eGospodarka.pl

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mitsubishi Outlander 2.2 DID 6AT - spokój na kołach

Mitsubishi Outlander 2.2 DID 6AT - spokój na kołach

2016-03-31 00:55


Skoro Mitsubishi Outlander nie rzuca na kolana, ani swoim wnętrzem, ani karoserią może robi to silnikiem? Wysokoprężna jednostka generuje 150 KM i bardzo dzielnie ciągnie ponad 1,6 masy niezbyt aerodynamicznego auta. Niestety maksymalny moment obrotowy (360 Nm) mimo, że dostępny dość nisko (od 1500 RPM) kończy się jeszcze przed 3 tys. RPM. To powoduje, że Outlanderowi brakuje trochę mocy przy szybkim przyspieszaniu i wyższych prędkościach. Nie pomaga również sześciobiegowy automat (na szczęście nie CVT, tylko mechanizm hidrokinetyczny), który powolnie zmienia biegi. Nie rozumiem też zastosowania łopatek przy kierownicy (a raczej łopat – strasznie duże), ponieważ tryb manualny skrzyni biegów nie poprawia powyższej sytuacji.

fot. mat. prasowe

Mitsubishi Outlander 2.2 DID 6AT - z tyłu, fot.2

Tak skonfigurowany Outlander to wydatek około 145 tysięcy złotych.


Mitsubishi Outlander z dieslem najlepiej radzi sobie w jednostajnej trasie, która może być kręta, ale powinna być raczej płaska i bez szybkich zmian prędkości. Wówczas samochód odwdzięcza się niezłym komfortem podróży i spokojem. Samochodem jeździ się po prostu bez szaleństw i z dozą lekkiej nudy, która jednak nie męczy. To zasługa miękko zestrojonego zawieszenia.

Bardziej zadowoleni będą jednak fani jazdy po bezdrożach. 190 milimetrów prześwitu oraz 4WD Multi-select pozwala pokonać niemałe błoto i dziury zarazem. Za pomocą elektronicznego sprzęgła międzyosiowego samochód za nas wybierze najefektywniejsze przekazanie napędu (na co dzień tryb 4WD ECO lub 4WD AUTO), a w razie poważniejszych tarapatów AWD można zblokować i wydostać się z tych gorszych sytuacji. Przełączenie trybów jazdy dokonuje się za pomocą przycisku przy hamulcu ręcznym (btw. standardowa dźwignia).

Opcjonalny napęd 4×4, spora masa oraz duży silnik diesla wpływa negatywnie jednak na spalanie samochodu. Tym 7-osobowym SUVem naprawdę ciężko jeździć oszczędnie. Nawet ogromny przycisk ECO pod radiem nie poprawia tej sytuacji. Najmniejszy wynik spalania, jaki mi się udało uzyskać to 8,5 litra w trasie. W mieście niestety ta wartość szybko rośnie do 12-13 litrów ON na 100 km. Dlatego też średni wynik to około 11 litrów na 100 km.

A ile to wszystko kosztuje? Tak skonfigurowany Outlander to wydatek około 145 tysięcy złotych. W tej kwocie otrzymamy solidny i duży samochód, któremu niestraszny górski podjazd i nawet najwyższy miejski krawężnik, ale czy to trochę nie za mało? Wysoką cenę może tłumaczyć wyższa akcyza ze względu na większy pojemnościowo silnik.

Tak jak napisałem na początku – kupno takiego Outlandera to zapewnienie sobie spokoju. Zarówno podczas jazdy w trasie, jak i codziennym użytkowaniu. Ot taki dobry samochód z niezłym napędem 4×4. Jeśli nie lubisz lansu, auto dla Ciebie.

poprzednia  

1 2

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: