eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Fabia 1.0 MPI LPG Ambition jeździ oszczędnie, ale bez szaleństw

Skoda Fabia 1.0 MPI LPG Ambition jeździ oszczędnie, ale bez szaleństw

2015-02-19 09:15

Przeczytaj także: Skoda Fabia 1.2 TSI Ambition vs Suzuki Swift 1.2


Wrażenia z jazdy


Fabia z litrowym motorkiem nie jest demonem prędkości. Kupując takie auto musimy zdawać sobie z tego sprawę. Jeździmy bardzo oszczędnie za to bez szaleństw. Wspominane 15,7 do setki i 160 km/h maksymalnie, to wyniki godne rodzinnego lub flotowego wozidełka, którego głównym zadaniem jest dowieźć i to możliwie tanio oraz komfortowo. I te zadania Fabia III generacji z silnikiem 1.0 MPI spełnia. I to z naddatkiem.

O ile mógłbym się ewentualnie czepiać dynamiki auta, to ani ekonomiki, ani komfortu już nie. O tym, że auto jeździ omalże na kropelce, wspomniałem wyżej. A teraz, że jest też lepiej niż dobrze zawieszone. Ponad 1000 kilometrów za kierowcą pozwoliło mi na poznanie tego auta. I wiem, że ani koleiny, ani dziury w asfalcie Fabii nie straszne. A dla kierowcy i pasażerów jazda po polskich drogach średniego standardu nie zakończy się traumatycznymi przeżyciami.

fot. mat. prasowe

Skoda Fabia 1.0 MPI LPG Ambition - widok z boku

Fabia III generacji jest od swojej poprzedniczki krótsza o 8 mm (mierzy 3992 mm), niższa o 40 mm (1452 mm wysokości), ale za to wyraźnie szersza - 1732 mm to o 90 mm więcej niż w przypadku poprzedniego wcielenia. Z kolei rozstaw osi nowej Fabii zwiększył się jedynie o 5 mm i wynosi 2470 mm.


Okiem przedsiębiorcy


Skoda Fabia zawsze była dla firmy autem wolumenowym. Jest też dodatkowo pojazdem budżetowym. Ze względu na cenę, równie chętnie kupują ją klienci flotowi, jak i nabywcy indywidualni. I pewnie do obu tych grup skierowana jest benzynowo-gazowa wersja. Szczególnie, że ceny za to spore auto startują od około 39 tysięcy złotych. Ofertę zamyka najbogatsza konfiguracja za 66 tysięcy. Są to oczywiście kwoty bez płatnych opcji. Model testowy wyceniono na około 42 tysiące.

Propozycja finansowania zakupu jest bardzo szeroka. W ofercie finansowej Skody znaleźć możemy 3 warianty kredytowe: Kredyt Niskich Rat (oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy 36 lub 48 miesięcy), Kredyt 3,99% (wkład własny od 0%, raty równe lub malejące, oprocentowanie nominalne 3,99%, prowizja bankowa 5%, okres umowy od 12 do 84 miesięcy) i Kredyt 0% (wkład własny 50%, raty stałe, prowizja bankowa 5%, oprocentowanie nominalne 0%, okres umowy 36 miesięcy). Z kolei dla przedsiębiorców przygotowano odpowiednie warunki leasingowe: wkład własny od 10 do 45%, okres spłaty 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, a na koniec zwrot lub wykup auta.

fot. mat. prasowe

Skoda Fabia 1.0 MPI LPG Ambition - tył

Światła tylne i przetłoczenia na klapie bagażnika przywołują design Octavii i Superba.


Podsumowanie


Jestem pod dużym wrażeniem Fabii 1.0 MPI z LPG. Auto nie tylko nie zirytowało mnie, (niejako, wbrew zapowiedziom, że to dziadkowóz), ale przypomniało, że jazda słabszym niż 150 a nawet 100 KM samochodem, może dostarczyć sporo radości. A że nas wyprzedzają? No cóż, ten się śmieje, kto się śmieje ostatni. Szczególnie, przy dystrybutorze…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Skoda Fabia, Skoda, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: