eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Fiat Punto Lounge 1.4 MultiAir

Fiat Punto Lounge 1.4 MultiAir

2013-07-17 11:43

Fiat Punto Lounge 1.4 MultiAir

Fiat Punto Lounge 1.4 MultiAir © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (9)

Fiat Punto powoli staje się ikoną. Od 1993 roku, kiedy z taśm zjechało pierwsze Punto, ewolucje przechodzi i auto, i… nazwa. Było wiec Punto I, II, Grande Punto, Punto Evo… A od roku jeździmy znowu Punto. Po drodze, w 1995 roku zdobyło tytuł Car of the Year. Nazwa „Punto” oznacza punkcik, kropeczkę. A z silnikiem wzmocnionym turbiną, zgrabne, włoskie auto to wręcz znikający punkt.

Przeczytaj także: Fiat 500 1,2 by Gucci

Karoseria

Można Fiatowi zarzucać, że jego auta bywają zawodne. Pewnie tak, ale ja nie znam aut, które się nie psują. Za to jednego na pewno zarzucić włoskiemu potentatowi nie można – tego, że robi brzydkie auta. Punto jest ładne. Nawet bardzo. Z klasycznym wyglądem i mocnym motorkiem to omalże klasyczny hot hatch. Skośne reflektory, pod nimi prawie na błotniku, kierunkowskazy i seksowny a jednocześnie zadziorny „dziubek” grilla nadają autu bardzo dynamicznego charakteru.

fot. mat. prasowe

Fiat Punto Lounge 1.4 MultiAir - widok z boku

Skośne reflektory, pod nimi prawie na błotniku, kierunkowskazy i seksowny a jednocześnie zadziorny „dziubek” grilla nadają autu bardzo dynamicznego charakteru.


Przednia szyba jest prawie przedłużeniem maski. Dzięki temu auto ma kształt klina. Drzwi boczne nie zakłócają proporcji, nie zaburzają linii. Widać, że włosi dopracowali design auta bardzo dokładnie. Także z tyłu. Światła znalazły się na słupkach i to niemal po stronie zewnętrznej. Dzięki temu są w dzień mało widoczne. Światło cofania i tylny halogen są tak nisko, że w zasadzie widać je wtedy, kiedy działają. Dzięki temu tył jest stylistycznie spójny i nie odstaje urodą od reszty auta.

Wnętrze

Kokpit też należy do wyjątkowo urodziwych. Fiatowi czasem zdarzały się wpadki z jakością materiałów, którymi wykańczano wnętrze. Nie tym razem. Jest naprawdę elegancko. Tym razem, zarówno jakości materiałów jak i ich spasowania mogłoby pozazdrościć Punto niejedno auto z wyższego segmentu.

Równie sportowo jak „eksterier”, wygląda miejsce pracy kierowcy. Doskonale dobrane i wykończone zegary, panel środkowy ze strefą audio i sterowaniem klimatyzacją, i wreszcie świetny pomysł na nawigację, która wprawdzie jest demontowalna, ale stanowi integralną cześć auta.

fot. mat. prasowe

Fiat Punto Lounge 1.4 MultiAir - wnętrze

Kokpit też należy do wyjątkowo urodziwych. Jakości materiałów jak i ich spasowania mogłoby pozazdrościć Punto niejedno auto z wyższego segmentu.


Jak na auto ze sportowym zacięciem, fotele są głębsze i zapewniają doskonałe trzymanie boczne. Także materiał, którym je wykończono i dyskretne wzory na podparciu robią doskonałe wrażenie. Z tyłu jest wprawdzie mniej miejsca niż w autach 5d, ale to zrozumiałe. W każdym razie, w 4 osoby da się podróżować dość wygodnie. Nieco mniej wygodnie ma bagaż. Bagażnik ma pojemność 275 litrów. Wynik, taki sobie. Po złożeniu foteli do auta da się zapakować 1030 litrów. To też nie rekord, ale, wstydu nie ma.

 

1 2

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: