eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Toyota Yaris Hybrid warta uwagi?

Toyota Yaris Hybrid warta uwagi?

2015-03-22 00:23

Przeczytaj także: Ekologiczna Toyota Auris Hybrid Touring Sports


Napęd na przód przenosi w hybrydowych Toyotach skrzynia CVT. Jest to mechanizm bezstopniowy. Działa podobnie, jak typowy automat. Różnica polega tylko na tym, że w skrzyni bezstopniowej nie ma „oznaczonych” przełożeń. Czyli działa jakby w systemie permanentnym. Efekt? No cóż, działa… Z tym że im wyższe obroty, tym skrzynia staje się głośniejsza. Kiedy jednak minie okres irytacji, docenimy i ten gatunek przekładni..

Wrażenia z jazdy


Pierwszy raz jest nieco dziwny. Przekręcamy kluczyk i…. cisza. Auto zaczyna bowiem od „elektryki”. I czasem na tej elektryce jedzie, czy może raczej podjeżdża… Za to wtedy, kiedy jest to najbardziej opłacalne. Od strony praktycznej, przedstawia się to tak: motor benzynowy osiąga 78 KM dostępnych od 4800 obrotów, ale wraz z motorem elektrycznym (około 60 KM) auto dysponuje łączną mocą wynoszącą 100 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 119 Nm. i jest dostępny od 3600 obrotów.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris Hybrid - bagażnik

Po złożeniu tylnej kanapy da się do Yariski zapakować aż 1200 litrów


Nie oszukujmy się, auto nie jest demonem szybkości. Ale, i to dla niektórych może być spore zaskoczenie, porusza się całkiem sprawnie. Warunek konieczny, to przyzwyczajenie się do bezstopniowej skrzyni biegów. Jeżeli już przywykniemy, auto wyda nam się całkiem sympatyczne. I oszczędne. Choć bez przesady. Ci, którzy pomimo ciężkiej nogi spodziewają się pół litra na setkę, powinni sobie raczej kupić pół litra i przemyśleć swoją technikę jazdy. Producent podaje, że auto powinno spalać średnio 3,3 litra – w ruchu miejskim... Może i… może, ale mnie się nie udało. Średnie zużycie obliczone po całym teście wyniosło 4,2 litra. I to dalej jest naprawdę dobry wynik.

Okiem przedsiębiorcy


Toyota Yaris to wydatek rzędu 42 tysięcy złotych. Hybrydowe odmiany są oczywiście droższe. Kosztują od około 62 tysięcy. Testowany egzemplarz wyceniono na niespełna 70 tysięcy złotych. Sposobem na posiadanie prezentowanego auta, oczywiście poza gotówką, są popularne warianty finansowania. Jednym z nich jest leasing z minimalną wpłatą wstępną 10% na okres 24, 36, 48 lub 60 miesięcy. Kolejny z nich to tradycyjny kredyt, którego warunki negocjowane są indywidualnie w zależności od potrzeb, dlatego o szczegóły należy pytać w salonach Toyoty.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris Hybrid - widok z boku

Wymiary „poliftowego” Yarisa III generacji są w zasadzie identyczne jak wersji przedlifitowej, co oznacza 1695 mm szerokości, 1510 wysokości i rozstaw osi wynoszący 2510 mm.


Podsumowanie


Relatywnie niskie spalanie, pełna funkcjonalność, a także niezawodność. To według Toyoty atuty samochodów z napędem hybrydowym. Czy w polskich warunkach warto zainteresować się hybrydą? Z punktu widzenia czysto merkantylnego, nie! I dopóty, dopóki państwo nie będzie wspierało proekologicznych postaw swoich obywateli, zakup droższych aut hybrydowych będzie hobby dla bogatych „dziwaków”. Całej reszcie pozostaną kopcące niemiłosiernie, mocno leciwe Astry, Focusy, albo „Golfy” w „tedeiku”…

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: