, który narzekałby na dynamikę auta. Przyspieszenie do pierwszych 100 km/h zajmuje tylko 9,5 sekundy, a dzięki miłemu dla ucha gangowi silnika wrażenie to jest dodatkowo wzmacniane. Jazda w trybie autostradowym przebiega dzięki temu bez stresu – 140 km/h na liczniku pojawia się bardzo szybko, a Toledo wyraźnie zachęca do jeszcze szybszej jazdy.

fot. mat. prasowe

Seat Toledo 1.4 TSI DSG - bagażnik

Bagażnik o pojemności 550 litrów doceni nawet duża rodzina, jest naprawdę dobrym wynikiem.


Dobre osiągi nie drenują portfela kierowcy. Jeżdżąc bardzo dynamicznie po mieście zmieścimy się w 9-10 litrach/100 km, a łagodne obchodzenie się z gazem odwdzięczy się spalaniem na poziomie ok. 7,5 litra/100 km. Jadąc delikatnie poza miastem można zejść nawet poniżej 6 litrów/100 km, co biorąc pod uwagę możliwości przewozowe; pięć osób pojedzie w środku Toledo względnie wygodnie, a bagażnik o pojemności 550 litrów doceni nawet duża rodzina, jest naprawdę dobrym wynikiem. Tylko jeżeli ktoś chciałbym wybrać się do salonu Seata po nowe Toledo niech postawi na jednostkę 1.2 o mocy 105 KM z manualną skrzynią biegów – jest naprawdę wystarczająco dynamiczna.

fot. mat. prasowe

Seat Toledo 1.4 TSI DSG - widok z boku

Jeżdżąc bardzo dynamicznie po mieście zmieścimy się w 9-10 litrach/100 km.


Największą wadą testowanego Toledo jest jego cena. Bo choć Hiszpan startuje z poziomu 41 500 zł (za podstawową wersję Entry z silnikiem 1.2 o mocy 75 KM), to sensownie wyposażony egzemplarz z silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM kosztuje 62 700 zł. Wersja 1.4 TSI 122 KM DSG startuje od 64 400 zł, ale nie będzie miała na pokładzie automatycznej klimatyzacji, alcantary na fotelach czy nawigacji. Po dokupieniu wyposażenia dodatkowego, które miał na pokładzie testowany egzemplarz, cena z łatwością poszybuje do okolic 84 000 zł. Choć ceny Toledo kształtują się na niższym poziomie niż brata bliźniaka – Skody Rapid (od 54 900 zł), to nadal jest stanowczo za drogo. Za 80 000 zł możemy mieć bardzo dobrze wyposażoną Mazdę 3 sedan lub Golfa kombi, a stawiając na podstawę (i tak z bardzo bogatym wyposażeniem) możemy wyjechać z salonu Skody nowym Superbem…

poprzednia  

1 2

oprac. : Adam Gieras / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Więcej na ten temat: Seat Toledo, Seat, testy samochodów, samochody, auta

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: