eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline dla ceniących bezpieczeństwo

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline dla ceniących bezpieczeństwo

2015-01-16 14:05

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline dla ceniących bezpieczeństwo

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (15)

Polacy lubią rozsądne auta, dlatego po naszych drogach jeździ mnóstwo kompaktowych kombi. Wyróżniają je pojemne bagażniki, przestronne wnętrza i bardzo szeroki wachlarz konfiguracji. Jednym z najpopularniejszych samochodów tego gatunku jest Golf Variant, czyli mocny gracz ze stajni Volkswagena.

Przeczytaj także: Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline

Karoseria


Golf Variant sprzedaje się bardzo dobrze. Czy jest to zasługa jego urody? W pewnym stopniu, wbrew pozorom, tak. Konserwatywna linia znana od lat, klasyczne kształty i dobre proporcje to kombinacja, która nie przyspiesza bicia serca, ale emanuje solidnością. Niemiecki kompakt budował swą renomę i motoryzacyjną osobowość latami, dlatego trudno oczekiwać, że designerzy odpowiedzialni za jego wygląd nagle zmienią koncepcję, która od wieków się sprawdza.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline - widok z tyłu i boku

Konserwatywna linia znana od lat, klasyczne kształty i dobre proporcje to kombinacja, która nie przyspiesza bicia serca, ale emanuje solidnością.


Wnętrze


Faktura kokpitu idealnie pasuje do designu auta. Jest równie konserwatywna i sprawia wrażenie bardzo solidnej. Materiały oraz ich spasowanie zdradzają, że marka z Wolfsburga stawia na jakość. W tej dziedzinie trudno mieć jakiekolwiek zastrzeżenia. Na największe pochwały zasługuje jednak dotykowy ekran multimedialny. Ma świetną rozdzielczość i działa błyskawicznie – wyznacza standardy nie tylko w segmencie C. Jak zwykle w przypadku Volkswagena, można także liczyć na wzorcową ergonomię. Wszystko jest tam, gdzie być powinno. Kolejny plus za czytelne zegary i dobrze leżącą w dłoniach kierownicę.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline - wnętrze

Faktura kokpitu idealnie pasuje do designu auta. Jest równie konserwatywna i sprawia wrażenie bardzo solidnej.


W teście bierze udział bogata wersja wyposażenia, dlatego fotele są częściowo obszyte skórą i posiadają 3-stopniowe ogrzewanie. Ponadto, kierowca może liczyć na masaż pulsacyjny. Nie jest to może rozbudowana funkcja, ale lepsza taka niż żadna. Warto dodać, że siedziska mają odpowiednią długość i skutecznie podpierają ciało. Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch rosłych osób. Nie brakuje przestrzeni ani na nogi, ani na głowy. Najbardziej cieszy odpowiedni kąt pochylenia oparcia kanapy, który w tym segmencie wcale nie jest taki oczywisty.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline - przednie i tylne fotele

Fotele są częściowo obszyte skórą i posiadają 3-stopniowe ogrzewanie.


Przestronny przedział pasażerski nie sprawił, że bagażnik należy uznać za zaginiony. Wręcz przeciwnie! Do dyspozycji podróżnych pozostaje aż 605 litrów. Po złożeniu oparć, przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1620 litrów, co umożliwia przewóz naprawdę dużych i długich przedmiotów. Istotną zaletą są także regularne kształty, szeroki otwór i niski próg załadunku.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline - bagażnik

Bagażnik posiada 605 litrów.


Technologia


Pod maską testowanego egzemplarza pracuje 2-litrowy diesel z rodziny TDI generujący 150 KM i 340 Nm. Moc przekazywana jest na wszystkie cztery koła (4MOTION) za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. I od razu trzeba zaznaczyć, że jest to zgrany zestaw. Mimo sporej masy (1454 kg), osiągi są bardziej niż przyzwoite. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 216 km/h. W rodzinnym aucie lepsze rezultaty nie są potrzebne. Najważniejszą kwestią jest jednak zużycie paliwa. Na szczęście w tej kategorii prezentowany Golf Variant także nie zawodzi. Średnie spalanie z całego testu (na dystansie 1000 km, cykl mieszany) wyniosło 6,5 litra. To więcej niż podaje producent, ale wciąż niewiele, jak na możliwości i gabaryty samochodu.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline - silnik

Pod maską testowanego egzemplarza pracuje 2-litrowy diesel z rodziny TDI generujący 150 KM i 340 Nm.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: