eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Designerski Volkswagen The Beetle 1.2 TSI Design

Designerski Volkswagen The Beetle 1.2 TSI Design

2015-02-16 16:04

Przeczytaj także: Volkswagen Beetle 1.4 TSI Design


Technologia


Pod maską auta mogą pracować 3 silniki benzynowe TSI (105-, 160- i 200-konne) oraz 2 diesle TDI o mocach 105 i 140 koni. My testowaliśmy najsłabszego benzyniaka. Najsłabszy nie znaczy słaby. 105 koni radziło sobie z niezbyt lekkim autem, ale zdarzało się, że musieliśmy szukać trzeciego biegu. Mimo wszystko w trasie przy rozsądnych prędkościach, TIR-a wyprzedzimy bez strachu. Choć nie ukrywamy, że lepsza opcja to 140-konny diesel. Jeździ sprawniej, pali mniej, ale niestety więcej kosztuje.

Według danych producenta, nasza testówka powinna była konsumować 7,5 litra w mieście, 5 litrów na trasie i około 6 litrów średnio. Nasze wyniki są równo litr wyższe, niż te katalogowe. Tylko, że my jeździliśmy w realnym świecie.

fot. mat. prasowe

Volkswagen The Beetle 1.2 TSI Design - przód

Garbus jest wreszcie podobny do Garbusa. Ma podobnie zawadiackie „spojrzenie” (LED-owych) reflektorów, dach niczym czapkę cyklistówkę zsuniętą „na tył”.


Wrażenia z jazdy


Właściwości jezdne Beetle’a są po prostu doskonałe. Drobną niedogodnością jest jedynie skromna moc, ale w wersji z manualną skrzynią można na to przymrużyć oko. Maksymalny moment, 175 Nm., uzyskujemy od 1550 obrotów, ale pełną moc, owe 105 KM dopiero od 5000 obrotów. I tak dopiero po 3 tysiącach obrotów, auto chce jechać. Owszem, może się to odcisnąć na spalaniu, ale… 11 sekund do pierwszej setki to nie jest najgorszy wynik. A jeżeli głową ruszamy równie często jak pedałem gazu, da się z 1,2 litra wykrzesać niezłą dynamikę. A i eko-jazda też niemożliwa nie jest…

Dzięki niskiej, aerodynamicznej sylwetce Beetle świetnie czuje się w zakrętach. Zawieszenie, zestrojone na twardo, nie ma absolutnie żadnych narowów. Auto nawet ostro potraktowane w ostrzejszym łuku nie ma tendencji „gubienia” zadanego toru jazdy.

fot. mat. prasowe

Volkswagen The Beetle 1.2 TSI Design - tył

Właściwości jezdne Beetle’a są po prostu doskonałe.


Okiem przedsiębiorcy


Beetle to auto dla klienta indywidualnego. Nadwozie w stylu retro, to ukłon w stronę tych, którzy lubią wyróżniać się z tłumu. W zależności od wersji, niemiecki samochód kosztuje od 76 do… 109 tysięcy polskich złotych.

Na szczęście, VAG przygotował bardzo wachlarz finansowy… Po pierwsze, trzy opcje kredytowe: AutoKredyt (wkład własny od 0%, umowa na 36 lub 48 miesięcy, oprocentowanie 5,55%, a na koniec zwrot pojazdu, spłata w ratach lub spłata jednorazowa), Kredyt niska rata (wkład własny od 0% do 50%, umowa na 12-84 miesiące, oprocentowanie 4,99%), Kredyt Volkswagen 1% (wkład własny 50%, umowa na 36 miesięcy, oprocentowanie 1%, prowizja bankowa 5%). Dla przedsiębiorców Volkswagen przygotował też dwa warianty leasingu: Leasing niska rata (opłata wstępna od 10 do 45% wartości auta, okres umowy od 24 do 60 miesięcy, wartość końcowa od 1 do 25%) i Leasing z wysoką wartością końcową (wkład własny od 0 do 30%, okres leasingu 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, a na koniec zwrot lub wykup pojazdu).

fot. mat. prasowe

Volkswagen The Beetle 1.2 TSI Design - widok z przodu i boku, zdjęcie nr 2

Samochód kosztuje od 76 do… 109 tysięcy polskich złotych.


Podsumowanie


The Beetle to sympatyczne, designerskie auto. Czy jest warte swojej ceny? Pewnie tak, bo dotykanie legendy musi kosztować. Szkoda tylko, że aż tyle…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: