eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline - superklasyk?

Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline - superklasyk?

2014-12-31 09:38

Przeczytaj także: Volkswagen Golf R - sprinter w garniturze


Technologia


Pod maska testowego Golfa pracował motor 1,4 TSI BlueMotion gwarantujący autu 140 KM od 4500 obrotów i 250 Nm. dostępnych w zakresie od 1500 do 3500 obrotów. Jednostka przeszła drobne modyfikacje, dzięki którym stała się nieco mocniejsza i oszczędniejsza. Według producenta auto konsumuje 4,4 litry benzyny w trasie, 6,1 litra w ruchu miejskim i 5 litrów średnio. W mojej opinii, podpartej tygodniowym testem, średnia jest bliższa 6 litrom, na trasie auto pozwala sobie na około 5 litrów, a w mieście – na około 7. Do tego, według mnie, silnik wspierany przez 7-biegową skrzynię DSG jest oszczędniejszy niż taki sam egzemplarz z 6-stopniową przekładnią manualną! Dzięki tej jednostce Golf VII jest też bardzo elastyczny. Wyprzedzanie nie sprawia najmniejszych problemów. Auto na sprint do 100 km/h potrzebuje zaledwie 8,4 sekundy i rozpędza się 214 km/h. Jak na stateczny kompakt, lepiej niż dobrze.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline - silnik

Pod maska testowego Golfa pracował motor 1,4 TSI BlueMotion gwarantujący autu 140 KM od 4500 obrotów i 250 Nm.


Golfa VII wyposażono w nowy interfejs obsługi systemu multimedialnego i nawigacji. Cała operacja odbywa się za pośrednictwem centralnego ekranu. Reaguje on nie tylko na dotyk palca, ale i na zbliżenie ręki. Innowacyjny wyświetlacz nieco podobny do znanego z Audi MMI to jeden z elementów tego „nowego” w koncernie VAG.

Z praktycznych gadżetów możemy zamówić aktywne światła biksenonowe z regulacją zasięgu i doświetlaniem zakrętów. Działają one nieco wolniej i mniej precyzyjnie niż podobny system stosowany np. w BMW, ale ten z Bawarii jest znacznie droższy. Przy okazji, warto wspomnieć, że tego rodzaju lampy po raz pierwszy zastosowano w aucie kompaktowym. Podobnie jest z systemem wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu. Auto samo monitoruje oznakowanie poziome na jezdni i samo, jeżeli zajdzie potrzeba, delikatnie skoryguje tor jazdy. I podoba mi się działanie tego systemu w Golfie. Podobny w Fordzie Focusie jest po prostu brutalny, choć równie skuteczny. W opcji dostępny jest też asystent parkowania, który poradzi sobie zarówno z parkowaniem prostopadłym jak i równoległym.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline - tył

Jeżeli kiedyś ktoś pokusi się o stworzenie wzorca auta kompaktowego, to może nim być tylko Golf.


Wrażenia z jazdy


Prowadzanie Golfa jest równie legendarne jak samo auto. I, o dziwo, nawet belka skrętna zamiast zawieszenia wielowahaczowego nie popsuła właściwości trakcyjnych. VW zdecydował, że owy „wielowahacz” trafi do aut z silnikiem od 150 KM w górę. Innymi słowy, 1,4 TSI się nie załapał…
Jak wspomniałem wyżej, nie mam najmniejszych zastrzeżeń do jednostki napędowej. Tak samo zresztą, jak do zawieszenia. A to nie jest ani zbyt twarde, ani zbyt miękkie. Z zestrojeniem zawieszenia do Golfa koncern dawniej miewał niejakie kłopoty. Auta projektowane przez Niemców, chyba dla Niemców i na ich drogi, bywały nieraz zbyt twarde. Ale może tu nic się nie zmieniło, tylko my mamy lepsze nawierzchnie…?

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline - przód

Przód jest nowoczesny, zgodny z najnowszymi trendami stylistycznymi.


Okiem przedsiębiorcy


Golf 1.4 TSI jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: Comfortline i Highline. W teście brała udział ta druga, czyli bogatsza. Wariant ze skrzynią DSG kosztuje co najmniej 89 290 zł. Nie jest to więc auto najtańsze. Wysoka cena jest wypadkową bardzo bogatego wyposażenia. Auto ma bowiem w standardzie to, co konkurencja proponuje w płatnych opcjach.

Samochód można sfinansować w ramach Kredytu Niska Rata oraz Kredytu Wygodna Spłata. Co ważne, Golfa nabyć można bez angażowania jakiegokolwiek własnego kapitału. Dla przedsiębiorców dostępny jest oczywiście leasing. Całkowita suma opłat 107% obowiązuje dla okresu finansowania wynoszącego 36 miesięcy, przy opłacie wstępnej 20% i wartości wykupu równej 1%. Oferta leasingowa obejmuje również inne parametry: okres finansowania od 24 do 60 miesięcy, opłatę wstępną od 10 do 45% oraz wartość końcową 1 lub 19%. W ramach oferty finansowej Volkswagen Bank Polska, klienci otrzymują pakiet Volkswagen Safe+ gratis. Gwarantuje on ochronę przed nieoczekiwanymi kosztami napraw po upływie fabrycznej gwarancji (na okres 1 roku i do 60 tys. km przebiegu).

Podsumowanie


Rewelacyjne osiągi, oszczędny silnik i pojemne wnętrze. Golf prowadzi się dynamicznie i komfortowo zarazem. A 140-konny silnik TSI to optymalny wybór. I to mówię ja, fanatyk diesli…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: