eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plMotoTesty aut › Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - idealne kombi

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - idealne kombi

2016-06-02 15:06

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - idealne kombi

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (21)

Poniedziałek, trzeba przewieźć nowe kafelki do kuchni. Wtorek, no nie, jeszcze meble... Środa, duże zakupy, jak co tydzień. Czwartek, dzieciaki do szkoły, foteliki przymocowane. Nareszcie piątek, torby do bagażnika i jedziemy na weekendowy odpoczynek za miasto. Uprzedzając pytania, to nie jest mój poprzedni tydzień. Nazwałbym to raczej fragmentem z życia rodzinnego, przed którym stoi mnóstwo codziennych wyzwań. No właśnie, wyzwania. W ich realizacji niezbędny jest samochód. Jaki? Przykładów jest wiele, ale Peugeot 308 SW należy do tych najciekawszych.

Przeczytaj także: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi cieszy nie tylko oko

Karoseria


Lubię jak praktyczność ma urok i tożsamość. Kiedyś kombi oznaczało tylko możliwości przewozowe. Dziś ten rodzaj nadwozia wcale nie musi wyglądać gorzej niż sedan, coupe czy hatchback. I rzeczywiście, 308 SW prezentuje się naprawdę okazale. Projektanci stworzyli ciekawą sylwetkę, w którą wkomponowali ładnie narysowane reflektory i lampy, kilka przetłoczeń, obłe zderzaki oraz chromowane uzupełnienia. Nie zabrakło także atrakcyjnych, 5-ramiennych felg. Pod względem stylistycznym nie mam się do czego przyczepić. Cieszę się, że Francuzi użyli innych ołówków niż w przypadku projektowania poprzedniej generacji tego samego modelu...

Wnętrze


Minimalizm i nowoczesność to najbardziej odpowiednie słowa, by opisać kokpit francuskiego auta. Konsola centralna to tak naprawdę kilka niezbędnych przycisków i ekran dotykowy pełniący rolę centrum dowodzenia. Za jego pośrednictwem ustawia się niemal wszystko. Działa on w miarę szybko i ma czytelny interfejs, choć wolałbym osobny, normalny panel klimatyzacji. Zegary znalazły się natomiast wysoko, na podszybiu, dlatego patrzy się na nie bardzo komfortowo, nie odrywając wzroku od drogi. W tym celu zastosowano niewielką kierownicę, świetnie leżącą w dłoniach i bardzo poręczną. Niedawno przeczytałem, że nie jest to wygodne rozwiązanie, bo kierowca czuje się jak w kajdankach, ze względu na małą średnicę wieńca. Według mnie to bzdura, bo nawet po wielogodzinnej jazdy nie miałem takiego wrażenia. Co więcej, nikt ze znanych mi osób prowadzących ten samochód (a jest ich naprawdę sporo), nie potwierdził tej teorii. Nazwałbym to raczej niemieckim argumentem. I przymiotnik "niemiecki" nie jest tu przypadkowo... Warto również zwrócić uwagę na materiały wykończeniowe. W tej dziedzinie Peugeot jest jednym z liderów segmentu C.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - z tyłu

Kiedyś kombi oznaczało tylko możliwości przewozowe. Dziś ten rodzaj nadwozia wcale nie musi wyglądać gorzej niż sedan, coupe czy hatchback.


Z kolei fotele mają odpowiednią wielkość i łatwo na nich dobrać właściwą dla siebie pozycję. Duży plus za wygodne zagłówki. Nie jest to topowa wersja, ale i tak tapicerka, którą obito i siedziska, i oparcia jest właściwej jakości. W drugim rzędzie nie ma prezesowskiej przestrzeni, ale dwie osoby średniego wzrostu zmieszczą się tu bez najmniejszych problemów. Ich oczy będzie cieszyć szklany dach, który optycznie powiększa kabinę i dopuszcza więcej światła. Z tego rozwiązania francuska marka słynie od ponad dekady i w jej ślad poszło wielu innych producentów.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - wnętrze

Minimalizm i nowoczesność to najbardziej odpowiednie słowa, by opisać kokpit francuskiego auta.


Atutem testowanego samochodu jest także bagażnik. W standardowej konfiguracji zmieści on 556 litrów różności. Po złożeniu drugiego rzędu, jego możliwości rosną do 1371 litrów. Do tego dochodzą regularne kształty, szeroki otwór i niski próg załadunku. No i właśnie tak wygląda wzór bagażnika w kompaktowym kombi.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - fotele

Fotele mają odpowiednią wielkość i łatwo na nich dobrać właściwą dla siebie pozycję. Duży plus za wygodne zagłówki.


Technologia


Wielokrotnie chwaliłem nową jednostkę benzynową PSA, czyli 3-cylindrowego PureTecha. Tym razem jednak dostałem kluczyki do egzemplarza ze 120-konnym dieslem z rodziny BlueHDi o pojemności 1,6 litra. Czy to równie dobra konstrukcja? A i owszem. Silnik dysponujący momentem wynoszącym 300 Nm (już od 1750 obr./min.) pasuje do rodzinnego kombi. Co ważne, współpracuje z nim 6-biegowa przekładnia manualna, którą dobrze zestopniowano. W tej konfiguracji, ważące 1380 kg kompaktowe kombi przyspiesza do setki w 9,9 sekundy i rozpędza się do 195 km/h. I są to jak najbardziej akceptowalne rezultaty. Następny plus to bardzo skromne zapotrzebowanie na paliwo. Średnia z całego testu (1000 km, cykl mieszany) to 5,4 litra. Nie byłem przy tym zbyt oszczędny, ale też nie szalałem. A więc jest to kolejny dowód na to, że francuskie diesle uchodzą za jedne z najlepszych w swoich kategoriach pojemnościowych.

fot. mat. prasowe

Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi Active - z przodu

Projektanci stworzyli ciekawą sylwetkę, w którą wkomponowali ładnie narysowane reflektory i lampy, kilka przetłoczeń, obłe zderzaki oraz chromowane uzupełnienia.

 

1 2

następna

oprac. : Wojciech Krzemiński / NaMasce.pl NaMasce.pl

Przeczytaj także

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: