eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - auto bez wad?

Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - auto bez wad?

2015-02-02 00:59

Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - auto bez wad?

Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

Mazda 6 to samochód bardzo ceniony na rynku pierwszej sprzedaży, ale również na tym wtórnym. Wcześniejsze wersje sedana i kombi klasy średniej od tego japońskiego producenta były synonimem niezawodności i trwałości, jednak nie zawsze prezentowały się ciekawie. Poprzednia generacja wyglądała co prawda nowocześnie, jednak moim zdaniem nieco na siłę. Obecna – testowana właśnie – nowa Mazda 6, to po prostu piękny samochód. Moim zdaniem najładniejsze auto w swojej klasie, a kto wie, czy tylko w swojej… Czy zatem nowa „szóstka” to samochód kompletny? Sprawdźmy!

Przeczytaj także: Mazda 6 2.5 SKYACTIV-G 6AT i-ELOOP SkyPASSION jeździ tak jak wygląda

Zacznijmy od wspomnianej już wcześniej przeze mnie prezencji japońskiej księżniczki. Linia tego samochodu jest po prostu idealna. Ostra, ale nie kanciasta. Dynamiczna, ale nie pretensjonalna. Nowoczesna, ale nie „mainstreamowa”. Najzwyczajniej w świecie – perfekcyjna. Projektantom Mazdy zdecydowanie należy się premia za ten model. I choć nie jest to Lambo, czy Porsche, przyciąga wzrok przechodniów i innych kierowców z niewiele mniejszą skutecznością. Co ważne i nie wszystkim się udaje – samochód wygląda równie dobrze jako sedan, co jako kombi. To nie lada sztuka.

fot. mat. prasowe

Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - widok z przodu i boku

Linia tego samochodu jest po prostu idealna.


Niestety we wnętrzu samochodu jest sporo smutniej. Nie ma tu wyszukanych linii, ciekawych rozwiązań, czy niebanalnych dodatków. Uspokajam – wszystko jest poprawnie – natomiast w zestawieniu wnętrza z walorami zewnętrznymi tego auta , widzimy nie lada kontrast pomysłów. Być może projektanci Mazdy chcieli zostawić to, co „mazdowskie”, by stali klienci umieli się odnaleźć w aucie? Tego nie wiem. Samochód testowy wyposażono oczywiście bardzo dobrze, co nieco przykrywa to wrażenie kontrastu. Jednak wyobraźmy sobie, co byłoby gdyby drogie skórzane fotele w kolorze białym, zamienić na zwykłe czarne i materiałowe? Wtedy to o czym mówię, byłoby już ewidentne.

fot. mat. prasowe

Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - widok z tyłu i boku

Lina auta jest dynamiczna, ale nie pretensjonalna. Nowoczesna, ale nie „mainstreamowa”. Najzwyczajniej w świecie – perfekcyjna.


Materiały wykończeniowe nie są też najwyższej próby. Mam wrażenie, że zostało we wnętrzu nowej „szóstki” nieco starodawnego mitu o japońskich plastikach. Nie dotyczy to całości. Po prostu, po głębszym przyjrzeniu się, dostrzegamy kilka elementów, które może niekoniecznie przystają do samochodu za ponad 140 tysięcy zł. Bo tyle właśnie kosztuje egzemplarz wyposażony tak bogato, jak testowy. Wyświetlacz centralny również odstaje swą jakością i systemem obsługi od tego, do czego przyzwyczajają nas najnowsze modele konkurencji. Normalnie, pewnie bym nawet o tym nie pisał, jednak samochód z zewnątrz wzbudza tak duże emocje i rozpala tak duże nadzieje, że każde najmniejsze niedociągnięcie spotęgowane jest w mojej głowie samoczynnie. To trochę jak z przepiękną kobietą, która ma na swojej niebiańskiej buzi małą bliznę. Niby to tylko centymetrowa, mało widoczna kreseczka, na którą normalnie nikt nie zwróciłby uwagi, ale w zestawieniu z nadzwyczajną urodą, robi się po prostu szkoda… Rozumiecie? Na pewno.

fot. mat. prasowe

Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - wnętrze

Niestety we wnętrzu samochodu jest sporo smutniej. Nie ma tu wyszukanych linii, ciekawych rozwiązań, czy niebanalnych dodatków.


Przejdźmy do pozytywów wnętrza Mazdy 6, bo jest ich więcej niż ciemnych stron. Na przykład fotele. Jasne i – całe szczęście – rozświetlające wnętrze fotele obito skórzaną tapicerką. Jej faktura i mięsistość są na bardzo przyzwoitym poziomie, a kształt samych siedzisk i oparć jest bardzo przyjazny kierowcy i pasażerowi. Siedzi się bardzo wygodnie. W ogóle przestrzeni w tym samochodzie jest bardzo dużo. Czy to z przodu, czy na tylnej kanapie, czy nawet – a może przede wszystkim – w ogromnym i bardzo ustawnym bagażniku. Kolejny ciekawy akcent to zegary. Umieszczone tunelowo, bardzo czytelne i ciekawe dla oka. Bardzo duży plus. Co można dzięki nim odczytać?

fot. mat. prasowe

Mazda 6 2.2 SKYACTIV-D SkyPASSION - zegary

Kolejny ciekawy akcent to zegary. Umieszczone tunelowo, bardzo czytelne i ciekawe dla oka.


 

1 2

następna

oprac. : Artur Ostaszewski / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Więcej na ten temat: Mazda 6, Mazda, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: