eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT 4WD Platinium godny segmentu premium

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT 4WD Platinium godny segmentu premium

2016-04-21 00:50

Przeczytaj także: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI HEV 6AT Platinum


Wrażenia z jazdy


Auto ma wszystkie wady i zalety typowego, pełnowymiarowego SUV-a. Tak jak większość przedstawicieli tego gatunku tylko dzięki systemowi kamer jesteśmy w stanie zaparkować na zatłoczonym parkingu. Przez wymyślną konstrukcję Santa Fe nie gwarantuje dobrej widoczności do tyłu. Układ kierowniczy jest średnio precyzyjny. Nad tym inżynierowie Hyundaia muszą jak najszybciej popracować. Autu przydałaby się też nowoczesna, automatyczna skrzynia biegów. Ta którą obecnie koncern montuje do swoich aut nie jest zła, gdy poruszamy się statecznie do przodu lub gdy pokonujemy błotnistą drogę, ale kiedy gwałtownie dodamy gazu, nieco się gubi…

fot. mat. prasowe

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT 4WD Platinium - przód

Nowy wygląd zyskały zderzaki. Nowe są też reflektory przednie, którym dodano LED-owe światła do jazdy dziennej.


Mimo kilku „chochlików” duży Hyundai jest bardzo przyjemny. Statecznie pokonuje wszelkie nierówności na drodze. Majestatycznie przejeżdża przez wszelkie muldy. Komfort jaki przy tym zapewnia jest porównywalny z większością SUV-ów premium europejskich producentów. We wnętrzu, nawet przy dużych prędkościach jest cicho. Do uszu kierowcy i pasażerów nie dochodzą żadne odgłosy pracy zawieszenia ani jednostki napędowej.

fot. mat. prasowe

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT 4WD Platinium - tył

Bagażnik w standardowej konfiguracji ma 565 litrów pojemności.


Okiem przedsiębiorcy


Santa Fe to wygodne i przestronne auto przeznaczone dla 5 osób (opcjonalnie nawet siedmiu) i sporej ilości bagażu. I wszystko byłoby fajnie, gdyby nie… cena. Auto w standardzie, czyli z dwulitrowym dieslem kosztuje 140 tysięcy złotych. Ale gdy mówimy o modelu dobrze wyposażonym, z napędem 4WD i 2,2-litrowym silnikiem wysokoprężnym i automatyczną skrzynią to może się okazać, że cena przekroczyła 230 tysięcy. A to całkiem sporo.

fot. mat. prasowe

Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi AT 4WD Platinium - z boku, fot.3

Santa Fe to wygodne i przestronne auto przeznaczone dla 5 osób (opcjonalnie nawet siedmiu) i sporej ilości bagażu.


Koreańska marka ma w polskiej ofercie dość szeroki wachlarz finansowy. Klienci indywidualni zainteresowani zakupem testowanego modelu mogą wybrać jeden z dwóch wariantów kredytowych: 50/50 (wpłata początkowa 50% ceny pojazdu, oprocentowanie 0%, okres kredytowania 12 miesięcy) lub 3×33 (wpłata początkowa 33,4% ceny pojazdu, oprocentowanie 0%, ubezpieczenie od 2,99%, okres kredytowania 24 miesiące, druga wpłata po 12-tym, a trzecie po 24 miesiącu umowy). Dla firm Hyundai przygotował leasing finansowy (od 12 do 60 miesięcy) i operacyjny (od 24 do 60 miesięcy). W obu przypadkach wpłata początkowa może wynosić od 0%, a wiek pojazdu plus okres leasingu nie mogą przekroczyć 11 lat.

Podsumowanie


Modelem Santa Fe Hyundai udowadnia, że potrafi zbudować auto godne segmentu premium. Ale trudno mi zrozumieć dlaczego cenowo mierzy w górną część skali. To wcale nie przysporzy autu fanów. A szkoda, bo dzięki bogatemu wyposażeniu i niezłym właściwościom trakcyjnym auto mogłoby „pozamiatać” na rynku…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: