eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline dla ceniących bezpieczeństwo

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline dla ceniących bezpieczeństwo

2015-01-16 14:05

Przeczytaj także: Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI Highline


Bogata wersja wyposażenia oznacza szereg systemów bezpieczeństwa. Wśród nich należy wyróżnić co najmniej kilka. Pierwszy z nich to ACC, czyli aktywny tempomat z systemem obserwacji otoczenia (Front Assist). Potrafi on rozpoznać nagłe hamowanie poprzedzającego pojazdu i, jeśli kierowca nie zareaguje, sam odhamuje lub całkowicie wyhamuje samochód. Lane Assist to z kolei asystent utrzymywania pasa ruchu. Dzięki kamerze monitorującej obszar przed autem, stale kontroluje tor jazdy. Gdy kierowca przekroczy linię pasa ruchu bez kierunkowskazu, system przekaże na koło kierownicy ostrzegawcze wibracje. Ostatni ciekawy „wspomagacz” to Park Assist ułatwiający zmieszczenie się w luce parkingowej, która z perspektywy mniej pewnego kierowcy wydaje się nieco za mała.

Wrażenia z jazdy


Jak to wszystko wygląda w praktyce? Bardzo spokojnie. Golf Variant 2.0 TDI nie prowokuje do szybkiej jazdy, nie zachęca do dynamicznego pokonywania zakrętów. Układ kierowniczy należy do bardzo precyzyjnych, co w połączeniu ze sprężyście zestrojonym zawieszeniem pozwala na pewne prowadzenie. Napęd na obie osie dodatkowo poprawia sytuację na drodze, co można docenić wtedy, gdy warunki pogodowe nie rozpieszczają.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline - widok z boku

Podstawowy wariant tego modelu (1.2 TSI 85 KM Trendline) kosztuje 66 690 zł.


Drugą stroną medalu jest zawieszenie, które powinno być nieco bardziej komfortowe. No cóż, coś za coś. Jego praca na zwykłych nawierzchniach nie budzi zastrzeżeń, ale dziurawe odcinki wyraźnie informują pasażerów o swoim istnieniu. Golf to jednak długodystansowiec i najlepiej czuje się na trasie. Wysoki moment i przyzwoita moc pozwalają na wyprzedzanie przy wyższych prędkościach. Właśnie wtedy docenić można również dobre wyciszenie. To jednak nie oznacza, że jazda tym autem po mieście sprawia jakiekolwiek problemy. Owszem, długość nadwozia robi swoje, ale świetna widoczność na wszystkie strony, czujniki, kamera cofania i Park Assist sprawiają, że manewrowanie Golfem Variantem nie rodzi najmniejszych obaw.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline - tył

Przestronny przedział pasażerski nie sprawił, że bagażnik należy uznać za zaginiony.


Okiem przedsiębiorcy


Podstawowy wariant tego modelu (1.2 TSI 85 KM Trendline) kosztuje 66 690 zł. Egzemplarz testowy z napędem 4MOTION i 2-litrowym dieslem dostępny jest tylko w (topowej) wersji Highline. Jego ceny startują od 107 990 zł. Lista opcji jest długa i ta kwota może znacznie urosnąć… Wszystko więc zależy od możliwości finansowych klienta.

No właśnie, finansowanie. Przy tak dużych kwotach wielu potencjalnych nabywców będzie chciało skorzystać z kredytu. Volkswagen oferuje aktualnie trzy opcje: Auto Kredyt (wkład własny od 0%, umowa na okres 36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 5,55%, na koniec zwrot albo spłata pojazdu), Kredyt niska rata (wkład własny od 0% do 50%, okres umowy od 12 do 84 miesięcy, oprocentowanie 4,99%) i Kredyt Volkswagen 1% (wkład własny 50%, umowa na 36 miesięcy, oprocentowanie 1%).

fot. mat. prasowe

Volkswagen Golf Variant 2.0 TDI 4MOTION Highline - przód

Volkswagen Golf Variant to samochód dla klasycznej rodziny – pojemny i przestronny.


Dla przedsiębiorców niemiecka marka ma natomiast dwa warianty: Leasing niska rata (opłata wstępna od 10 do 45%, okres leasingowania od 24 do 60 miesięcy, wartość końcowa od 1 do 25%) i Leasing z wysoką wartością końcową (wkład własny od 0 do 30%, okres leasingowy 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, na koniec wykup lub zwrot pojazdu).

Podsumowanie


Volkswagen Golf Variant to samochód dla klasycznej rodziny – pojemny i przestronny. W prezentowane j wersji jest również oszczędny, dynamiczny i, co najważniejsze, wyjątkowo bezpieczny, dzięki systemom wspomagającym i napędowi 4MOTION. Niestety, jego cena sprawia , że nie jest okazją sezonu.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: