eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

2016-07-01 00:41

Przeczytaj także: Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 KM - jak w salonie


Wrażenia z jazdy


Największym zaskoczeniem jest jednak zachowanie podczas jazdy. Gdy podwozie pokonuje nierówności, kierowca i pasażerowie mają wrażenie, że przez nie przepływają. Temu nietypowemu zjawisku towarzyszy delikatne bujanie. Dodam, że bardzo przyjemne bujanie. Gwałtowny ruch kierownicą owocuje jednak szybką zmianą toru jazdy oraz natychmiastowym usztywnieniem. Paradoks? A i owszem, ale jakże pozytywny! To wszystko jest zasługą seryjnego w wersji Laurin & Klement zawieszenia adaptacyjnego, które świetnie spisuje się podczas jazdy, bez warunku na to, który tryb wybierzemy.

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - z boku

Auto, mimo sporych długości (4861 mm) i szerokości (1864 mm), ma bardzo dobre proporcje.


Inna sprawa to zespół napędowy. W praktyce okazuje się, że przyzwoita moc i wysoki moment wystarczają do wyprzedzania przy każdej dozwolonej prędkości. Istotne znaczenie ma tu także dwusprzęgłowa skrzynia. Jak już wielokrotnie pisałem, działa szybko i bardzo płynnie, dlatego podczas normalnej jazdy zmiany przełożeń są praktycznie nieodczuwalne. Choć nie ukrywam, że siódmy bieg mógłby się przydać po to, by na autostradzie zmniejszyć obroty, co zaowocowałoby jeszcze mniejszym zużyciem paliwa.

Mimo gabarytów, czeskie auto radzi sobie całkiem nieźle w mieście. Wiem, że nie jest to Citigo, ale manewrowanie nie stanowi najmniejszych kłopotów ze względu na dobrą widoczność, czujniki parkowania i kamerę cofania. Poza tym, promień skrętu jest bardzo przyzwoity, dlatego trafienie w lukę parkingową nie wymaga oka zawodowego łucznika. Warto docenić też wyciszenie. Do tej pory w Skodach było ono przeciętne, co dało się odczuć szczególnie z tyłu. Superb zrywa z tym objawem. Mam nadzieję, że dożywotnio.

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - tył

Pod elektrycznie otwieraną klapą kryje się ogromna przestrzeń bagażowa. W standardowej konfiguracji do dyspozycji podróżnych jest 660 litrów.


Okiem przedsiębiorcy


Ten model Skody jest jedną z najlepszych propozycji w swoim segmencie. I nie są to słowa na wyrost. Za podstawowego Superba Combi trzeba zapłacić 91 360 zł. Ta kwota nie pozwoli może na zbyt wiele "luksusów", ale i tak znajdziemy elementy wyposażenia, za które u konkurencji trzeba dopłacać. Pod maską znajdziemy natomiast 125-konny silnik TSI. Testowany egzemplarz pochodzi jednak z drugiego końca cennika. Topowa wersja Laurin & Klement, 190-konny diesel, skrzynia DSG i napęd na obie osie oznacza wydatek 165 400 zł. Wiele osób stwierdzi, że to za dużo, ale zmienią zdanie, gdy zorientują się ile kosztują podobnie skonfigurowani rywale.

W Polsce Skody sprzedają się świetnie, co jest także zasługą rozbudowanych możliwości finansowania zakupu. Wśród nich znajdziemy oczywiście kredyt dostępny w trzech wariantach: Kredyt Niskich Rat (wkład własny od 0%, oprocentowanie od 0%, umowa na 3 lub 4 lata, na koniec do wyboru: spłata ratalna, jednorazowa lub zwrot auta do dealera), Kredyt 0% (oprocentowanie 0%, wkład własny 50%, umowa na 3 lata) i Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, umowa na okres od 2 do 7 lat, oprocentowanie 3,99%). Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast dwa warianty: Leasing Niskich Rat (opłata wstępna od 0%, umowa na okres 2, 4 lub 6 lat, a na koniec wykup auta lub zwrot do dealera) oraz Leasing 102% (opłata wstępna od 0%, umowa na okres 2, 3, 4 lub 5 lat, suma opłat od 102%, wartość wykupu od 1 do 25%).

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - przód

Najlepiej wygląda pas przedni, który tworzą atrakcyjne reflektory z ciemnym wypełnieniem, długa maska, szeroki grill i kanciasty zderzak.


Podsumowanie


Moja sympatia do segmentu D rośnie dzięki takim samochodom. Superb potrafi spełnić oczekiwania naprawdę bardzo wybrednych klientów. W prezentowanej wersji jest kompletnie wyposażony, komfortowy, dynamiczny i oszczędny zarazem, co sprawia, że jazda nim pozwala na odpoczynek. Podsumowując, idealna propozycja dla rozsądnych, rodzinnych i pokonujących duże dystanse.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: