eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i20 5d 1.2 Comfort vs Peugeot 208 1.2 VTi Allure

Hyundai i20 5d 1.2 Comfort vs Peugeot 208 1.2 VTi Allure

2013-07-16 11:42

Przeczytaj także: Peugeot 208 GTi


Plus należy się natomiast za czytelność zegarów, dużą łatwość obsługi i za w zasadzie dobrej jakości materiały. Wnętrze co prawda jest typowo czarno-szarawe, ale dzięki połączeniu plastików o różnej fakturze, oraz imitującym aluminium wstawkami całość nie jest aż tak ponura. A jak z przestrzenią? Dla dwójki osób jest jej wystarczająco (zakładając, że obie osoby siedzą z przodu). Jazda z czwórką osób na pokładzie wymaga już jednak kompromisów, ponieważ z tyłu miejsca przede wszystkim na nogi jest niewiele. Ale nie oszukujmy się, nie jest to rodzinny samochód, od którego moglibyśmy wymagać odpowiedniej przestrzeni dla kompletu pasażerów. i20 to głównie miejskie autko dla jednej, dwóch osób plus ewentualnych dzieci. Skoro mowa o dzieciach to trzeba podkreślić, że muszą one być na tyle duże, by wózek mógł zostać w domu. Bagażnik i20 oferuje bowiem 295 litrów pojemności, co jak na tę klasę jest wynikiem dobrym, jednak na wózek plus dwie walizki rzeczy „niezbędnych” to trochę za mało.

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 5d 1.2 Comfort - silnik

Testowaną i20 napędzał benzynowy silniczek o pojemności 1.2 DOHC generujący 85 KM mocy i 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego.


Właściwości jezdne

Z jednej strony zawieszenie znakomicie tłumi nierówności pozwalając na komfortową jazdę, z drugiej zaś cechuje się dużą niestabilnością na nierównościach pokonywanych z większą prędkością. Trzeba jednak przyznać, że do jazdy po mieście nadaje się znakomicie, a właśnie w takich warunkach i20 spędzi większość swojego życia.

Do zrezygnowania z dalekich wyjazdów zachęca również silnik. Testowaną i20 napędzał benzynowy silniczek o pojemności 1.2 DOHC generujący 85 KM mocy i 120 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Autko do setki rozpędza się w 13 sekund, co jeszcze nie jest tragedią, jednak do wyprzedzania nadaje się raczej średnio. Atuty niewielkiej masy w połączeniu z niewielkim silnikiem docenimy natomiast na stacji benzynowej. W mieście zejść poniżej 7 litrów jest naprawdę nietrudno. Jeśli już uprzemy się na wyjazd poza miasto to w trasie spokojnie da się zjechać poniżej 5 litrów na 100 kilometrów. Dla maniaków bijących rekordy najmniejszego kosztu przejechania 100 kilometrów Hyundai przewidział również możliwość zainstalowania seryjnej instalacji gazowej. Bardzo łatwo jest ją zdobyć. Wystarczy (co oczywiste) wyrazić taką chęć, a także zrezygnować z upustu 3000 zł na rzecz rzeczonej instalacji. Wróćmy jeszcze na moment do samego silnika. Ma on jeszcze jedna zaletę, która determinuje miejskość i20. Mianowicie jest niezwykle dynamiczny przy niższych prędkościach, co pozwala na sprawne lawirowanie między samochodami w godzinach szczytu. Spod świateł również daje sobie radę – pod warunkiem, że następne są w miarę blisko i akurat świeci się czerwone. Ogólnie mówiąc do 80 km/h jeździ się bardzo pewnie, dynamicznie, a co za tym idzie bezpiecznie i nie czuć wcale braku mocy.

Peugeot 208 1.2 VTi Allure

fot. mat. prasowe

Peugeot 208 1.2 VTi Allure - widok z przodu

Wysoko poprowadzona maska, w połączeniu ze sporych rozmiarów zderzakiem oraz wielkimi reflektorami sprawia, że patrząc na przód 208 mamy wrażenie, że jest to naprawdę duży samochód.


Z zewnątrz

Trudno jednoznacznie ocenić ten samochód. Jego poszczególne elementy wyglądają ładnie, jednak złożone w całość budzą mieszane uczucia. Mam wrażenie, że bok samochodu trochę nie pasuje do ogromnego, masywnego (wizualnie) przodu. Wysoko poprowadzona maska, w połączeniu ze sporych rozmiarów zderzakiem oraz wielkimi reflektorami sprawia, że patrząc na przód 208 mamy wrażenie, że jest to naprawdę duży samochód. Wrażenie szybko znika kiedy wychylimy się odrobinę na bok i zobaczymy, że mamy przed sobą małe miejskie autko. Tył samochodu niewiele różni się od poprzedniej generacji. Tzn. różni się i to znacznie, ale wygląda tak, jakby na poprzednią wersję nałożono bodykit.

Mam wrażenie, że Peugeot stracił trochę na swojej wyrazistości. Jeszcze kilka lat temu nie sposób było pomylić go z innymi samochodami. Teraz model 208 upodobnił się trochę do swoich rywali i spotkałem się nawet z pytaniami, czy to jakaś nowa Toyota. Cóż chyba musimy zacząć godzić się z tym, że praktycznie wszystko zostało już wymyślone, a coraz więcej rzeczy jest unifikowanych.

fot. mat. prasowe

Peugeot 208 1.2 VTi Allure - wnętrze

W nowej 208 w przeciwieństwie do tradycyjnego rozwiązania, w którym to na zegary patrzy się przez kierownicę, szukać należy ich nad nią.


oprac. : Karol Hatylak / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: