eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › DS 3 1.6 THP Sport Chic - ładny, ale za drogi

DS 3 1.6 THP Sport Chic - ładny, ale za drogi

2015-06-18 13:32

DS 3 1.6 THP Sport Chic - ładny, ale za drogi

DS 3 1.6 THP Sport Chic - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Jeszcze kilka tygodni temu, pisalibyśmy o Citroenie DS3. Ale to już przeszłość. Citroen przechodzi rewolucję. Od kilku dni znamy nową politykę cenową firmy. Nieco wcześniej, w ramach grupy PSA powstała także nowa marka – DS. Tak, tak, to już nie jest „zwykły” Citroen DS, tylko DS - marka Premium…

Przeczytaj także: Awangardowy Citroen C4 Picasso 1.6 THP AT Exclusive

Z zewnątrz…


DS 3 powstał w oparciu o płytę podłogową Citroena C3. Ma więc podobne gabaryty. Ale jego powstaniu towarzyszyły zupełnie inne przesłanki. To nie jest miejskie auto segmentu B, którym rodzinka przemieszcza się do pracy czy po zakupy. Trzydrzwiowe nadwozie i sportowy wygląd sugerują, że „DeeSowi” bliżej do hot hatcha, niż rodzinnego wozidła. Czym więc jest? Sympatycznym gadżetem, tyleż ładnym, co szybkim.

Owszem, w nadwoziu auta znajdziemy sporo odniesień do bardziej „zwyczajnego” C3, ale… Ale trudno się temu dziwić. Wszak oba auta to jednak bliska rodzina. Styliści mocno popracowali nad całokształtem i efekt ich pracy jest bardziej niż zadowalający. Przód z C3 po metamorfozie wygląda bardzo sportowo. Tył, krótki i obły, ozdobiony dużymi kloszami lamp. W tylny zderzak wkomponowano dyfuzor i „dwufajkowy” wydech. Szkoda tylko, że nie na środku, ale to już akurat rzecz gustu, a o gustach się nie dyskutuje. Jeżeli dodamy do tego 17-calowe felgi z linii modelowej przeznaczonej dla DS-a i zadziornie wyglądającą lotkę nad tylną szybą, to wychodzi z tego całkiem udany hatchback…

DS 3 powstał, jak wspomnieliśmy wyżej, na płycie C3. Jest jednak od swojego „dawcy” i trochę większy, i… trochę mniejszy (dane w nawiasie dotyczą C3). Maluch premium mierzy bowiem 3948 (3941) mm długości, 1715 (1728) mm szerokości i 1458 (1524) mm wysokości. Z kolei rozstaw osi ma 2464 (2466) mm.

… i we wnętrzu


O ile kształt nadwozia oraz detale karoserii nie przypominają bliźniaczego C3, o tyle w kokpicie znajdziemy już więcej wspólnych elementów z (bardziej) ubogim krewnym. Nie oznacza to absolutnie, że kabina DS 3 wygląda siermiężnie. Wprost przeciwnie. Inne rozmieszczenie znanych elementów współgra z efektownym nadwoziem. Pomimo zastosowania twardego plastiku w dużych ilościach, konsola środkowa oraz deska rozdzielcza sprawiają wrażenie robionych „na bogato”. Dodatkowo, wstawki z wyglądającego jak karbon plastiku zdecydowanie „usportowiły” wnętrze.

fot. mat. prasowe

DS 3 1.6 THP Sport Chic - widok z tyłu i boku

Tył, krótki i obły, ozdobiony dużymi kloszami lamp.


fot. mat. prasowe

DS 3 1.6 THP Sport Chic - wnętrze

Pomimo zastosowania twardego plastiku w dużych ilościach, konsola środkowa oraz deska rozdzielcza sprawiają wrażenie robionych „na bogato”.


 

1 2 3

następna

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Citroen DS, Citroen, DS, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: