eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Volkswagen Touran - ciekawa alternatywa dla SUV-ów

Volkswagen Touran - ciekawa alternatywa dla SUV-ów

2016-06-01 09:34

Przeczytaj także: Volkswagen Touran 2.0 TDI Highline prawie bez wad


Pod maską Tourana możemy spotkać zarówno benzynowe jednostki o mocach od 110 do 180 KM, jak i motory diesla. Tutaj sytuacja kształtuje się podobnie: podstawowy diesel 1.6 o mocy 110 KM, mocniejsza odmiana 2.0 TDi o mocy 150 KM, a na czele stoi diesel tej samej pojemności i mocy 190 KM.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran - fotele, drugi rząd

W drugim i trzecim rzędzie każdy z osobnych foteli posiada mocowanie IsoFix.


U nas pojawiła się pośrednia wersja diesla, w zupełności wystarczająca do sprawnego poruszania się tym niemałym MPV. Pierwszą setkę bez problemu można osiągnąć poniżej 10 s (w katalogu 9,3s) zużywając przy tym mało paliwa. Oczywiście dane podawane przez producenta trochę odbiegają od rzeczywistych notowanych wartości, jednak 5 l w trasie, 6.5 l na autostradzie i tylko pół litra więcej w mieście uważam za wynik rewelacyjny. Nowe konstrukcje od VW posiadają jeszcze jedną zaletę w porównaniu do starszych konstrukcji - z zawiązanymi oczami nie pomylicie już Tourana z dieslem pod maską z traktorem, a do wnętrza nie są przenoszone wibracje za sprawą zastosowanych wałków wyrównoważających pracę motoru.

fot. mat. prasowe

Volkswagen Touran - wnętrze

Design deski rozdzielczej kontynuuje to, co widzieliśmy przed wejściem do auta. Znajdziemy tu wiele elementów podobnych do modeli z gamy producenta, a nawet taką samą kierownicę jak w Golfie.


W naszym egzemplarzu motor sprzęgnięto z manualną 6 stopniową skrzynią biegów. Nie można mieć do niej żadnych zastrzeżeń, jednak kompletnie nie pasuje do charakteru rodzinnego MPV, biorąc jeszcze pod uwagę, że standardem wersji Highline jest aktywny tempomat ACC. Działa on dużo lepiej, gdy współpracuje ze skrzynią automatyczną DSG.

Touran zachowuje kompromis pomiędzy komfortem, a sprężystym pokonywaniem zarówno ostrych zakrętów, jak i nierówności. Chęć do szybszej jazdy studzi wrażenie przemieszczania się wysokiego nadwozia związane z wysokim profilem opony 215/55 r17. Gwarantuje to w zamian bardzo ciche tłumienie wszelkich nierówności, a dla chcących wycisnąć więcej jest opcja dokupienia zawieszenia o zmiennej charakterystyce DCC i innych obręczy kół z oponami o niższym profilu.

Całość okazuje się być świetną propozycją dla rodzin. Ogrom miejsca wewnątrz i możliwość aranżacji dają potężne możliwości przewozowe. Kolejny plus Touran dostaje za sposób, w jaki jeździ i nienarzucający się charakter. Ciężko znaleźć w nim jakiekolwiek wady, jest autem do bólu poprawnym i ten ból niektórych może nudzić.

Cenowo Touran startuje (za podstawową benzynę) od 82 000 zł, diesel kosztuje więcej o 11 000 zł. Nasza wersja to wydatek rzędu 160 000 zł, a 2.0 TDI Highline bez dostatków startuje z poziomu 112 000 zł. Ceny są rozsądnie skalkulowanie i czynią z Tourana godnego rywala nie tylko klasowego, ale też ciekawą alternatywę dla SUV-ów.

poprzednia  

1 2

oprac. : Krzysztof Kunzek / Motoryzacyjnie Pod Prąd Motoryzacyjnie Pod Prąd

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: