Peugeot 208 GTi to hot hatch z krwi i kości
2014-12-01 15:01
Przeczytaj także: Peugeot 208 1.2 ETG także dla osób niepełnosprawnych
Technologia
Pod maską 208 GTi znajduje się benzynowa jednostka z rodziny THP o pojemności 1,6 litra. Generuje ona 200 KM i 275 Nm. Cały potencjał silnika trafia na oś przednią za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Te wartości nabierają siły wtedy, gdy spojrzymy na masę auta – jedyne 1190 kg. A to oznacza naprawdę dobre osiągi. Sprint do setki trwa 6,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 230 km/h. Co ciekawe, zużycie paliwa tak skonfigurowanego 208 jest umiarkowane. Cierpliwi bez problemu osiągną 6,5 litra w cyklu mieszanym, natomiast wszyscy, którzy cierpią na syndrom „cięższej prawej nogi” powinni zmieścić się w 9 litrach. Jeśli chodzi o zawieszenie, to nie ma żadnych zaskoczeń - z przodu znajdują się kolumny MacPhersona, a z tyłu belka skrętna.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 GTi - silnik
Wrażenia z jazdy
Hot hatch ma jeden słuszny cel: dawać frajdę z jazdy. I 208 GTi jest odzwierciedleniem tej teorii. Auto świetnie wpisuje się w zakręty, co jest efektem pracy zarówno układu kierowniczego jak i wspomnianego wyżej zawieszenia. Podsterowność pojawia się w skrajnych sytuacjach (przedni napęd i silnik z przodu robią swoje), ale wprawny kierowca bez problemu opanuje tę typową dla hot hatchy cechę. Warto także wspomnieć o układzie wydechowym. Mimo że mamy do czynienia z małą jednostką, wydobywający się dźwięk naprawdę brzmi nieźle!
Sportowy talent francuskiego auta nie sprawia, że normalna jazda jest uciążliwa. Wręcz przeciwnie! W codziennej eksploatacji testowany Peugeot spisuje się równie dobrze, co typowy samochód miejski. Gdy go nie prowokujemy, jest cichy, oszczędny i wystarczająco komfortowy. Poza tym, jego zwrotność i poręczność zasługuje na pochwały – parkowanie i manewrowanie nie sprawia najmniejszych trudności.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 GTi - widok z boku
Okiem przedsiębiorcy
Wersja GTi nigdy nie będzie królową rankingów sprzedaży. To auto dla fanów dynamicznej jazdy, którzy chcą i potrafią wykorzystać możliwości auta. Ceny tej topowej odmiany rozpoczynają się od 83 300 zł. I tak naprawdę nie brakuje jej niczego. Wiadomo jednak, że lista wyposażenia opcjonalnego skutecznie kusi klientów, dlatego trzeba liczyć się z dopłatą kilku tysięcy.
Klienci zainteresowani zakupem auta mogą zdecydować się na kredyt od 6 do 84 miesięcy (w PLN) już od 0% wpłaty własnej. Warto dodać, że raty mogą być równe lub malejące. Może on zostać udzielony także na egzemplarz używany i demonstracyjny. Obecnie w promocji są trzy warianty kredytowe: 50/50 0%, 3x33%, 4x25% oraz Kredyt Komfort. Szeroki wachlarz finansowy francuskiej marki obejmuje również leasing od 2 do 5 lat przy oprocentowaniu stałym lub zmiennym oraz czynszu inicjalnym od 0 do 45%. Warto także wspomnieć o możliwości wynajmu długoterminowego, ponieważ ta forma korzystania z auta zyskuje coraz większą popularność.
fot. mat. prasowe
Peugeot 208 GTi - widok z tyłu
Podsumowanie
Peugeot 208 GTi to hot hatch z krwi i kości (a raczej benzyny i części). Daje sporo frajdy z jazdy i potrafi być wyjątkowo skuteczny na drodze. Nie bez znaczenia są także jego możliwości praktyczne, dzięki którym sprawdza się w codziennej, normalnej eksploatacji. Jeśli więc szukasz miejskiego hot hatcha, to ten będzie dobrym wyborem.
1 2
oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl
Przeczytaj także
-
Peugeot 208 GTi
-
Hyundai i20 5d 1.2 Comfort vs Peugeot 208 1.2 VTi Allure
-
Odmłodzony Peugeot 208 GTi
-
Peugeot 208 GTi - miejski rozrabiaka
-
Peugeot 208 1.2 PureTech Allure: czeka go zawrotna kariera?
-
Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure FL stanowczo za drogi
-
Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDi ma sporo atutów
-
Stylowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT6 Allure
-
Peugeot 308 1.2 PureTech Active - nad wyraz żwawy
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)