Lexus GS 200t F-Sport – mały silnik, wielki charakter!
2016-04-05 11:49
Przeczytaj także: Lexus GS 300 h - kilometry odprężenia
To, co jednak najbardziej urzeka w Lexusie GS to prowadzenie, które jest sportowe, gdy chcemy jeździć szybko, wyważone i dostojne, jeśli chcemy po prostu odpychać się do przodu. Lexus nastraja do siebie bardzo pozytywnie od pierwszych kilometrów i do końca, a przejechałem nim ok. 1300 km, nie znudziła mi się w nim ani jazda dynamiczna, ani ta pozbawiona emocji. Bardzo czytelnie pracuje układ kierowniczy, który utwardza się po przekręceniu pokrętła sterującego trybami jazdy w tryb sport. Świetnie pracuje zawieszenie – w trybie sport czuć, że samochód jest bardziej wrażliwy na wszelkie nierówności, a skok amortyzatora jakby mniejszy. Sportowy tryb powoduje również szybszą reakcję na gaz, przekazując jednocześnie skrzyni biegów, że ma biegi mocniej przeciągać i szybciej zrzucać. Gdy dodamy do tego możliwość całkowitego wyłączenia kagańców, to przy napędzie na tył (rewelacja!), mamy po prostu wymarzone auto do pokonywania zarówno długich jak i krótkich tras.
fot. mat. prasowe
Lexus GS 200t F-Sport - tył
Nie jeździłem innym GS-em, więc nie wiem czy to wszystko jest zasługą pakietu F Sport, nad którym pracował ten sam zespół, który stoi za konstrukcją kultowego supersamochodu LFA, ale mając w pamięci tygodniową przygodę z prezentowanym tu autem, muszę powiedzieć, że mam swojego faworyta w klasie wyższej średniej. Audi A6, BMW 5, Mercedes klasy E – jesteście, nie zapomniałem o tym, ale gdybym kupował reprezentacyjną limuzynę, wybrałbym najbardziej pasujące do trzydziestolatka auto w tej klasie. A jest nim Lexus GS. Czy z tym silnikiem? Chyba tak, bo to na co dzień naprawdę wystarczająca jednostka, choć mogłaby mniej palić w trybie eco.
Lexusa GS kupicie już za 189 tys. zł. Prezentowany tu GS 200t F Sport to wydatek minimum 265 tys zł i ja proponuję tę właśnie wersję. I umówmy się – konkurencja wcale nie jest tańsza.
oprac. : Adam Gieras / Motoryzacyjnie Pod Prąd
Przeczytaj także
-
Lexus LC 500 CV - piękny kabriolet z genialnym silnikiem
-
Lexus UX 250h F Sport - futurystyczny design, ekologiczna technologia
-
SUV-y Lexusa - który wybrać?
-
Lexus RC 300h - owca w wilczej skórze
-
Lexus RC F. Narowisty kiedy chcesz, spokojny gdy potrzebujesz
-
Dystyngowany Lexus LS 500h Omotenashi
-
Lexus GS 300h Elegance - ekologiczny i modny
-
5 minut z Lexus LC500h
-
Renault Megane Grandtour GT 1.6 TCe 205 - spokojny brutal
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)