eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volvo X60 D5 AWD Ocean Race - prawie ideał

Volvo X60 D5 AWD Ocean Race - prawie ideał

2015-03-09 15:45

Przeczytaj także: Volvo S60 D4 Drive-E Geartronic Summum warte swojej ceny


Drugim systemem wartym oddzielnego potraktowania jest BLIS. W sumie, to znany już nie tylko z aut Volvo system kontroli martwych stref. Z tym że ten jest wyposażony w czujniki ultradźwiękowe, których możliwości znacznie wykraczają poza umiejętności „konwencjonalnych” BLIS-ów. System nie tylko informuje kierowcę, że nie powinien w tym momencie zmieniać pas ruchu. Pomaga on też opuścić prostopadłe miejsce parkingowe. Gdy wyjeżdżamy tyłem na ruchliwą ulicę i przez zaparkowane samochody nie widzimy nadjeżdżających aut, samochód podpowie, czy mamy wolną drogę.

Wrażenia z jazdy


Producent pozycjonuje auto pomiędzy solidnie uterenowionym kombi XC70 a potężnym XC90. Pod maskę trafia zatem kilka różnych jednostek. My, do testu otrzymaliśmy tę, przynajmniej w naszej opinii, najlepszą. Motor R5, czyli rzędowa piątka z turbodoładowaniem generuje 215 KM i 440 Nm. momentu obrotowego od 1500 do 3000 obrotów. Oznacza to, że pierwszą „setkę” osiągniemy już po 8,2 sekundach. Wynik dla ważącego ponad 2 tony auta naprawdę zacny.

fot. mat. prasowe

Volvo X60 D5 AWD Ocean Race - widok z boku

Po liftingu szwedzki SUV stał się jednak minimalnie dłuższy. Mierzy teraz 4644 mm (wcześniej 4628 mm).


Podobnie, jak zacne są wyniki spalania. Producent podaje, że XC60 D5 AWD powinno konsumować w mieście 8,5, w trasie 5,3 a średnio 6,4 litra. Przyznam szczerze, że poza spaleniem w cyklu miejskim, (w naszym przypadku około 9 litrów), pozostałe wyniki pokryły się z tymi dostępnymi na stronie producenta! Najmniejszych zastrzeżeń nie zgłaszamy do skrzyni biegów. 6-biegowy automat, Geartronic, precyzyjnie i szybko załącza biegi w górę i w dół. Działa równie szybko jak dwusprzęgłowe automaty konkurencji.

Okiem przedsiębiorcy


Volvo celuje w tę samą grupę nabywców, którzy zazwyczaj wybierają auta niemieckiej wielkiej trójki: Audi, BMW, Mercedesa. Walczy z konkurencją ciekawym designem i bardzo bogatym wyposażeniem. Ceny ma jednak do owej konkurencji zbliżone, by nie powiedzieć, równie wysokie. Najtańsze XC60 z dwulitrowym dieslem kosztuje około 135 tysięcy. I to jest cena omalże okazyjna. Najdroższy XC60 D5 AWD to koszt ponad 207 tysięcy. W wersji Ocean Race, cena auta skacze do ponad 250 tysięcy. I to już nie jest okazja, choć auto jest warte tych pieniędzy.

fot. mat. prasowe

Volvo X60 D5 AWD Ocean Race - zegary/panel sterowania/nawigacja/skrzynia biegów

Drugim systemem wartym oddzielnego potraktowania jest BLIS. W sumie, to znany już nie tylko z aut Volvo system kontroli martwych stref.


Zakup samochodu można oczywiście „skredytować” (kontakt z doradcą kredytowym w salonie) – na okres od 12 do 84 miesięcy. Istnieje także możliwość podpisania umowy leasingowej bez wpłaty własnej (w złotówkach, euro lub dolarach) od 24 do 60 miesięcy. Volvo gwarantuje także leasing konsumencki lub wypożyczenia aut. Volvo proponuje również możliwość nabycia auta poprzez leasing konsumencki lub przy pomocy pożyczki samochodowej Volvorata – 100% finansowania wartości auta, a czas spłaty to aż 7 lat.

Podsumowanie


XC60 to doskonała alternatywa dla „wielkiej trójki”. Nie odstaje od Audi, Mercedesa czy BMW ani urodą, ani jakością wykonania, ani właściwościami jezdnymi. Kosztuje też podobnie jak niemiecka konkurencja. A w odróżnieniu od niej, zaliczył znacznie mniej wpadek związanych z niezawodnością konstrukcji. Ideał? No cóż, ideałów nie ma, ale…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Volvo X60, Volvo, testy samochodów, samochody, auta
Hyundai Elantra

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: