Nowy Peugeot 508
2014-06-24 13:44
Nowy Peugeot 508 © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Nowy Peugeot 508 wkrótce w polskich salonach
Nowa atrapa chłodnicy stanowi istotny element stylistyczny modelu 508. Poprowadzony bardziej pionowo nowy grill, z centralnie umieszczonym logotypem Lwa stanowi ukłon w stronę słynnych poprzedników z serii „5”. Na styl przedniej partii duży wpływ ma również wygląd lamp. Światła do jazdy dziennej, mijania, drogowe, kierunkowskazy oraz lampy przeciwmgłowe wykonano w 100% w technologii LED. We wszystkich wersjach zmieniono również pokrywę silnika, a w odmianie sedan dodatkowo zmodyfikowano stylistykę tylnej części karoserii.fot. mat. prasowe
Peugeot 508 fot.1
Wewnątrz na desce rozdzielczej znalazło się miejsce dla 7-calowego ekranu dotykowego, który umożliwia intuicyjną obsługę większości systemów pokładowych. Dzięki temu panel środkowy nie jest nadmiernie przeładowany przyciskami, a w konsoli środkowej udało się wygospodarować przestrzeń na nowy, zamykany schowek.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 wnętrze
Kierowca widzi przed sobą nowoczesny, funkcjonalny panel instrumentów i ma do dyspozycji wysuwany, kolorowy wyświetlacz HUD, na którym pojawiają się najistotniejsze informacje dotyczące jazdy i nawigacji.
Nowy Peugeot 508 został wyposażony w liczne elementy poprawiające komfort i bezpieczeństwo jazdy, takie jak system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu, automatyczny, elektryczny hamulec postojowy, reflektory przednie z systemem automatycznego poziomowania, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna czy zestaw audio JBL. Do listy wyposażenia można teraz dopisać dwa nowe systemy: monitor martwego pola oraz kamerę cofania, z której obraz wyświetlany jest w kolorze na ekranie dotykowym. Ponadto nowy Peugeot 508 może się pochwalić rozbudowanym systemem komunikacji opartym na technologii łączności sieci komórkowej, który oferuje nową generację usług komunikacyjnych Peugeot Connect Apps.
Wraz z nową wersją modelu 508 na rynku zadebiutuje nowy silnik benzynowy 1.6 THP 165 KM S&S, który spełnia wymogi normy Euro 6. Jednostka ta może współpracować z sześciostopniową przekładnią manualną lub nową sześciostopniową skrzynią automatyczną EAT6. 165-konny silnik zastępuje motor 1.6 THP (156 KM, Euro 5) i umożliwia ograniczenie poziomu emisji CO2 nawet do 129 g/km (6-stopniowa przekładnia manualna), podczas gdy najlepszy wynik notowany przez silnik poprzedniej generacji wynosił 144 g/km.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 fot.2
Wśród silników wysokoprężnych królować będą jednostki z rodziny BlueHDi, czyli motor 2.0 BlueHDi (150 KM, 6-stopnowa przekładnia manualna), który w wersji sedan i kombi emituje 105 g CO2 na kilometr oraz nowa jednostka 2.0 BlueHDi (180 KM, przekładnia automatyczna EAT6), która w wersji sedan emituje 111 g CO2 na kilometr. Wersja RXH oraz wersje sedan mogą być również wyposażone w technologię napędową Hybrid4.
fot. mat. prasowe
Peugeot 508 fot.3
Nowy Peugeot 508 przeznaczony na rynek europejski produkowany jest w Rennes, a na rynek chiński w Wuhan. Na Starym Kontynencie pierwsze dostawy zaplanowano na 10 września 2014 roku, a w Chinach nowy Peugeot 508 zadebiutuje w styczniu 2015 roku.
oprac. : Moto Target
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)