eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

2016-07-01 00:41

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (18)

Z pełną szczerością mogę oznajmić, że uwielbiam segment D. Znajdziemy w nim wiele ciekawych samochodów, które łączą bezpieczeństwo z komfortem, jakością i przestronnością. Sprawdzają się zatem w rolach zarówno służbowych długodystansowców, jak i przyjaciół rodziny. To ważne, szczególnie w Polsce, gdzie jeden samochód musi pełnić wiele, czasem skrajnie różnych obowiązków. Jednym z przedstawicieli tego gatunku jest Superb, czyli flagowy model Skody.

Przeczytaj także: Skoda Superb Combi 2.0 TDI 190 KM - jak w salonie

Karoseria


Tym razem w moje ręce trafiła wersja Combi. Praktyczne nadwozie zwykle oznacza design nieco mniej przyjemny dla oka. W przypadku Superba nie ma o tym mowy. Auto, mimo sporych długości (4861 mm) i szerokości (1864 mm), ma bardzo dobre proporcje. Ten efekt uzyskano dzięki opadającej linii dachu, zwężającym się przeszkleniom bocznym i wyraźnie pochylonej, tylnej szybie. Najlepiej wygląda jednak pas przedni, który tworzą atrakcyjne reflektory z ciemnym wypełnieniem, długa maska, szeroki grill i kanciasty zderzak. Może to zabrzmieć kontrowersyjnie, ale prezentowana Skoda jest jednym z najlepiej wyglądających aut w swoim segmencie. Wiem, kwestia gustu, ale są samochody, które pod względem stylistycznym wpisują się w granice upodobań większości. I bez wątpienia Superb jest takim samochodem.

Wnętrze


W środku jest nad wyraz spokojnie, jak to w Skodzie. Brak tu stylistycznych fajerwerków, ale jest kilka smaczków, które podkreślają wyjątkowość topowej wersji - Laurin & Klement. Są to skórzana tapicerka, dwukolorowy kokpit, parasolki ukryte w drzwiach i kilka oznaczeń sugerujących najbogatszą odmianę. Poza tym to normalny Superb, co oznacza bardzo dobre materiały wykończeniowe, staranne spasowanie, wzorową ergonomię i czytelność. Warto także dodać, że ekran dotykowy, który możemy znaleźć w wielu autach koncernu Volkswagena działa bardzo szybko i ma logicznie rozplanowany interfejs, co u wielu konkurentów nie jest takie oczywiste.

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - z tyłu

Prezentowana Skoda jest jednym z najlepiej wyglądających aut w swoim segmencie.


Przestronność to kolejna zaleta flagowego modelu czeskiej marki. Przednie fotele są duże i dobrze podpierają ciało. Ich elektryczna regulacja pozwala na dobranie właściwej pozycji. Zamontowano je dość nisko, co spodoba się osobom o sportowym usposobieniu za kółkiem. Tylna kanapa to natomiast prawdziwa ekstraklasa. Żaden konkurent nie oferuje tyle miejsca przed nogami pasażerów. Ba, nawet samochody o segment większe nie są w stanie konkurować z Superbem. W tej dziedzinie trudno znaleźć jakiegokolwiek rywala, chyba że weźmiemy pod lupę przedłużane wersje topowych limuzyn... I to nie jest żart. Warto zaznaczyć, że przestronność idzie w parze z dobrym wyprofilowaniem, komfortowymi zagłówkami i odpowiednim kątem pochylenia oparcia. Aż chce się podróżować z tyłu!

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - wnętrze

W środku jest kilka smaczków, które podkreślają wyjątkowość topowej wersji - Laurin & Klement. Są to skórzana tapicerka, dwukolorowy kokpit, parasolki ukryte w drzwiach i kilka oznaczeń sugerujących najbogatszą odmianę.


Na tym nie koniec pozytywnych wiadomości. Pod elektrycznie otwieraną klapą kryje się ogromna przestrzeń bagażowa. W standardowej konfiguracji do dyspozycji podróżnych jest 660 litrów. Taka wartość robi wrażenie. Co więcej, wykorzystanie pojemności ułatwiają regularne kształty, niski próg, szeroki otwór, dodatkowe haczyki i siatki. Lepiej po prostu się nie da.

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - fotele

Przednie fotele są duże i dobrze podpierają ciało. Ich elektryczna regulacja pozwala na dobranie właściwej pozycji.


Technologia


Z kolei pod maską znajdziemy 2-litrowego diesla z rodziny TDI generującego 190 KM (przy 3500 obr./min.) i 400 Nm (w przedziale 1750-3250 obr./min.). Współpracuje z nim sześciobiegowa, dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna, która przenosi potencjał jednostki na wszystkie cztery koła. Jest więc czym jechać... Pierwszą setkę testowany Superb Combi rozmienia w 7,7 sekundy i rozpędza się do 228 km/h. Czego chcieć więcej? Niskiego zużycia paliwa. W tej dyscyplinie czeska przedstawicielka segmentu D również zasługuje na same pochwały. Średnie spalanie z całego testu (1000 km, cykl mieszany) wyniosło 6,5 litra. Aż trudno w to uwierzyć, że przy sporej masie (1560 kg), napędzie 4x4 i takiej mocy można uzyskać taki rezultat. Rewelacji jest więcej. Poświęciłem się w ramach badawczych i spróbowałem jechać ekonomicznie z Kielc do Warszawy. Efekt? 5,4 litra na 100 km.

fot. mat. prasowe

Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG 4x4 Laurin & Klement - z przodu i boku

Opadająca linia dachu, zwężające się przeszklenia boczne i wyraźnie pochylona tylna szyba.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: