eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Hyundai i20 Coupe - ładny mieszczuch

Hyundai i20 Coupe - ładny mieszczuch

2016-05-10 00:40

Przeczytaj także: Hyundai i20 Coupe 1.2 MPI Comfort sportowy tylko z wyglądu


Skoro wiadomo już jak Hyundai i20 Coupe wygląda zarówno w środku, jak i na zewnątrz najwyższy czas przedstawić jak jeździ. Tu odpowiem bardzo prosto. Biorąc pod uwagę, że nie oczekiwałem od i20 Coupe sportowych emocji, ponieważ słowo „coupe” rozszyfrowałem jeszcze przed odbiorem auta, byłem pozytywnie zaskoczony. Dlaczego?

fot. Jakub Głąb

Hyundai i20 Coupe - fotele

Hyundai i20 Coupe w środku nie jest ciasny, co rzadko kiedy można powiedzieć o trzydrzwiowych konstrukcjach. Dotyczy to tylko dwójki pasażerów z przodu.


Pod maskę tego samochodu trafił wolnossący silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 100 KM. To namiastka odchodzącej już do lamusa starej motoryzacji, niewyżyłowanej turbosprężarkami i nadmierną elektroniką. Taka technologia może nie poraża swoimi osiągami, ponieważ to pseudocoupe do setki rozpędza się w 11,6 sekundy, aczkolwiek do prędkości miejskich przyspiesza dosyć żwawo.

fot. Jakub Głąb

Hyundai i20 Coupe - wnętrze

Sztuczna tapicerka w kolorze bieli z szarością niezbyt rozświetla wnętrze. Temu może służyć szyberdach.


Problem zaczyna się jednak poza miastem, gdy przy prędkościach ponad 90-120 km/h musimy nadal przyspieszyć. W i20 Coupe brakuje wtedy mocy, więc wyprzedzanie trzeba planować wcześniej. Problem pojawia się wówczas również z hałasem. Do minusów mogę zaliczyć jeszcze trochę twardawe zawieszenie. Możliwe, że w testowanym egzemplarzu koła były przyczyną umiarkowanego komfortu, ale naprawdę radzę zwalniać przy większych dziurach podczas prowadzenia tego auta.

Z drugiej strony jednak pochwalić mogę manualną skrzynię biegów, która jest mega precyzyjna, a przy tym chodzi z niespotykaną łatwością. Aż nie chciało się wierzyć, że to miejski Hyundai, chociaż powoli manuale tej marki stają się pozytywnym zaskoczeniem. Nie można również narzekać na układ kierowniczy, ponieważ dobrze spełnia stawiane przed nim wymagania.

fot. Jakub Głąb

Hyundai i20 Coupe - kierownica

Oprócz podgrzewanej kierownicy i klimatyzacji ciężko szukać tutaj zdobyczy azjatyckiej techniki.


To co również potwierdza się w kolejnym teście tej koreańskiej marki to atrakcyjne spalanie. Hyundai i20 Coupe udowodnił, że nowe samochody, nawet bez downsizingu nie muszą dużo palić. Zazwyczaj ten trend ma odwrotny skutek i może faktycznie emisja CO2 jest na niskim poziomie, ale nasze testy dowodzą, że oszczędności na stacjach benzynowych to za wiele nie ma. Przechodząc do konkretów: w trasie Hyundai i20 Coupe jest w stanie zejść do 5 litrów na 100 km (jak na benzynę to super). Co ważne w mieście raczej nie przekroczy 7 litrów na 100 km, co jest równie dobrym wynikiem. Biorąc pod uwagę moją ciężką nogę i takie wyniki wyrażam Hyundaiowi wielki szacunek.

Parę akapitów wcześniej wspomniałem na temat niskiej ceny i20 Coupe. Kiedyś trzydrzwiowe nadwozie było tym tańszym i za dodatkowe drzwi trzeba było dopłacać. Dziś nie jest to już tak oczywiste, ale tak skonfigurowany egzemplarz jak na zdjęciach można mieć za 66 tys. złotych. Bazowo i20 Coupe dostaniecie już za kilkanaście „klocków” mniej. A producent dorzuci Wam jeszcze 5-letnią gwarancję.

Czy to tworzy z i20 Coupe okazję? Jeśli przywabiło Was słowo coupe i myśleliście, że to auto jest trochę sportowe, to odradzam zakup. Jeśli jednak potrzebujecie auta do miasta, które mało pali, jest w miarę pojemne, a przy tym jeszcze wygląda całkiem całkiem, to przeczytaliście właśnie trafną odpowiedź na to pytanie.

poprzednia  

1 2

oprac. : Konrad Stopa / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: