eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Mazda CX-3 2.0 SKY-G 4x4 SkyPASSION o krok przed konkurencją

Mazda CX-3 2.0 SKY-G 4x4 SkyPASSION o krok przed konkurencją

2016-05-07 00:40

Przeczytaj także: Mazda CX-3 2.0 150 KM 4×4 - na przekór modzie


Wrażenia z jazdy


Miejskie crossovery miewają problemy na autostradach i drogach ekspresowych. Są wrażliwe na boczne podmuchy wiatru i przy wyższych prędkościach ujawniają lekkie braki w precyzji układów kierowniczych. Mazda CX-3 jest wyjątkiem potwierdzającym regułę. Bez warunku na prędkość, samochód prowadzi się bardzo pewnie. Nawet gwałtowne zmiany toru jazdy nie wybijają go z równowagi. Co równie ważne, podsterowność ujawnia się tylko w skrajnych przypadkach, a przechyły karoserii są stosunkowo niewielkie, co spodoba się kierowcom lubiącym pokonywanie górskich serpentyn.

fot. mat. prasowe

Mazda CX-3 2.0 SKY-G 4x4 SkyPASSION - przód

Podstawowy wariant, czyli 2.0 SKY-G (120 KM) z wyposażeniem SkyGO to koszt 68 400 zł.


Dwulitrowa jednostka napędowa i 6-biegowa przekładnia manualna to natomiast bardzo zgrany duet. Jeśli chodzi o kulturę pracy nie można mieć najmniejszych zastrzeżeń. Co więcej, cieszy bardzo aksamitny dźwięk jednostki napędowej, przypominający, że downsizing stosowany przez konkurencję ma swoje wady... Jeśli chodzi o wykorzystywanie potencjału silnika, to trzeba korzystać z górnego zakresu obrotomierza. Gdy więc w grę wchodzi wyprzedzanie na ruchliwej trasie, wskazówka musi być utrzymywana powyżej trzech tysięcy. A to, rzecz jasna, wpływa na apetyt auta.

Pamiętajmy, że to miejski crossover, a zatem musi sprawdzać się... w mieście. I tutaj także nie mam większych zastrzeżeń. Oczywiście, atrakcyjna sylwetka wymusiła ograniczenie widoczności, szczególnie do tyłu, ale krótkie zwisy karoserii, a także czujniki parkowania i kamera cofania ułatwiają każdy manewr. Parkowanie w zatłoczonych miejscach nie stanowi więc żadnego problemu. Z kolei komfort jazdy należy uznać za niezły. Tłumienie nierówności stoi na dobrym poziomie, choć poprzeczne przeszkody da się odczuć w kabinie. Z pewnością zastosowanie mniejszych felg wpłynęłoby pozytywnie na tę sprawę, ale wielu stwierdzi, że dla designu warto się poświęcić...

A co ze stałym napędem na obie osie? No cóż, pakiet sportowych dodatków karoserii i niewielki prześwit jasno dają do zrozumienia, że zapuszczanie się w teren nie ma zbyt dużego sensu. Nikt jednak ze znanych mi właścicieli crossoverów nie decyduje się na pordóże poza asfaltem. Mimo tego, zjechanie na polną ścieżkę czy wjazd do lasu nie stanowią żadnego problemu. Aktywne obie osie przydadzą się przede wszystkim w niekorzystnych warunkach pogodowych, takich jak deszcz lub opady śniegu. Wtedy złapanie przyczepności i wykorzystanie mocy staje się znacznie łatwiejsze niż w przypadku "ośki".

fot. mat. prasowe

Mazda CX-3 2.0 SKY-G 4x4 SkyPASSION - tył

Bagażnik CX-3 wystarczy na weekendowy wyjazd lub tygodniowe zakupy.


Okiem przedsiębiorcy


Pozostało mi już tylko otwarcie cennika. I od razu widzę, że najtaniej nie jest... Podstawowy wariant, czyli 2.0 SKY-G (120 KM) z wyposażeniem SkyGO to koszt 68 400 zł. Z drugiej strony mamy topowy egzemplarz z 1,5-litrowym dieslem i w topowej wersji SkyPASSION za 105 tysięcy. W testowanej konfiguracji auto kosztuje natomiast 95 900 zł bez dodatków. Egzemplarz ze zdjęć, posiadający naprawdę niemal pełną listę opcji to wydatek ponad 120 tysięcy złotych. To bardzo drogo, ale Mazda nigdy nie przekonywała do siebie niską ceną. I klienci to doskonale rozumieją.

Wachlarz finansowania japońskiej marki musi być więc spory. Jeśli chodzi o kredyt to możemy liczyć na umowę na okres do 96 miesięcy z wpłatą wstępną od 0%. Dla przedsiębiorców przygotowano natomiast leasing z umową na okres od 24 do 60 miesięcy, również z wpłatą wstępną od 0%. Warto dodać, że w obu przypadkach raty dostosowywane są do indywidualnych potrzeb klienta.

Podsumowanie


Miejskie crossovery to modne samochody wyróżniające się atrakcyjną stylistyką. Często jednak uroda nie idzie w parze z innymi ważnymi aspektami, takimi jak jakość wykończenia, właściwości jezdne czy mocny silnik. Mazda pokazała konkurencji, że da się inaczej. I właśnie jej inność sprawia, że jest o krok przed całą resztą.

poprzednia  

1 2

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Więcej na ten temat: Mazda CX, Mazda, crossover, testy samochodów, testy aut

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: