eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Jetta 2.0 TDI 150 KM – szara codzienność

Volkswagen Jetta 2.0 TDI 150 KM – szara codzienność

2016-02-04 00:50

Przeczytaj także: Volkswagen Jetta 2.0 TDI DSG Highline po kuracji odmładzającej


Centralne miejsce zajmuje nie najnowszy już system z nawigacją i mapą Europy „Discover Media”, który skrywa oprócz standardowych funkcji wiele udogodnień. Jednym z nich jest sławny MirrorLink, ale również App-Connect, który pozwoli na połączenie się z Internetem za pomocą naszego telefonu. Niestety, jak już wiadomo, działanie systemów nie jest możliwe za pomocą wszystkich komórek. Ciekawym rozwiązaniem znanym już w VAGu jest Jukebox, który akurat w Jettcie przechowywał swoje dane na karcie SD. Samo audio działa dobrze, ale jest to standardowy zestaw niesygnowany żadnym znanym producentem. Warto dodać, że wyświetlacz nawigacji jest oczywiście dotykowy, a także pokazuje obraz z kamery cofania.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Jetta 2.0 TDI 150 KM - z boku

Nadwozie tego sedana o długości 4659 milimetrów jest po prostu przeciętne.


Jeśli chodzi o przestrzeń w aucie, to Jetta jest naprawdę przestronnym samochodem. Dotyczy to zarówno przednich siedzeń (głębokie i wygodne, a także podgrzewane), jak i tylnej kanapy. Zasiądą na niej nawet wysocy pasażerowie. By podróż była jednak komfortowa będzie to raczej dwójka osób. O dobry klimat wspólnego podróżowania zadba za to automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Jetta 2.0 TDI 150 KM - z przodu

Z przodu pojawił się grill znany z Passata oraz reflektory biksenonowe ze światłami do jazdy dzienne w technologii LED.


Natomiast o naszą kieszeń oraz bezawaryjność zadba sprawdzona konstrukcja dwulitrowego turbodiesla o mocy 150 koni mechanicznych. Ta wysokoprężna jednostka doskonale napędza to 1425-kilogramowe nadwozie. Maksymalny moment obrotowy na poziomie 340 NM dostępny jest już od 1750 RPM, więc auto naprawdę dynamiczne jest już „od spodu”. Razem z 6-biegową manualną przekładnią pozwala to na rozpędzenie auta do 220 km/h. Sprint do setki Jetta odbywa w 8,9 sekundy, co jest wartość zupełnie wystarczającą.

Co ważne samochód oferując niezłe osiągi gwarantuje też niskie spalanie. Nawet dynamiczna jazda po mieście obfituje w spalanie 7/8 litrów na 100 km. W trasie Jetta spokojnie może spalić ledwie ponad 4 litry, co średnio daję około 6-litrowy wynik. Dzięki takim wartościom i pojemności baku równej 55 litry zasięg auta może przekroczyć nawet 1000 km. To zaowocuje rzadszymi wizytami na stacjach benzynowych i oczywiście uśmiechem na twarzy zaglądając do swojego portfela.

By wspomagać oszczędzanie na pokładzie VW zastosowano system Start&Stop. Niestety jest on bardzo czuły, więc ruszając z wysprzęglonej dwójki samochód często gaśnie. Jednakże, w skrócie Volkswagenem Jettą jeździ się spokojnie. Samochód potrafi być dynamiczny i szybki, aczkolwiek jego układ kierowniczy oraz kompromisowe zawieszenie nie zachęca do sportowej jazdy. Auto świetnie pokonuje wszystkie ubytki na drogach oraz dobrze radzi sobie z długimi trasami. Nie męczy kierowcy, tylko bardzo dobrze mu służy. Stąd moje stwierdzenie o doskonałym przeznaczeniu tego samochodu jako auto służbowe. Flotowcy byliby z niego naprawdę zadowoleni – ekonomiczny, szybki i nieźle wyposażony.

Problem mogłaby mieć jednak firma zakupując Jettę. O ile bazowa wersja takiego Volkswagena można już mieć za 72 570 złotych, a wiele aut z rocznika 2015 jest teraz w korzystnych cenach po rabacie. Najniższe ceny dotyczą jednak najmniejszych silników benzynowych 1.2 o mocy 105 KM. Wersja z mocnym, dwulitrowym dieslem to wydatek około 91 tysięcy złotych. Testowy egzemplarz został uzupełniony m.in. o system bezkluczykowy, biksenony i wspomniany system itp., co podniosło kwotę na rachunku o prawie 24 tys. złotych. Końcowa kwota to: 119560 zł. To stanowczo za dużo, patrząc na konkurencję.

Jak widać na drogach, model Jetta nie jest najpopularniejszym modelem niemieckiego producenta w Polsce. Jego istnienie podyktowane jest faktem zapotrzebowania rynku, również flotowego na takie sedany, bo mimo wszystko Jetta to jednak dużo tańsza propozycja niż Passat. Dlatego ten model jest rozsądnym wyborem, aczkolwiek kierowanym raczej rozumem niż sercem.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: