eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition to rozsądny wybór

Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition to rozsądny wybór

2016-01-23 00:31

Przeczytaj także: Skoda Octavia RS wyróżnia się na drodze


Wrażenia z jazdy


Na spokojnie. Tak w skrócie można określić jazdę tym samochodem. Auto, mimo sporej mocy, nie zachęca do szybkiej jazdy. I wcale nie chodzi o trakcję, ponieważ ta jest naprawdę niezła (dobry układ kierowniczy, wydajne zawieszenie). Po prostu prowadząc Octavię nie ma się ochoty na wyścigi czy inne wygłupy. Chęć spokojnego, komfortowego dojechania do konkretnego miejsca jest w tym przypadku odbierana znacznie pozytywniej.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition - z przodu

Za Octavię trzeba zapłacić co najmniej 63 450 zł.


No właśnie, komfort. Do tej pory Octavie były dość twardo zawieszone. Najnowsza generacja jest wyraźnie wygodniejsza od poprzedniczek, choć (jak już wspomniałem) nie odbiło się to na zachowaniu podczas dynamicznej jazdy. Tłumienie nierówności, nawet tych poprzecznych stoi na dobrym poziomie. Przydałoby się tylko lepsze wyciszenie. Szczególnie pasażerowie drugiego rzędu mogą narzekać na dość wyraźne, niechciane odgłosy podczas jazdy z autostradowymi prędkościami.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition - tył

Silnik 1.4 TSI i 6-biegowa przekładnia to bardzo udane połączenie.


Poza tym detalem nie ma się do czego przyczepić. Silnik 1.4 TSI i 6-biegowa przekładnia to bardzo udane połączenie. Auto przyspiesza bardzo sprawnie już od najniższych obrotów i ciągnie niemal do końca, co oznacza fajną elastyczność. Skrzynia jest natomiast świetnie zestopniowana, a jej praca nie budzi najmniejszych wątpliwości - ma dobrą precyzję, a skoki lewarka nie są przesadnie długie.

fot. mat. prasowe

Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition - przód

Octavia musiała ciężko pracować na swoją popularność. Dobry stosunek ceny do jakości sprawia jednak, że ta praca nie poszła na marne.


Okiem przedsiębiorcy


Za Octavię trzeba zapłacić co najmniej 63 450 zł. Jak na auto tych gabarytów, nie jest to kwota przesadzona. Testowany egzemplarz, ze 150-konnym benzyniakiem i w wersji Ambition kosztuje natomiast 79 150 zł, co dalej można uznawać za bardzo rozsądną propozycję. Zresztą, sytuacja na rynku to potwierdza.

Osoby zainteresowane kupnem ratalnym mogą wybrać jeden z trzech kredytów: Kredyt Niskich Rat (oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy 36 lub 48 miesięcy), Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy od 12 do 84 miesięcy) i Kredyt 0% (wkład własny 50%, raty stałe, prowizja bankowa 5%, oprocentowanie nominalne 0%, okres umowy 36 miesięcy). Przedsiębiorcy mogą natomiast zdecydować się na jeden z dwóch wariantów leasingowych: Leasing Niskich Rat (wkład własny od 10 do 45%, okres umowy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot auta) lub Leasing 102% (wkład własny od 0 do 45%, umowa na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość wykupu od 1 do 25% wartości auta).

Podsumowanie


Octavia musiała ciężko pracować na swoją popularność. Dobry stosunek ceny do jakości sprawia jednak, że ta praca nie poszła na marne. W prezentowanej konfiguracji jest naprawdę bardzo rozsądnym wyborem.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: