eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Audi Q7 3.0 TDI tiptronic quattro - jakość i komfort

Audi Q7 3.0 TDI tiptronic quattro - jakość i komfort

2016-02-15 14:34

Przeczytaj także: Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi po liftingu


Wrażenia z jazdy


Pod wieloma względami Q7 reprezentuje bardzo wysoki poziom. Pod względem prowadzenia jest jednak liderem segmentu. Skąd ten wniosek? Testowane Audi, mimo masy własnej przekraczającej dwie tony, zachowuje się niezwykle sprawnie podczas dynamicznych zmian toru jazdy. Wpisuje się w zakręty, jak znacznie lżejsze auta o niżej położonym środku ciężkości. Duża w tym zasługa precyzyjnego układu kierowniczego i wspomnianej już tylnej osi skrętnej. Co równie istotne, świetnie hamuje.

fot. mat. prasowe

Audi Q7 3.0 TDI tiptronic quattro - z boku

Auto ma ponad 5 metrów długości i niemal 2 metry szerokości.


Zawieszenie pneumatyczne to natomiast ukłon w stronę komfortu. Tłumi nierówności, nawet te poprzeczne w bardzo dyskretny sposób. Może nad nimi nie przelatuje, ale z pewnością delikatnie przepływa. Warto również wspomnieć o szybach dźwiękoszczelnych, które w połączeniu ze świetnie wyciszoną komorą silnika i wygłuszonymi drzwiami tworzą... izolatkę. Dodam, że bardzo luksusową izolatkę.

Z kolei możliwość wyboru trybu jazdy pozwala na dostosowanie charakteru auta do panujących aktualnie warunków. Audi drive select to nie żaden detal marketingowy, tylko sprawnie działający system. Dla przykładu, wariant jazdy dynamicznej usztywnia układ kierowniczy, zawieszenie i wyostrza reakcję na gaz oraz pracę skrzyni biegów. W trybie terenowym zmienia się natomiast rozdział momentu obrotowego, a prześwit zostaje wyraźnie zwiększony, co znacznie ułatwia pokonywanie przeszkód. Każda wybrana opcja wiąże się zatem z modyfikacją właściwości układu napędowego.

fot. mat. prasowe

Audi Q7 3.0 TDI tiptronic quattro - z tyłu i boku

Swoim wyglądem, niemiecki SUV zdaje się mówić: "jestem duży, mogę dużo".


Okiem przedsiębiorcy


Prezentowany model jest ukłonem w stronę zamożnych klientów szukających SUV-a ze świata premium. A i owszem, nie jest najtańszy. Podstawowe Q7 kosztuje 270 200 zł. Sztuka z 272-konnym dieslem to wydatek co najmniej 307 600 zł. Z kolei na egzemplarz testowy, wyposażony w ogromną liczbę dodatków, trzeba przeznaczyć 522 660 zł. Dużo? Wszystko zależy od punktu widzenia...

fot. mat. prasowe

Audi Q7 3.0 TDI tiptronic quattro - tył

W konfiguracji 7-osobowej, elektrycznie sterowana klapa skrywa 295 litrów wolnej przestrzeni.


Przy tak wysokich kwotach istotne są warunki finansowania. Standardowe warunki kredytowe to: umowa na okres od 12 do 84 miesięcy, wkład własny od 0%, prowizja bankowa od 0% i oprocentowanie od 2,99%. Inną opcją jest Audi Perfect Credit z okresem kredytowania 36-48 miesięcy, opłatą wstępną od 10%, oprocentowaniem od 0,99%, prowizją bankową od 0% i jedną z trzech opcji na koniec: zwrotem pojazdu (z opcją zmiany), spłatą w ratach bądź spłatą jednorazową.

fot. mat. prasowe

Audi Q7 3.0 TDI tiptronic quattro - przód

Podstawowe Q7 kosztuje 270 200 zł.


Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast Classic Leasing z opłatą wstępną od 10 do 45%, umową na 24, 36, 48 lub 60 miesięcy, ratami dostosowanymi do własnych potrzebi wartością końcową od 1 do 25% wartości auta. W aktualnej promocji jest także Audi Perfect Lease z umową na okres 24 lub 36 miesięcy, opłatą wstępną od 0 do 30% i 2 opcjami na koniec: zwrotem albo wykupem pojazdu.

Podsumowanie


Już pierwsza generacja Audi Q7 uchodziła za synonim jakości i komfortu. Najnowsze wcielenie dorzuca do tego zestawu bardzo wysoki komfort i świetne właściwości jezdne, których nie powstydziłby się żaden samochód z lekkim, sportowym zacięciem. Niemiecki SUV jest więc jednym z najlepszych graczy w swoim segmencie, na którego warto postawić.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Audi Q7, Audi, suv, testy samochodów, testy aut, samochody

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • narinea / 2016-02-16 19:08:46

    Dużych SUVów jest całkiem sporo ale niewiele jest aut prawdziwie luksusowych. Niewątpliwie należy do nich QX70, z doskonałym wyposażeniem, rewelacyjnym designem i komfortem jazdy jakiego nie ma żadne auto. odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: