eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Prestiżowy Mercedes-Benz E350 BlueTEC Cabriolet

Prestiżowy Mercedes-Benz E350 BlueTEC Cabriolet

2014-03-28 13:52

Przeczytaj także: Mercedes-Benz E 220 d 4MATIC, po prostu świetny samochód


Dwa łyki arytmetyki

Z technicznego punktu widzenia samochód jest trochę klasą C, a trochę, E. Z przedstawiciela klasy średniej pochodzi płyta podłogowa z 2760-milimetrowym rozstawem osi. I jest to 110 mm mniej niż w modelu E sedan. Krótszy rozstaw osi pozwolił na zaprojektowanie bardziej zwartego nadwozia, ale też lepsze „rozumienie” przez szybkie w końcu auto, ruchów kierownicą. Samochód, mimo że jest mniejszy, waży aż 1935 kg.

Pozostałe wymiary auta to: długość 4703 mm, szerokość 1786 mm i wysokość 1398 mm. Do tego 300-litrowy bagażnik przy złożonym i 390 litrów przy rozłożonym dachu.

Technologia

W testowanej wersji E350 BlueTEC pod maską pracuje mocny diesel V6 o pojemności 3 litrów i mocy 252 KM osiąganej przy 3600 obrotach. Maksymalny moment obrotowy, 620 Nm, dostępny jest już od od 1500. Pierwsza „setka” pojawia się na liczniku już po 6,7 sekundy. Gdyby nie elektroniczny ogranicznik, auto bez problemu przekroczyłoby prędkość 250 km/h.

Mimo znacznej pojemności, silnik jest nad wyraz wstrzemięźliwy w konsumpcji oleju napędowego. W trakcie testu średnie spalanie na trasie nie przekraczało 7 l/100km. W mieście, 8-11 l/100km.

Co jest najważniejsze w kabriolecie? To, że jest kabrioletem... Tymczasem otwierany dach to czasem zmora aut z… otwieranych dachem. Matka Motoryzacja pamięta już różne przypadki. Czasem demontaż dachu to robota dla kogoś z IQ Einsteina i sprytem małpy. Na szczęście, inżynierowie ze Stuttgartu nie kombinowali. Otwieranie dachu odbywa się jednym przyciskiem i można przeprowadzić je nawet w czasie jazdy przy prędkości nie przekraczającej 40 km/h. Trwa zaś rozsądne 17 sekund.

Wrażenia z jazdy

Auto jeździ tak jak wygląda, czyli perfekcyjnie. Musze przyznać, że E350 Cabrio to w tej chwili najładniejsze auto tej klasy. Ciężko mi to przyznać, bo od zawsze byłem fanem aut innego niemieckiego producenta. Ale… staram się być obiektywny.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz E350 BlueTEC Cabriolet - bagażnik

Auto posiada 300-litrowy bagażnik przy złożonym i 390 litrów przy rozłożonym dachu.


Doceniam szczególnie to, że budując kabriolet na bazie klasy E nie posłużono się płytą z… klasy E właśnie. Mniejsza płyta, z klasy C, jest do tego auta idealna. Dzięki niej nie mamy ani przez chwilę wrażenia, że prowadzimy autobus, któremu ktoś odpiłował dach. Samochód błyskawicznie reaguje na polecenia kierowcy. Doskonale wpisuje się w ostre łuki i bez żadnych wariacji na temat nad- czy podsterowności z nich wyjeżdża.

W pełnym wykorzystaniu dużej mocy sześciocylindrowego diesla pomaga 7-stopniowa skrzynia automatyczna. Przyzwyczaić się trzeba jedynie do jej dźwigni umieszczonej przy kierownicy, a nie na tunelu środowym. Docenimy ten system przede wszystkim w czasie „manewrówki” w mieście. Ot choćby na ciasnym parkingu.

Okiem przedsiębiorcy

Za Mercedesa E350 BlueTEC trzeba zapłacić 279 tysięcy złotych. I jest to tylko część wydatków. Kolejne kilkadziesiąt tysięcy kosztuje bowiem zestaw niezbędnych dodatków. Pakiet komfortowy to koszt 5928 zł. Za to jednak otrzymamy systemy Aircap oraz Airscarf, które podnoszą komfort jazdy po otwarciu dachu. Dodatkowo, ergonomiczne fotele przednie za 2428 zł z podgrzewaniem i wentylacją za 6097 zł. Do tego aktywne reflektory LED za… 8186 zł no i pakiet wspomagający bezpieczeństwo jazdy, który zawiera wszystko, co dotąd wymyślono, żeby jeździć bezpieczniej za 12 702 zł.

Zakup najlepiej sfinansować poprzez Mercedes-Benz Bank – ich przedstawiciel rezyduje w każdym autoryzowanym salonie. Obecnie obowiązują dwie linie kredytowe: Flexi Kredyt oraz Easy Kredyt z uproszczoną procedurą.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz E350 BlueTEC Cabriolet - widok z boku

Wymiary auta to: długość 4703 mm, szerokość 1786 mm i wysokość 1398 mm.


Leasing aut ze stajni Mercedesa załatwimy poprzesz Mercedes-Benz Lesing. Możliwości są dwie. Poprzez leasing operacyjny (od 24 do 60 rat, pierwsza wpłata do ustalenia) lub poprzez Lease&Drive, który jest formą wynajmu długoterminowego. Lease&Drive oraz Lease&Drive Basic pozwala użytkować pojazd ponosząc stałe miesięczne raty, w ramach których oprócz finansowania operacyjnego jest również kompleksowa obsługa pojazdu. W miesięcznej stawce zawarte jest ubezpieczenie komunikacyjne, assistance w Polsce i Europie, serwis, samochód zastępczy, abonament radiowy oraz wymiana opon.

Podsumowanie
Mercedes-Benz E350 BlueTEC zrobił na mnie duże wrażenie. I nie w komforcie rzecz, bo jeździłem już autami kosztującymi dwu a nawet trzykrotnie więcej. Dużo istotniejszy wydaje się być stosunek ceny do wyposażenia i możliwości.

Nie bez znaczenia są także kultura pracy jednostki napędowej, świetna trakcja i wstrzemięźliwość w konsumpcji oleju napędowego. Owszem, cena jest spora. Auto daje jednak nie tylko moc i komfort, lecz także prestiż. A to jest warte każdej sumy…
Przeczytaj także: Mercedes-Benz A 220 4MATIC Mercedes-Benz A 220 4MATIC

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: