eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i30 coupe nie do końca sportowy

Hyundai i30 coupe nie do końca sportowy

2016-01-20 00:30

Przeczytaj także: Hyundai i30 Turbo - za mało na rasowego hot-hatcha


Wiemy oczywiście, że Hyundai nigdy "Premium" nie będzie, a co z tym sportem? Mamy tu taki tryb układu kierowniczego, który faktycznie utwardza ruchy kierownicy, a także zawieszenie, które zostało twardziej zawieszone niż standardowe i30. Z przodu pojawi się McPherson, a z tyłu zawieszenie wielowahaczowe. Nie robi to jednak z i30 auta bardzo surowego, którym ciężko się jeździ. Powiedzmy, że w tych kwestiach jest inaczej.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 coupe - fotele

Niestety jak to na trzydrzwiowe kompakty przystało miejsca w i30 Coupe nie ma za wiele.


Niewiele to jednak daje, ponieważ pod maską testowanego egzemplarza pojawił się cichy silnik 1,6 GDI o mocy 135 KM. To wolnossący motor, który napędza 1286-kilogramowe auto do setki w 11 sekund, a swoje rozpędzanie zatrzymuje przy prędkości 190 km/h. Z przekąsem dodam, że niektóre minivany robią to szybciej, a ich granica prędkości jest dalej.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 coupe - wnętrze

We wnętrzu auta od razu rzuca się w oczy brązowa skórzana tapicerka pokrywające wszystkie fotele i30 Coupe.


By jednak tego było mało, silnik ten zestawiono w naszym egzemplarzu z automatyczną skrzynią biegów. Taki zabieg całkowicie zabił radość z jazdy tym autem. Bez tej powolnej skrzynii automatycznej auto nie stałoby się super sportowe, ale jeździłoby bardzo poprawnie. A tak kolejny minus dla Hyundaia. Odnośnie automatów muszą się jeszcze sporo nauczyć. Ponadto ta 6-biegowa przekładnia podnosi spalanie samochodu, radzę nie zaznaczać tej opcji przy kupnie.

fot. mat. prasowe

Hyundai i30 coupe - deska rozdzielcza

Sam projekt deski rozdzielczej jest jednak już dużo nowocześniejszy niż w poprzedniej generacji lub Elantrze.


Okiem przedsiębiorcy


W mieście samochód pali około 10 litrów na 100 km i ciężko zejść poniżej tej wartości. W trasie uda Wam się przejechać 100 kilometrów za około 8 litrów, aczkolwiek uważając na zbyt dynamiczną jazdę. Wspomniany automat to koszt dodatkowych 4 tys zł, ponieważ bazowo i30 coupe z silnikie 1,6 kosztuje lekko ponad 61 tys. złotych. Nasz wypasiony egzemplarz to koszt ponad 35 000 zł więcej. Oprócz automatu złożyło się na to wiele opcji wyposażenia jak skóra, łączność BT, tempomat, dwustrefowa klimatyzacja, dotykowy ekran i wiele innych.

Dlatego też Hyundai i30 Coupe ma wiele zalet, ale też dwie ważne wady. Po pierwsze niepotrzebny automat oraz pozycjonowanie go na sportowca przez samą markę. Po wejściu na rynek i30 Turbo sytuacja się na szczęście zmieniła, a jeśli wybierzecie to auto z manualem, to oprócz zaoszczędzonych nerwów i pieniędzy zyskacie ponad sekundę do przyspieszenia. Chyba dobra propozycja? Mało? To nie zapomnijcie jeszcze o 5-letniej gwarancji Hyundaia!

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Auto-strefa.pl Auto-strefa.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: