eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i10 idealny w mieście

Hyundai i10 idealny w mieście

2015-06-24 15:57

Przeczytaj także: Hyundai i10 1.0 MPI Comfort przyspieszy bicie serca


Testowany egzemplarz wyposażono w silnik, który jest aż nadto wystarczającym napędem dla tego auta. Pojemność litra i ćwiartki pozwoliła na wygenerowanie 87 KM, dzięki czemu i10 jest dynamiczne. Jeździłem i20 z takim samym silnikiem, które również nie było ospałe, więc w mniejszym i10 moc czuć dość dobrze i silnik „daje radę”. Zwłaszcza gdy miniemy rogatki miasta i wjedziemy na drogę ekspresową. I10 śmiało radzi sobie z prędkościami okolic 130 km/h. Niestety im szybciej tym głośniej. Pamiętajmy jednak , że auto nadal ma niecałe 90 koni mechanicznych, więc w pełnym składzie w górzystym terenie musimy kręcić silnik do wysokich obrotów. Dla uzupełnienia dodam, że v-max i10 to 167 km/h, a do setki rozpędza się w 14,3 sekundy.

fot. mat. prasowe

Hyundai i10 - bagażnik

Bagażnik posiada 212 litrów pojemności


Prawdziwym żywiołem i10 jest jednak miasto, gdzie dzięki swoim wymiarom, krótkiej skrzyni biegów (5-biegowy manual) autko śmiało może zmieniać pasy i dążyć szybko do celu. Radzę uważać jednak na dziury i wyrwy, ponieważ i10 tłumi nierówności wybiórczo. Taki efekt przez raczej twarde zestrojenie zawieszenia.

Na szczęście i10 nie przeczy logice swojego powstania, bo mimo dużego silnika spala umiarkowane ilości paliwa. Już nie raz negatywnie zaskakiwało mnie małe auto, które paliło jak alkoholik na imprezie. Z hyundaiem i10 jest inaczej! Średnio na trasie śmiało na wyświetlaczu komputera pokładowego można zobaczyć cyfrę 4-5 litrów. W mieście benzyny 95 i10 potrzebuje około 6 – 6,5 litra na 100 km. Oznacza to tyle, że Hyundai i10 jest ekonomiczny! Ostatnio również pozytywnie zaskoczyła mnie Elantra, więc Hyundai trzyma poziom.

fot. mat. prasowe

Hyundai i10 - silnik

v-max i10 to 167 km/h, a do setki rozpędza się w 14,3 sekundy.


A ile takie wozidełko kosztuje? Właśnie tutaj zaczynają się kolejne schody, ponieważ w najuboższej wersji silnikowej i wyposażenia i10 można nabyć za 34900 zł. Nasz egzemplarz z mocniejszym motorem i ładniejszym wyposażeniem dobił do kwoty 47 tysięcy złotych, a nie posiadał wszystkich dodatków, które Hyundai oferuje. Trochę to jednak za dużo, ale na osłodę producent dorzuca aż pięcioletnią gwarancję.

Hyundai i10 nie jest autem uniwersalnym - w niektórych aspektach jest lepszy od swojej konkurencji, w niektórych niestety nie. Pozytywne jest jednak to, że koreańskie auto w ogóle nie odbiega od tego, do czego przyzwyczaili nas jego rywale z Europy i jest dla nich godną alternatywą. To, czy klient w salonie postawi na Hyundai będzie zależeć już tylko od jego upodobań i gustu, bo niczego na starcie, wybierając wschodnią markę, na pewno nie straci!

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Więcej na ten temat: Hyundai i10, Hyundai, testy samochodów, samochody, auta

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: