eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL vs Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic

Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL vs Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic

2013-03-07 11:09

Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL vs Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic

Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL vs Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (31)

Hybrydy, mimo wysokiego poziomu cenowego, sprzedają się coraz lepiej. Jeśli poprosimy przypadkowo spotkaną osobę o podanie przykładu samochodu z napędem spalinowo-elektrycznym, jest duża szansa, że jako pierwszą odpowiedź usłyszymy Toyotę Prius. Nic dziwnego – jest już z nami ponad 15 lat, a dziś na ulicach możemy zobaczyć jej trzecią odsłonę. Obserwując osiągnięty sukces, Toyota nie mogła ograniczyć się do jednego modelu, dlatego obecnie gamę poszerza jeszcze Auris HSD, większe modele „zza oceanu” oraz cały zestaw Lexusów z literką „h” na końcu. Nie wspomniałem o jednej pozycji, na której dziś skupimy się bardziej, porównując ją z przywołanym wcześniej prekursorem w tej dziedzinie. Jest nią najdroższy Yaris, jakiego możemy nabyć w salonie.

Przeczytaj także: Toyota Yaris Hybrid Selection - chłodna kalkulacja

Oryginalna bryła kontra miejskie „wozidło”

Jako początek stosowania nietypowej linii nadwozia w Priusie należy uznać jego drugą generację. Wtedy to projektanci uznali, że dach będzie mocno opadać ku tyłowi, a szyba zostanie podzielona na dwie części. Wygląd flagowej hybrydy Toyoty jest oczywiście kwestią gustu, ale spoglądając obiektywnie na nadwozie, trudno odmówić mu oryginalności. 17-calowe aluminiowe felgi, dostępne bez dopłaty w wersjach Premium i Prestige, idealnie pasują do stylistyki Priusa. Całość kipi nowoczesnością i jest lekko futurystyczna, ale pełne znaczenie tego drugiego określenia pozostawmy lepiej do oceny wnętrza.

fot. mat. prasowe

Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL

Zasiadając do Priusa możemy poczuć się niecodziennie. Całość kipi nowoczesnością i jest lekko futurystyczna.


Yaris w wersji HSD (skrót od Hybrid Synergy Drive – stosowany również w Priusie) różni się od pozostałych wersji silnikowych agresywniej stylizowanym przednim zderzakiem, przednimi kloszami lamp z ksenonami oraz tylnymi z diodami LED. Jest też niebieski kolor przewodni, który wypełnia logo umieszczone nad grillem oraz na klapie bagażnika. Zabieg ten znamy już z Priusa – podobnie jak emblematy informujące nas o technologii napędowej małej Toyoty. Poza wspomnianymi różnicami, mamy do czynienia z nowoczesnym projektem, znanym ze „zwykłego” Yarisa.

fot. mat. prasowe

Toyota Yaris Hybrid 100 Dynamic

Yaris w wersji HSD różni się od pozostałych wersji silnikowych agresywniej stylizowanym przednim zderzakiem, przednimi kloszami lamp z ksenonami oraz tylnymi z diodami LED.


Futurystycznie lub zupełnie zwyczajnie

Zasiadając do Priusa możemy poczuć się niecodziennie. Potężna konsola centralna momentalnie ściąga całą naszą uwagę i właściwie zawiera większość narzędzi potrzebnych do jazdy, jak i tych mniej istotnych. Aby nie zostać pochłoniętym przez masę różnych wskaźników, schematów i tym podobnych rysunków oraz móc skupić się lepiej na samym designie, pozostawiamy samochód w spoczynku. Wspomniana konsola centralna „wisi” na dość wysokim pułapie, dzięki czemu gałka zmiany biegów jest umieszczona w wygodnym miejscu, blisko przycisków do obsługi nawiewów czy ekranu dotykowego, jednocześnie nie przeszkadzając w ich obsłudze.

fot. mat. prasowe

Toyota Prius 1.8 HSD Prestige FL - konsola centralna

Potężna konsola centralna momentalnie ściąga całą naszą uwagę i właściwie zawiera większość narzędzi potrzebnych do jazdy, jak i tych mniej istotnych.


 

1 2 3

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: