eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive to rozsądny wybór

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive to rozsądny wybór

2016-03-28 00:40

Przeczytaj także: Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance to typowy crossover


Wrażenia z jazdy


Crossover Hondy to niezbyt duży samochód (4294 mm długości, 1772 mm szerokości bez lusterek i 1605 mm wysokości), ale zaskakująco dorosły w prowadzeniu. Układ kierowniczy w wystarczająco komunikatywny sposób informuje o tym, co dzieje się z przednią osią, a zawieszenie nie przechyla karoserii przesadnie na boki. Co równie istotne, komfort jazdy stoi na bardzo przyzwoitym poziomie.

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive - z boku

Uroku dodają mu także ładne przetłoczenia, obłe zderzaki i klamki tylnych drzwi ukryte tuż przy słupkach C.


Silnik wysokoprężny i 6-biegowa przekładnia to natomiast bardzo, ale to bardzo zgrany duet. Zacznijmy od tego pierwszego. Wyróżnia się wysoką kulturą pracy w każdym zakresie obrotów. Warto dodać, że sprawnie rozpędza samochód już od "dołu". Skrzynia została natomiast świetnie zestopniowana, dlatego dopasowanie biegu do każdej prędkości nie stanowi najmniejszego problemu. Należy przy tym dodać, że lewarek pracuje bardzo precyzyjnie i ma krótkie skoki.

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive - z przodu, fot.3

Crossover Hondy to niezbyt duży samochód (4294 mm długości, 1772 mm szerokości bez lusterek i 1605 mm wysokości), ale zaskakująco dorosły w prowadzeniu.


Nie zapominajmy jednak o naturalnym świecie crossoverów, czyli... miejskiej dżungli. Tam HR-V sprawdza się równie dobrze. Zwiększony prześwit ułatwia pokonywanie naprawdę sporych krawężników. Z kolei stosunkowo krótkie zwisy karoserii pozwalają na swobodne i bezstresowe parkowanie w zatłoczonych miejscach. Mimo tego i tak nad kierowcą czuwają wszelkiego rodzaju czujniki i kamera cofania...

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive - przód

Za podstawowy wariant trzeba zapłacić 78 600 zł.


Okiem przedsiębiorcy


HR-V to naprawdę dopracowany samochód, dlatego jego cena wcale mnie nie dziwi. Za podstawowy wariant trzeba zapłacić 78 600 zł. Ta kwota pozwoli nam na zakup egzemplarza ze 130-konnym benzyniakiem i dość skromnym wyposażeniem (wersja Comfort). Testowana "sztuka" to drugi biegun cennika. Za HR-V z dieslem pod maską i w topowej wersji trzeba zapłacić 107 100 zł. Nie jest to mało, ale ogromne zainteresowanie tym modelem pokazuje, że nie zawsze chodzi o niską cenę.

fot. mat. prasowe

Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive - tył

Silnik wysokoprężny i 6-biegowa przekładnia to natomiast bardzo, ale to bardzo zgrany duet.


Polska oferta Hondy obejmuje oczywiście różne możliwości finansowania auta. Poza najbardziej oczekiwaną, czyli gotówką, klient może zdecydować się na jedną z trzech opcji kredytowych: 3x33, 4x25 i 50/50. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing z wpłatą wstępną od 10%. Umowa leasingowa może być podpisana na okres od 24 do 60 miesięcy.

Podsumowanie


Swoją opinię o tym modelu zdradziłem już na wstępie. Teraz mogę tylko to potwierdzić. Honda HR-V 1.6 i-DTEC Executive to jeden z nielicznych crossoverów, które można śmiało polecić osobom szukającym nie tylko modnego i fajnego, ale także praktycznego, oszczędnego i przestronnego auta. Bardzo dobra propozycja.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: