Nowy Peugeot 208
2011-11-07 00:13
Peugeot 208 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Peugeot 4008
fot. mat. prasowe
Peugeot 208
„Re-generacja” konstrukcji
Odpowiednie rozwiązania techniczne czynią samochód lekkim (w najlżejszej wersji waży jedynie 975 kg, a średnio – 110 kg mniej w porównaniu z 207, a maksymalna różnica pomiędzy tymi dwoma modelami może wynieść do 173 kg), aerodynamicznym (współczynnik Cx ma wartość 0,29, a SCx – 0,61) oraz wyjątkowo kompaktowym (w porównaniu z 207 jest o 7 cm krótszy i o 1 cm niższy). Mimo to uzyskano wyraźnie większą przestrzeń pasażerską, co umożliwiło wygospodarowanie dodatkowego miejsca dla pasażerów podróżujących z tyłu (+5 cm przestrzeni między przednimi i tylnymi siedzeniami), oraz zwiększoną pojemność bagażnika (dodatkowe 15 dm3 objętości).
„Re-generacja” stylistyki
Model 208 stanowi odzwierciedlenie nowych kodów stylistycznych marki Peugeot. Osłona chłodnicy sprawiająca wrażenie unoszącej się w powietrzu, charakterystyczne przednie światła oraz tylne lampy w kształcie bumerangu – każdy z detali został zaprojektowany tak, aby uzyskać idealne proporcje nadwozia, któremu nadano opływowy kształt, obejmujący również linię dachu.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
-
Peugeot 208 1.2 PureTech Allure: czeka go zawrotna kariera?
-
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure FL stanowczo za drogi
-
Peugeoty dwa czyli 208 i Partner po liftingu
-
Peugeot 308 GT - polska premiera ekscytującego hothatcha
-
Peugeot 208 GTi to hot hatch z krwi i kości
-
Peugeot 208 1.2 ETG także dla osób niepełnosprawnych
-
Nowy Peugeot 508 wkrótce w polskich salonach
-
Nowy Peugeot 508
-
Peugeot 308 SW trafi do salonów w połowie czerwca