eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Komfortowy Ford C-MAX 1.5 EcoBoost Titanium

Komfortowy Ford C-MAX 1.5 EcoBoost Titanium

2015-11-13 00:30

Przeczytaj także: Ford Grand C-Max godny polecenia


Zmodyfikowano system Active City Stop, zapobiegający kolizjom lub ograniczającym ich skutki i automatycznie uruchamiający hamulce do prędkości 50 km/h. Większy zakres pracy (od 8 do 180 km/h) ma system Pre-Collision Assist, wspierający kierowcę podczas szybszej jazdy, emitujący sygnał dźwiękowy w razie zagrożenia i ostatecznie uruchamiający hamulce. Auto zyskało też nowy, inteligentny tempomat. C-MAX potrafi nie tylko sam zaparkować równolegle (Active Park Assist) i pomóc przy parkowaniu prostopadłym. Po ingerencji w elektronikę, system pomaga tez przy wyjeździe z miejsca równoległego (Park Out Assist). Auto ma też system Cross Traffic Alert, ostrzegający kierowcę wyjeżdżającego tyłem z parkingu przed innymi pojazdami, które mogą nadjechać z lewej i prawej strony.

fot. mat. prasowe

Ford C-MAX 1.5 EcoBoost Titanium - tył

Tył zmienił się natomiast mniej niż przód, ale kilka stylistycznych smaczków z jednej strony podkreśla przynależność do gamy, a z drugiej - indywidualizuje charakter tego modelu.


Wrażenia z jazdy


Podróżowanie minivanem Forda jest przyjemniejsze niż dotychczas. We wnętrzu przy prędkości autostradowej jest cicho i spokojnie. To zasługa lepszych wygłuszeń komory silnika i kabiny, innych uszczelek i grubszych szyb bocznych. Zawieszenie? Jak to u Forda, zapewnia komfort podróżowania, a przy okazji skutecznie tłumi niedoskonałości nawierzchni. Wprawdzie Ford twierdzi, że auto jest twardsze niż w przypadku poprzednika, ale... katując auto na testowej, bardzo krętej drodze odniosłem wrażenie, że…. jest zdecydowanie odwrotnie. Jest delikatniejsze i jakby bardziej komfortowe, ale w ostrych łukach C-MAX jakby lekko „pływał”. Wada? Zdecydowanie NIE. Owo pływanie jest tak delikatne, że… może być tylko moim subiektywnym odczuciem...

Benzynowe silniki z serii EcoBoost, to nie tylko ekologia, ale też (przynajmniej teoretycznie) ulga dla kieszeni. Według katalogu, auto z 6-stopniową skrzynią manualną (takim właśnie jeździłem) powinno konsumować 5,1 litra na trasie, 8,9 w mieście i 6,5 średnio. W redakcyjnym teście auto w mieście zasysało 9,5 litra, a w trasie około 6. Średnia z testu wyniosła nieco poniżej 7 litrów.

Okiem przedsiębiorcy


C-MAX w odróżnieniu od Mondeo czy Focusa nie jest największym handlowym hitem Forda. Tamte auta kochają floty. Prezentowany model to auto zdecydowanie bardziej rodzinne. Choć i we flotach daje się fordowskiego minivana spotkać. Tak jak inne Fordy, C-MAX jest w zasadzie bezawaryjny i dobrze sprawdza się w codziennej eksploatacji.

Jego koszt zakupu waha się od około 68 do ponad 108 tysięcy. Oczywiście, bez opcji dodatkowych. Ford posiada spory wachlarz usług finansowych. W przypadku kredytu okres umowy może trwać od 6 do 60 miesięcy, wpłata własna wynosi minimum 10%, ale istnieje możliwość sfinansowania nawet 100% wartości pojazdu. Raty kredytu są równe lub malejące. Z kolei umowę leasingową można zawierać nawet na 84 miesiące, z opłatą wstępną od 1% i ratami równymi lub dostosowanymi do własnych potrzeb.

Podsumowanie


Ford C-MAX to idealny przykład jak przeprowadzić lifting. Uwzględnić uwagi odbiorców, zastosować niezbędne poprawki i przede wszystkim nie dotykać tego, co jest dobre. Dzięki tej konsekwencji w działaniu, auto lepiej wygląda i jest bardziej „smart” w obsłudze.

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Ford C-MAX, Ford, testy aut, testy samochodów, minivan

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: