eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Skoda Superb nie rozczarowuje

Skoda Superb nie rozczarowuje

2015-12-29 15:52

Przeczytaj także: Skoda Superb 2.0 TDI Laurin&Klement


Emocji próżno szukać też w jeździe Superbem. Mimo, że pod maską znajduje się 190-konny turbodiesel o pojemności 2 litrów i legendarnym oznaczeniu TDI. Teoretycznie dane techniczne obiecują 400 NM maksymalnego momentu obrotowego oraz sprint do setki w 7,6 sekundy, a „zamknięcie” licznika przy 229 km/h to autem jeździ się dostojnie. Owszem , Superbowi nie brakuje mocy i dynamiki, lecz jego ustawienia po prostu nie nastrajają do szybkiej jazdy.

fot. Jakub Głąb

Skoda Superb - dźwignia biegów

Obsługa wszystkiego jest prosta, a ergonomiczne rozmieszczenie przycisków pozwala szybko odnaleźć się w wnętrzu tego auta, ale nie jest tu tak elegancko jak w Passacie.


Nie zmieniają też tego nawet tryby pracy, których jest 4 (Comfort, Normal, Sport i Indyvidual). Auto zestrojono dosyć miękko i jego głównym zadaniem jest pokonywanie kolejnych kilometrów w jak najbardziej komfortowy sposób. Czuć to od razu po rozpoczęciu podróży i dociśnięciu gazu, czy samym układzie kierowniczym. Tak jak mówiłem, epitet „dostojny” jest idealnym określeniem jazdy tym samochodem. Nie oznacza to jednak, że prowadzenie Superba męczy lub jest bardzo nudne – co to, to nie!

fot. Jakub Głąb

Skoda Superb - kanapa

W środku elektrycznie regulowane i podgrzewane lub wentylowane fotele (również z tyłu).


W dystyngowanym prowadzeniu pomaga świetne DSG z 6 przełożeniami (i ewentualnym trybem S lub M z manetkami przy kierownicy). Za pomocą tej szybkiej skrzyni możemy oddać się spokojnej jeździe, w której pomoże również aktywny tempomat. Na wszystkie niespodzianki atmosferyczne przygotowany jest dołączany elektrycznie napęd 4×4 ze sprzęgłem Haldex. Przy takiej aurze jak za oknem (deszczowe przymrozki) rozwiązanie idealne! Posiadanie takiego napędu na pewno uspokaja również podczas planowania najbliższego wyjazdu na narty lub na szalonego Sylwestra.

fot. Jakub Głąb

Skoda Superb - wnętrze

Przestrzeń znaną ze Skody widać w Superbie na pierwszy rzut oka.


Automat oraz napęd na wszystkie łapy wpływa jednak na spalanie samochodu. Według mnie 10 litrów ON w mieście to akceptowalna liczba. Oczywiście jest to wartość adekwatna do wielkomiejskich korków i spóźnień na porządku dziennym. W trasie spokojnie na ekranie komputera pokładowego między zegarami można zobaczyć nawet 6 litrów. Dzięki temu i bakowi o pojemności 66 litrów zasięg auta zatankowanego pod korek to ponad 1000 kilometrów. Minimalna wartość spalania jaką podaje czeski producent to 4 litry… – chyba muszę poćwiczyć ecodriving.

Cenowo Superba rozpoczyna kwota 79 500 zł za najmniejszy silnik benzynowy 1.4 TSI. W konfiguracji z dwulitrowym dieslem to wydatek 102 500 zł. Nasz testowy egzemplarz to koszt 178 700 zł, gdzie samo wyposażenie dodatkowe podniosło rachunek o ponad 20 tys. zł. Fakt jednak, że do auto mało co mógłbym jeszcze dołożyć. To dużo, ale w porównaniu choćby do VW, chyba starczyłoby jeszcze na firmowe Citigo lub Fabię.

To powoduje, że Superb trafi na pewno do wielu firm, ale także prywatnych domów. Ja większość testu spędziłem jednak na fotelu kierowcy, więc mam mieszane uczucia odnośnie jego kupna. Dla wszystkich pasażerów jednak Superba bardzo polecam. Rodzina z tej limuzyny Skody na pewno będzie zadowolona – w końcu kierowca to tylko jedna osoba, a żyjemy w demokracji!

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: