eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i10 1.25 MPI Comfort - świetnie wyposażony mieszczuch

Hyundai i10 1.25 MPI Comfort - świetnie wyposażony mieszczuch

2016-01-22 10:13

Hyundai i10 1.25 MPI Comfort - świetnie wyposażony mieszczuch

Hyundai i10 1.25 MPI Comfort © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Lubię samochody, które potrafią zaskakiwać. I nie chodzi o te najdroższe i najmocniejsze, po których zawsze spodziewamy się "najlepszości". Dużo ciekawsze bywają... auta miejskie oferujące znacznie więcej niż można przypuszczać. Przykład? A i owszem, Hyundai i10.

Przeczytaj także: Hyundai i10 1.25 MPI Comfort mierzy wysoko

Karoseria


Segment A należy do najtańszych na rynku europejskim, co na szczęście nie oznacza nudy stylistycznej. Projektanci coraz częściej przykładają się do designu najmniejszych aut w gamie. Testowany Hyundai jest tego namacalnym dowodem. Ładne reflektory, lekko opadający dach i masywne zderzaki mogą się podobać. Kilka wyraźnych obłości podkreśla natomiast dość zgrabną sylwetkę i10. W testowanym egzemplarzu zabrakło jedynie felg, które dopełniałyby udaną całość.

Wnętrze


Najprzyjemniej wygląda jednak wnętrze. Kokpit to najlepszy projekt w całym segmencie. Materiały, z których został wykonany są twarde, ale bardzo dobrze spasowane. Faktura jest natomiast na tyle udana, że bez problemu mogłaby znaleźć się w samochodzie o segment wyższym. Do tego dochodzi świetna ergonomia, czytelne zegary i dobrze leżący w dłoniach wieniec kierownicy. Warto również dodać, że dwukolorowe wykończenie skutecznie ożywia atmosferę. A wyposażenie? Całkiem niezłe. Na pokładzie znajdziemy m.in.: komputer pokładowy, radioodtwarzacz z gniazdem USB, klimatyzację manualną, elektryczne szyby i lusterka, kilka dużych schowków oraz wielofunkcyjną kierownicę, która za dopłatą może być nawet podgrzewana!

fot. mat. prasowe

Hyundai i10 1.25 MPI Comfort - z tyłu

Kilka wyraźnych obłości podkreśla dość zgrabną sylwetkę i10.


Kolejnym plusem są fotele. Owszem, nie należą do największych, ale podczas jazdy osoby średniego wzrostu nie będą narzekać na ich rozmiar. Są wystarczająco twarde i dobrze wyprofilowane, dzięki czemu po kilku godzinach jazdy kręgosłup nie chce odmawia posłuszeństwa. Najbardziej zaskakuje jednak tylna kanapa. Dwie dorosłe osoby pokonają na niej długi dystans bez najmniejszych problemów. Spora w tym zasługa przyzwoitego kąta pochylenia oparcia, który znacznie poprawia komfort jazdy w drugim rzędzie.

fot. mat. prasowe

Hyundai i10 1.25 MPI Comfort - wnętrze

Kokpit to najlepszy projekt w całym segmencie. Materiały, z których został wykonany są twarde, ale bardzo dobrze spasowane.


Jeśli chodzi o bagażnik to w tej klasie sporą zaletą jest, gdy... istnieje. Znaleźliśmy więc kolejną zaletę małego Hyundaia! Do dyspozycji podróżnych jest 250 litrów wolnej przestrzeni. Szkoda tylko, że próg załadunku jest dość wysoki. Warto dodać, że po złożeniu asymetrycznie dzielonej (60/40) kanapy pojemność wzrasta do 1045 litrów. Bardzo dobre rezultaty.

fot. mat. prasowe

Hyundai i10 1.25 MPI Comfort - fotele

Fotele są wystarczająco twarde i dobrze wyprofilowane, dzięki czemu po kilku godzinach jazdy kręgosłup nie chce odmawia posłuszeństwa.


Technologia


Pod maską testowanego i10 nie znajdziemy 3-cylindrowej jednostki wspieranej przez turbinę. Pracuje tutaj mocniejszy, wolnossący benzyniak z rodziny MPI o pojemności 1,25 litra generujący 87 KM (przy 6000 obr./min.) i 120 Nm (przy 4000 obr./min.). To całkiem spore stado, jak na gabaryty auta, trafia na oś przednią dzięki uprzejmości 5-biegowej skrzyni manualnej. Tak skonfigurowany Hyundai waży 941 kg, dlatego osiągi są lepiej niż przyzwoite. Sprint do setki zajmuje 12,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 175 km/h. Co istotne, zużycie paliwa także nie jest w stanie rozczarować. Średnia z całego testu (cykl mieszany, 800 km) wyniosła 5,8 litra. Warto przy tym zaznaczyć, że nie byłem eko-kierowcą. Osoby z lżejszą prawą nogą bez problemu zmieszczą się w 5 litrach.

fot. mat. prasowe

Hyundai i10 1.25 MPI Comfort - z boku

W testowanym egzemplarzu zabrakło jedynie felg, które dopełniałyby udaną całość.

Przeczytaj także: Hyundai i10 1,1 MPI Hyundai i10 1,1 MPI

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: