eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volvo V40 T3 Momentum na piątkę z plusem

Volvo V40 T3 Momentum na piątkę z plusem

2015-05-14 15:01

Volvo V40 T3 Momentum na piątkę z plusem

Volvo V40 T3 Momentum - widok z przodu i boku © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (14)

Volvo Car Poland ma powody do zadowolenia. Niemal cała gama modelowa sprzedaje się wzorowo, a debiutujące właśnie XC90 ma już przed sobą sporą listę chętnych. Jednym z aktualnych fundamentów szwedzkiej marki jest jednak V40 – kompakt premium cieszący się dużym zainteresowaniem na naszym rynku.

Przeczytaj także: Volvo V40 Cross Country: off-road plus osiągi

Karoseria


Design to rzecz gustu, ale są samochody, które bez wątpienia podobają się znacznej większości. I właśnie w ich szeregach możemy uplasować V40. Przód, który tworzą reflektory o prostych kształtach, duży, klasyczny grill, długa maska i dobrze wkomponowany zderzak to ukłon w stronę konserwatywnej elegancji. Tylna część karoserii wygląda natomiast bardziej dynamicznie, co jest zasługą mocno pochylonej szyby, wyraźnej lotki, pionowych lamp i obłego zderzaka. Dopełnieniem atrakcyjnej całości jest czerwony lakier kontrastujący z „karbonową” okleiną dachu i czarnymi, 5-ramiennym felgami. Za urodę należy się piątka z plusem.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 T3 Momentum - widok z boku

Dopełnieniem atrakcyjnej całości jest czerwony lakier kontrastujący z „karbonową” okleiną dachu i czarnymi, 5-ramiennym felgami. Za urodę należy się piątka z plusem.


Wnętrze


We wnętrzu czuć skandynawski klimat. Wysoka jakość materiałów, staranne spasowanie i wzorowa ergonomia, czyli klasyka w stylu Volvo. Kokpit prezentuje się modelowo – jest ładny i czytelny. Podobną ocenę można wydać zegarom, które pozwalają na wybranie motywu dopasowanego do własnego gustu. Na pochwałę zasługuje także kierownica. Jest dość duża, ale jej wieniec świetnie leży w dłoniach. Cieszy również obecność normalnego hamulca ręcznego, którego jestem zwolennikiem.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 T3 Momentum - widok z tyłu i boku

Tylna część karoserii wygląda bardziej dynamicznie, co jest zasługą mocno pochylonej szyby, wyraźnej lotki, pionowych lamp i obłego zderzaka.


Fotele są rozsądnym kompromisem pomiędzy sportem a komfortem. Nieźle podpierają ciało, mają odpowiednią wielkość i dzięki szerokiemu zakresowi regulacji pozwalają na dobranie właściwej pozycji. Warto też zwrócić uwagę na zagłówki – ich wyprofilowanie i twardość są takie, jakie powinny być. Na tylnej kanapie przestrzeni nie zabraknie dwóm pasażerom – ani na nogi, ani na głowy. Środkowe miejsce trzeba natomiast traktować jako rezerwowe, ze względu na wąskie siedzisko.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 T3 Momentum - wnętrze

Kokpit prezentuje się modelowo – jest ładny i czytelny.


Jeśli chodzi o bagażnik to… istnieje – 335 litrów to dość skromny wynik jak na segment C, ale wakacyjne torby (z drobnymi wyrzeczeniami…) na pewno się zmieszczą. Trzeba natomiast oddać Szwedom to, że nawet wykończenie przedziału załadunkowego stoi na bardzo wysokim poziomie.

fot. mat. prasowe

Volvo V40 T3 Momentum - przód

Podstawowe V40 (122 KM, wersja Base) to wydatek 83 700 zł.


 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Volvo V40, Volvo, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: