Skoda Fabia i Roomster po liftingu
2010-03-02 12:32
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Skoda Fabia 2015 oficjalnie
fot. mat. prasowe
Producent oferuje łącznie sześć silników benzynowych i dwie jednostki diesla, których oferowana moc waha się od 60 do 105 KM, jeśli chodzi o Fabię i od 69 do 105 KM w przypadku Roomstera. Wszystkie jednostki napędowe przeznaczone na rynek państw z Unii Europejskiej, za wyjątkiem 1,6 MPI (EU4), spełniają normę EU5 i cechują się niskim poziomem zużycia paliwa oraz niewielką emisją spalin.
fot. mat. prasowe
Nowy czterocylindrowy silnik benzynowy 1.2 TSI jest dostępny w dwóch wersjach mocy - 85 KM i 105 KM, w połączeniu z pięciobiegową przekładnią manualną lub z siedmiobiegową przekładnią DSG (tylko wersja 105 KM). Wersja 1,2 TSI 105 KM w połączeniu z automatyczną przekładnią DSG zużywa zaledwie 5,3 litra /100 km.
fot. mat. prasowe
Moc 1.6-litrowego turbodoładowanego silnika Diesla wynosi od 90 do 105 KM. Wszystkie jednostki wyposażone są w filtr cząsteczek stałych DPF. Jedną z najważniejszych zmian jest zastosowanie technologii Common Rail. Dzięki niej, silniki oferują płynną pracę, a poziom emisji CO2 spadł poniżej 110g/km.
Dostępne silniki benzynowe:
- 1.2 HTP/60 KM
- 1.2 12V HTP/69 KM
- 1.4 16V/ 85 KM
- 1.2 TSI/85 KM
- 1.2 TSI/105 KM
- 1.6 16V/105 KM
Dostępne silniki wysokoprężne:
- 1.6 TDI CR DPF/90 KM
- 1.6 TDI CR DPF/105 KM
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Skoda Fabia RS w Polsce
-
Skoda Fabia Monte Carlo - zachodząca gwiazda
-
Skoda Fabia 1.0 110 KM - stylowe trzy cylindry
-
Skoda Fabia Combi 1.2 110 KM - do jeżdżenia
-
Nowa Skoda Kodiaq podbije rynek?
-
Skoda Citigo w limitowanej serii FUN w polskich salonach
-
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Style - więcej zalet niż wad
-
Skoda Fabia Combi Scoutline 1.2 TSI
-
Skoda Fabia Monte Carlo nie jest sportowcem