eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mercedes-Benz Citan 111 CDI - gwiazda wśród dostawczaków

Mercedes-Benz Citan 111 CDI - gwiazda wśród dostawczaków

2016-02-03 00:40

Przeczytaj także: Mercedes-Benz Citan Furgon 109 CDI do ciężkiej pracy


Wrażenia z jazdy


Pod względem prowadzenia, Citan to według mnie jeden z liderów w swoim segmencie. I trudno to rozsądnie wytłumaczyć. Karoseria przechyla się na boki, a układ kierowniczy nie ma nic wspólnego z oddziałem AMG, ale i tak w porównaniu do konkurencji auto daje kierowcy sporo pewności. Ogromną zaletą jest układ napędowy. Silnik wyróżnia się elastycznością, a skrzynia - wystarczającą precyzją. Nie można mieć też zastrzeżeń do kultury pracy, aczkolwiek przydałoby się nieco lepsze wyciszenie komory.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Citan 111 CDI - z przodu

Charakterystyczną częścią Citana jest pas przedni z ładnie narysowanymi reflektorami, dużym grillem z chromowanymi żebrami i gwiazdą w jego środku.


Choć to moje maksymalnie subiektywne odczucia, jazda Citanem nie przypomina aut typowo dostawczych. Owszem, kubatura wnętrza jest charakterystyczna, ale pewne zachowanie, nawet przy wysokich prędkościach pozwala na zapomnienie o "pracowniczym" rodowodzie. Co więcej, manewrowanie, mimo powiększonego rozstawu osi, nie stanowi najmniejszych problemów, co jest zasługą świetnej widoczności. Citan ma też niezłe zawieszenie, które skutecznie tłumi nierówności, także te poprzeczne. Sprawdzi się więc i w mieście, i na trasie. Użytkowanie go na co dzień, jak i od święta czy w wakacje ma zatem równie duży sens.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Citan 111 CDI - przód

Pod względem prowadzenia, Citan to jeden z liderów w swoim segmencie.


Okiem przedsiębiorcy


Za Citana ze zwiększonym rozstawem osi trzeba zapłacić co najmniej 99 248 zł. Po odliczeniu podatku VAT zostaje 80 690 zł. Wiem, wiem, dość dużo, ale to Mercedes. Poza tym, auto ma od razu pod maską 110-konnego diesla, a nie jakiś silnik z pralki. Egzemplarz testowy wzbogacony o kilka dodatków to koszt 113 223 zł (92 052 zł bez VAT). Nie miał jednak żadnych braków wyposażeniowych.

fot. mat. prasowe

Mercedes-Benz Citan 111 CDI - z przodu i boku

Za Citana ze zwiększonym rozstawem osi trzeba zapłacić co najmniej 99 248 zł.


Osoby zainteresowane zakupem auta na kredyt mogą liczyć na umowę na okres od 12 do 72 miesięcy. Co ważne, oferta dotyczy także pojazdów używanych, jednakże wtedy konkretny egzemplarz i czas trwania kredytu nie mogą łącznie przekroczyć 10 lat. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing z umową od 24 do 60 miesięcy. Pozostałe warunki ustalane są indywidualnie, dlatego można liczyć na dogodne formy spłaty.

Podsumowanie


Mercedes-Benz Citan nie ukrywa swojego dostawczego rodowodu. I bardzo dobrze, bo wcale nie musi. Oszczędny silnik, dobrze rozplanowane wnętrze i godne wyposażenie bronią się same. W wersji 7-osobowej sprawdzi się nie tylko w roli auta do pracy, ale także dla dużej rodziny, która podczas pakowania na dłuższy wyjazd nie lubi uprawiać sztuki kompromisu.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: