eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake

2016-02-18 09:45

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (16)

Klienci szukający stylowych samochodów zazwyczaj decydują się na klasycznie wyglądające coupe. I nie jest to żadne zaskoczenie. A gdyby tak postawić im przed nosami... shooting brake'a? Myślę, że w takiej sytuacji również nie byłoby rozczarowań. Mercedes-Benz CLA jest tego najlepszym dowodem.

Przeczytaj także: Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC przykuwa wzrok

Karoseria


CLA Shooting Brake ma naprawdę świetnie proporcje. Wystarczy spojrzeć na jego profil, by dostrzec, że wszystko zostało skrojone na miarę. I wcale mnie nie dziwi, że Panowie ze Stuttgartu nie chcieli nazwać tego auta normalnym kombi. Wyraźnie opadający dach, niezwykle atrakcyjna linia przeszkleń i piękne przetłoczenia tworzą spójną i jakże przyjemną dla oczu całość. Przednia część karoserii zdradza oczywiście pokrewieństwo z A-klasą. Możemy więc liczyć na duży, szeroki grill, a także zadziornie spoglądające reflektory. Tył wydaje się mieć jeszcze więcej charakteru, co jest zasługą świetnie narysowanych lamp i masywnego zderzaka. Warto dodać, że testowany egzemplarz został wzbogacony o pakiet Orange Art Edition, dzięki któremu szary lakier kontrastuje z pomarańczowymi wstawkami - bardzo dobre połączenie.

Wnętrze


We wnętrzu możemy dostrzec kolorystyczną kontynuację. Kokpit został wykonany z dobrych materiałów, bardzo starannie zmontowanych. Jego faktura to ukłon w stronę sportowego stylu. Mamy więc atrakcyjne, okrągłe dysze nawiewu, karbonowe wstawki i aluminiowe uzupełnienia. Konsola centralna jest łatwa w obsłudze i trudno jej zarzucić jakiekolwiek braki w dziedzinie ergonomii. Jeśli chodzi o ekran multimedialny to wygląda całkiem fajnie, ale kto wie, czy nie wyglądałby jeszcze lepiej, gdyby został wkomponowany w deskę. Dźwignia automatu znajduje się przy kierownicy, dlatego na tunelu środkowym znalazło sie miejsce na dwa przydatne schowki. No właśnie, kierownica. Świetnie leży w dłoniach i pozwala na wygodną obsługę komputera oraz muzyki podczas jazdy. Sportowy sznyt to także bardzo fajne tarcze zegarów.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake - z boku

CLA Shooting Brake ma naprawdę świetnie proporcje. Wystarczy spojrzeć na jego profil, by dostrzec, że wszystko zostało skrojone na miarę.


Przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami pasują do sylwetki osób średniego wzrostu. Podróżowałem więc bardzo wygodnie. Zarówno wyprofilowanie, jak i wielkość nie budzą najmniejszych zastrzeżeń. Wiem, że to sprawa drugorzędna, ale cieszy także ich wygląd. Jeśli chodzi o tylną kanapę, to spodziewałem się sporej ciasnoty. Jak się okazało, jest dużo lepiej, niż można było przypuszczać. Owszem, miejsca na głowy nie ma wyjątkowo dużo, ale na długość i szerokość jest naprawdę przyzwoicie. Dwie osoby o podobnej posturze zmieszczą się tu bez żadnych uszczerbków na komforcie. Przydałby się jednak nieco większy kąt pochylenia oparcia.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake - wnętrze

Kokpit został wykonany z dobrych materiałów, bardzo starannie zmontowanych. Jego faktura to ukłon w stronę sportowego stylu.


Kolejnym miłym zaskoczeniem jest bagażnik. Choć tylna część karoserii została wyraźnie ścięta, wygospodarowano całkiem sporo przestrzeni - nie tylko na weekendowe zakupy. W konfiguracji pięcioosobowej mamy do wykorzystania 495 litrów. Wiem, otwór załadunkowy nie należy do najszerszych (koszt ładnych lamp...), ale i tak jest lepiej niż nieźle. Po złożeniu drugiego rzędu, bagażnik rośnie do 1354 litrów, co daje już spore możliwości.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake - fotele

Przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami pasują do sylwetki osób średniego wzrostu.


Technologia


Czy rasowy wygląd oznacza dużą moc? Niezupełnie. Pod maską znajdziemy bowiem doładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra. Generuje on 156 KM (przy 5300 obr./min.) i 250 Nm (w przedziale 1250-4000 obr./min.), które trafiają na oś przednią za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej. I choć chciałbym mieć pod maską nieco większe stado, nie sposób narzekać na osiągi. CLA 200 Shooting Brake rozmienia pierwszą setkę w 8,2 sekundy i rozpędza się do 225 km/h. A jak wypada w dziedzinach ekonomicznych? Średnie zużycie paliwa w teście (700 km, cykl mieszany) wyniosło 7,7 litra. Myślę, że ostateczny rezultat spalania mógłby wyglądać dużo lepiej, gdyby nie spora masa własna - aż 1460 kg.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz CLA 200 7G-DCT Shooting Brake - z tyłu

Tył wydaje się mieć jeszcze więcej charakteru niż przód, co jest zasługą świetnie narysowanych lamp i masywnego zderzaka.

Przeczytaj także: Mercedes-Benz A 220 4MATIC Mercedes-Benz A 220 4MATIC

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: