Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition to rozsądny wybór
2016-01-23 00:31
Przeczytaj także: Skoda Octavia RS wyróżnia się na drodze
Wrażenia z jazdy
Na spokojnie. Tak w skrócie można określić jazdę tym samochodem. Auto, mimo sporej mocy, nie zachęca do szybkiej jazdy. I wcale nie chodzi o trakcję, ponieważ ta jest naprawdę niezła (dobry układ kierowniczy, wydajne zawieszenie). Po prostu prowadząc Octavię nie ma się ochoty na wyścigi czy inne wygłupy. Chęć spokojnego, komfortowego dojechania do konkretnego miejsca jest w tym przypadku odbierana znacznie pozytywniej.
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition - z przodu
No właśnie, komfort. Do tej pory Octavie były dość twardo zawieszone. Najnowsza generacja jest wyraźnie wygodniejsza od poprzedniczek, choć (jak już wspomniałem) nie odbiło się to na zachowaniu podczas dynamicznej jazdy. Tłumienie nierówności, nawet tych poprzecznych stoi na dobrym poziomie. Przydałoby się tylko lepsze wyciszenie. Szczególnie pasażerowie drugiego rzędu mogą narzekać na dość wyraźne, niechciane odgłosy podczas jazdy z autostradowymi prędkościami.
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition - tył
Poza tym detalem nie ma się do czego przyczepić. Silnik 1.4 TSI i 6-biegowa przekładnia to bardzo udane połączenie. Auto przyspiesza bardzo sprawnie już od najniższych obrotów i ciągnie niemal do końca, co oznacza fajną elastyczność. Skrzynia jest natomiast świetnie zestopniowana, a jej praca nie budzi najmniejszych wątpliwości - ma dobrą precyzję, a skoki lewarka nie są przesadnie długie.
fot. mat. prasowe
Skoda Octavia 1.4 TSI Ambition - przód
Okiem przedsiębiorcy
Za Octavię trzeba zapłacić co najmniej 63 450 zł. Jak na auto tych gabarytów, nie jest to kwota przesadzona. Testowany egzemplarz, ze 150-konnym benzyniakiem i w wersji Ambition kosztuje natomiast 79 150 zł, co dalej można uznawać za bardzo rozsądną propozycję. Zresztą, sytuacja na rynku to potwierdza.
Osoby zainteresowane kupnem ratalnym mogą wybrać jeden z trzech kredytów: Kredyt Niskich Rat (oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy 36 lub 48 miesięcy), Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy od 12 do 84 miesięcy) i Kredyt 0% (wkład własny 50%, raty stałe, prowizja bankowa 5%, oprocentowanie nominalne 0%, okres umowy 36 miesięcy). Przedsiębiorcy mogą natomiast zdecydować się na jeden z dwóch wariantów leasingowych: Leasing Niskich Rat (wkład własny od 10 do 45%, okres umowy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot auta) lub Leasing 102% (wkład własny od 0 do 45%, umowa na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, wartość wykupu od 1 do 25% wartości auta).
Podsumowanie
Octavia musiała ciężko pracować na swoją popularność. Dobry stosunek ceny do jakości sprawia jednak, że ta praca nie poszła na marne. W prezentowanej konfiguracji jest naprawdę bardzo rozsądnym wyborem.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Skoda Octavia 4x4 DSG 1.8 TSI 180 KM do zadań wszelakich
-
Uterenowiona Skoda Octavia Scout
-
Skoda Octavia RS 2.0 TSI DSG, usportowiony kompakt z długą listą zalet
-
Skoda Karoq 2.0 TDI 115 DSG, czyli SUV na trudne czasy
-
Skoda Octavia Scout 2.0 TSI DSG 4x4
-
Skoda Octavia RS Challenge - łobuz w rodzinie
-
Skoda Octavia 1.0 115 KM Style DSG - na przekór "januszowym" teoriom
-
Skoda Octavia RS 245 - rozsądnie nierozsądna
-
Skoda Octavia FL Scout 1.8 TSI - rodzinne kombi z terenowym charakterem
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)