eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i20 Coupe 1.2 MPI Comfort sportowy tylko z wyglądu

Hyundai i20 Coupe 1.2 MPI Comfort sportowy tylko z wyglądu

2015-12-14 15:38

Przeczytaj także: Hyundai i20 1.4 CRDi Comfort dla europejskiego odbiorcy?


Wrażenia z jazdy


Jak jeździ i20 Coupe? No cóż, niespiesznie. Wprawdzie reakcja na gaz jest stosunkowo szybka, ale nie idzie z nią w parze wzrost obrotów silnika. Wspomniany już wyżej maksymalny moment (122 Nm) dostępny jest "za wysoko". Morał z tego jest taki, że wyprzedzanie na trasie najlepiej zaczynać od trzeciego biegu, a silnik kręcić do oporu. Przy jeździe autostradowej zabrakło mi szóstego biegu, który uspokoiłby prace niewielkiej w sumie jednostki napędowej. A propos biegi, praca przekładni daje sporo frajdy. Działa bowiem precyzyjnie, skok lewarka jest stosunkowo krótki. Także przełożenia, jakby wbrew charakterowi auta, są stosunkowo krótkie. Czy mały silnik ma jakieś plusy? Otóż, ma jeden, zasadniczy. Jest nim oszczędność. Jeżeli już przetrawimy fakt, że nie każdy coupe to… sport coupe, okaże się, że w trasie auto zadowala się około 5 litrami benzyny, a w mieście spala 6,8 litra. Nasza średnia z całego testu wyniosła 5,4 litra i jest to wynik co najmniej niezły.

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 Coupe 1.2 MPI Comfort - przód

Przednia szyba „coupety” została mocniej pochylona, a linię dachu obniżono o 25 mm.


Ponieważ Hyundai wykorzystał tradycyjny przepis na konstrukcję podwozia (kolumny MacPhersona ze stabilizatorem z przodu i belka skrętna z tyłu) nie spodziewajmy się sportowego prowadzenia. Zestrojenie tego zestawu zostało zaprojektowane zdecydowanie pod kątem komfortu. Podobnie jest z układem kierowniczym. Wspomaganie elektryczne daje komfort prowadzenia, ale nie zapewnia bezpośredniości. Reasumując, i20 Coupe prowadzi się jak typowe autko segmentu B.

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 Coupe 1.2 MPI Comfort - tył

Specjalnie dla tego modelu zaprojektowano lampy tylne i od nowa ukształtowano zderzak.


Okiem przedsiębiorcy


Koreański przedstawiciel segmentu B nie jest najtańszą rynkową propozycją. W zależności od wersji kosztuje od około 52 do 65 tys. złotych. Europejska konkurencja potrafi kosztować mniej! Gwoli ścisłości trzeba przyznać, że porównanie standardowego wyposażenia Europa-Korea wypada zdecydowanie na plus dla Korei!

fot. mat. prasowe

Hyundai i20 Coupe 1.2 MPI Comfort - z przodu

W zależności od wersji auto kosztuje od około 52 do 65 tys. złotych.


Jak kupić Hyundaia? W polskiej ofercie marka ma dość szeroki wachlarz finansowy. Klienci indywidualni zainteresowani zakupem testowanego modelu mogą wybrać jeden z dwóch wariantów kredytowych: 50/50 (wpłata początkowa 50% ceny pojazdu, oprocentowanie 0%, okres kredytowania 12 miesięcy) lub 3×33 (wpłata początkowa 33,4% ceny pojazdu, oprocentowanie 0%, ubezpieczenie od 2,99%, okres kredytowania 24 miesiące, druga wpłata po 12-tym, a trzecie po 24 miesiącu umowy). Dla firm Hyundai przygotował leasing finansowy (od 12 do 60 miesięcy) i operacyjny (od 24 do 60 miesięcy). W obu przypadkach wpłata początkowa może wynosić od 0%, a wiek pojazdu plus okres leasingu nie mogą przekroczyć 11 lat.

Podsumowanie


Reasumując, Hyundai i20 Coupe oferuje bardzo atrakcyjne i pojemne nadwozie oraz oszczędny silnik. Niestety, nie należy do najtańszych na rynku. W ofercie zabrakło też silnika godnego sportowego wyglądu auta. Plusy? Na pewno bogate wyposażenie standardowe, pojemne (pomimo typu nadwozia) wnętrze i duży, a na nawet bardzo duży bagażnik. Czy to są wystarczające do przekonania tych nieprzekonanych atuty? Moim zdaniem, tak…

poprzednia  

1 2

oprac. : Artur Balwisz / NaMasce.pl NaMasce.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: